Θέσπις

Προσωπική δημιουργία, αναθεωρήσεις ιδεών και διαταράξεις ιδεοληψιών

ΜΑΡΙΟΥ ΒΕΡΕΤΤΑ: «Προμήθεια 2008 – Η Επικούρεια οπτική» (προδημοσίευση)

Posted by Thespis στο Αύγουστος 26, 2008

marios1 Προδημοσίευση απο το 5ο τεύχος του περιοδικού Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ που  κυκλοφορεί στις 15 Σεπτεμβρίου 2008.

Κατά το θερινό ηλιοστάσιο (20,21 & 22 Ιουνίου) πραγματοποιήθηκαν για 13η χρονιά οι ετήσιες τριήμερες πολιτιστικές εκδηλώσεις στον Όλυμπο, γνωστές ως Προμήθεια, εφόσον είναι αφιερωμένες στον μύθο και τον συμβολισμό του πάθους του τιτάνα Προμηθέα.

Δύο γεγονότα σημάδεψαν τα φετινά Προμήθεια. Η πρώτη πανελλήνια Ανοιχτή Συνάντηση Επικούρειων και η νέα μορφή των Δρώμενων, που εντυπωσίασε, συγκίνησε και ενθουσίασε.

Ας τα δούμε όλα με τη σειρά.

Οι τριήμερες πολιτιστικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν την Παρασκευή 20 Ιουνίου στις 7.30 το βράδυ με την Αφή του Προμηθεϊκού Πυρός από τις χαριτωμένες photo17εθελόντριες που ντύθηκαν για την περίσταση «ιέρειες» και κάλυψαν όχι μόνον τις ανάγκες της αφής αλλά και όλες τις άλλες εκδηλώσεις όπου η παρουσία τους κρίθηκε αναγκαία.
V.michai2l (63)Απαγγέλθηκε και το ποίημα του Στέφανου Κωλέττα-Μέλανθου  «Νόστιμον Ελλάνων Ήμαρ» ενώ στη συνέχεια ο Βασίλης Μιχαήλ με συνοδεία βάρβιτου έψαλε ορφικούς ύμνους μελοποιημένους από τον ίδιον, και παρόμοιους ύμνους έψαλαν και διάφορα μέλη του μουσικού συγκροτήματος των Καβείρων, το οποίο το απολαύσαμε στα Ολυμπίεια της Αττικής, κατά την εαρινή ισημερία.

Στις 9.30 το βράδυ, ξεκίνησε το καθιερωμένο «Φιλοσοφικό Συμπόσιο», που κάθε χρόνο αφιερώνεται σε κάποια αρχαία φιλοσοφική σχολή, όπως στους Κυνικούς, στους Επικούρειους, στους Στωικούς. Φέτος το συμπόσιο ήταν αφιερωμένο στη σχολή των Σκεπτικών. Τη σχετική εισήγηση έκανε η Σεμέλη Τραυλού και αμέσως μετά ανέπτυξεΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2008_ (75) το θέμα με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο ο Μιχάλης Καλόπουλος. Το αξιοσημείωτο στο φετινό συμπόσιο ήταν πως δεν πετάχθηκαν άσχετοι να λένε το μακρύ τους και το κοντό τους, όπως άλλες χρονιές, αλλά η πλειοψηφία παρακολούθησε τους ομιλητές με κόσμιο τρόπο και το «συμπόσιο» έληξε χωρίς παρατράγουδα ανεξάρτητα εάν καλύφθηκε τελικά η φιλοσοφία των Σκεπτικών. Κάποιοι είπαν ότι δεν έγινε κουβέντα για τους πραγματικούς Σκεπτικούς, αλλά αυτό είναι δικαίωμά τους να το πιστεύουν…

Η πρώτη βραδιά των Προμηθείων έκλεισε με προβολή της περίφημης ομιλίας της επίσης περίφημης «Προμηθέας» πριν ενάμισι χρόνο στο Σικάγο, όπου ο λόγος της, στιγματίζοντας τα εγκλήματα του χριστιανισμού εις βάρος του ελληνισμού, προκάλεσε την αγανάκτηση πολυάριθμων ορθοδόξων ομογενών αλλά και την «πατερική» παρέμβαση του παρευρισκόμενου «δεσπότη».

Η προβολή της ομιλίας του δεκαπεντάχρονου κοριτσιού συγκίνησε βέβαια τους επισκέπτες των Προμηθείων, ειδικά όσους δεν την είχαν ξανακούσει, αλλά ορισμένοι φίλοι, ακολουθώντας ενδεχομένως τα βήματα των «Σκεπτικών» αναλογίζονται πώς είναι δυνατόν ένα κορίτσι δεκαπέντε χρονών να γράψει έναν τέτοιον λόγο (και μάλιστα με πνεύματα και τόνους που δεν διδάχθηκε ποτέ!..) και θεωρούν ότι μάλλον άλλος είναι ο συντάκτης του περίφημου κειμένου, άνθρωπος κάποιας ηλικίας και έμπειρος κειμενογράφος. Όποια κι αν είναι η αλήθεια, ελάχιστα μας ενδιαφέρει. Το χτύπημα στο Σικάγο ήταν αξιέπαινο. Αλλά να, μερικοί «Σκεπτικοί» δεν τρώνε εύκολα τον υπερτιμημένο μύθο της αθώας και πολυτάλαντης Προμηθέας, χωρίς βεβαίως να έχουν να προσάψουν το παραμικρό στο αξιόλογο αυτό κορίτσι. Απλά προσάπτουν κουτοπονηριά σ’ εκείνους που «αξιοποίησαν» τον αυθορμητισμό της. .                                                                                                               IMG_4362

Την επομένη το πρωί συντελέστηκε το θαύμα. Διότι στις 10 το πρωί ξεκίνησε η Ανοιχτή Συνάντηση των Επικούρειων, που διοργανώθηκε από το περιοδικό μας, Promitheia2008_074και η οποία συνάντηση εντυπωσίασε τόσο με το ήθος των συμμετασχόντων, όσο –τελικά – και με το πλήθος (!) τους, το οποίο, για πρώτη φορά, δεν ήταν βέβαια  αναμενόμενο. Πλήρη αναφορά γι’ αυτή τη συνάντηση, θα βρει ο αναγνώστης στις σελίδες του 5ου τεύχους του περιοδικού.

IMG_4369Μετά την λήξη της Συνάντησης των Επικούρειων η κυρία Γεωργία Αλεξίου Γοργώ είχε την καλοσύνη να απαγγείλει επικολυρική ποίηση, ενώ μερικές ώρες αργότερα έγινε στους επισκέπτες των Προμηθείων η διανομή του λεγόμενου από τους κατασκευαστές του «κυκεώνα», που άλλοι τον βρήκαν εξαίρετο και άλλοι…. ούτε που θέλησαν να δοκιμάσουν!

Κατά τις 6.00 το απόγευμα, κατ’ εφαρμογήν του αρχαίου ρητού «νους υγιής εν σώματι υγιή» έγινε η καθιερωμένη προσπάθεια αναβίωσης αθλητικών δρωμένων σε αρχαία αγωνίσματα όπως δρόμου (ανδρών, γυναικών και παίδων), οπλιτοδρομίας (ανδρών, γυναικών), πάλης (ανδρών, παίδων), λιθοβολίας (ανδρών, παίδων).

Οι νικητές στεφανώθηκαν με ποικιλία φύλλων από δάφνη, κυπαρίσσι κ.λπ. και ακολούθησε επίδειξη αρχαίας ελληνικής Promh8eia2008537a πάλης και παγκρατίου αθλήματος από μέλη του Συλλόγου Παγκρατίου Αθλήματος Θεσσαλονίκης.

Κανείς δεν έχει αντίρρηση γι’ αυτές τις προσπάθειες. Εάν μάλιστα κρίνει από την χαρά που ζωγραφίστηκε στα μάτια κυρίως των παιδιών, όταν συμμετείχαν στα αθλήματα και στεφανώθηκαν ως νικητές, θα μπορούσε να τις χαρακτηρίσει αξιέπαινες. Αρκεί στους διάφορους συλλόγους των αρχαίων αθλημάτων να καλλιεργείται μαζί με την υγεία του σώματος και η υγεία του πνεύματος και μάλιστα του δημοκρατικού πνεύματος, που τόσο συχνά απουσιάζει από τα μεγάλα αθλητικά σωματεία, τα οποία συχνά καταντούν, φυτώρια φασισμού. Θα μπορούσαν λοιπόν οι σύλλογοι των αρχαίων αθλημάτων να prom2008-k210135αποτελέσουν υποδείγματα καλλιέργειας δημοκρατικού πνεύματος και γνήσιας ελληνικής παιδείας. Και εάν το κάνουν ήδη, τους αξίζουν συγχαρητήρια.

Μετά τα αθλητικά δρώμενα το μουσικό συγκρότημα Κάβειρος πρόσφερε στο κοινό τη συναυλία του. Ο Κάβειρος είναι, όπως έχουμε ξαναγράψει, ό,τι καλύτερο έχει προκύψει από τις δημιουργικές ζυμώσεις του Εκατηβόλου της Αθήνας. Ένα συγκρότημα μεστό, νεανικό, με πλούσιες συνθέσεις, εμπνευσμένες όλες από την αρχαία ελληνική ποιητική παράδοση και με άρτιες – επαγγελματικές θα έλεγα – εκτελέσεις. Στα Προμήθεια ο Κάβειρος απέδειξε  για άλλη μια φορά τις δυνατότητές του. Μπορεί να βγει επάξια στο ευρύτερο κοινό, κυρίως της νεολαίας, και να ενθουσιάσει δρέποντας δάφνες και χειροκροτήματα!..

Όταν τελείωσε η συναυλία του Κάβειρου ξεκίνησε στον γνωστό υπαίθριο χώρο το παραδοσιακό πλέον δρώμενο με τίτλο «Προμηθεϊκόν Πυρ. Αείζωον και αεί υπάρχον» και μοιρασμένο στα εξής μέρη:

«Η Φύσις και ο Λόγος, Ησίοδος, Ηράκλειτος» (κοσμογονικό ταξίδι της γενέσεως του Κόσμου)

«Δήμητρα, Περσεφόνη, Ελευσίς» (προσπάθεια προσέγγισης των Ελευσίνιων μυστηρίων)

«Αισχύλου Προμηθεύς Δεσμώτης» (εκλεκτά αποσπάσματα)»

«Απολλώνιο Φως,  Διόνυσος Ζαγρεύς & γένεση της Αρετής»

«Βάκχος, ο  άρτος και ο οίνος, Αρχίλοχος και Πίνδαρος»

«Ανάδειξη και  πεμπτουσία του ελληνικού πνεύματος»

Τα έξι αυτά μέρη τα συνέδεσε για πρώτη φορά με άμεσο αφηγηματικό λόγο και ζωντανή παρουσία ο σκηνοθέτης Γιώργος Φωτεινός, με μια συναρπαστική κίνηση και απαγγελία που ενθουσίασε τους θεατές. Και κάθε τόσο ο λόγος του Φωτεινού, που λειτουργούσε ως  μυσταγωγός, γινόταν παράσταση από τους εθελοντές ηθοποιούς του Απόλλωνα, που ενσαρκώσανε με άριστο τρόπο όχι μόνον μυθικά και ιστορικά πρόσωπα αλλά και τον αιώνιο ελληνικό λαό στις διάφορες φάσεις της ιστορικής αναγωγής. Με την «Ανάδειξη και  πεμπτουσία του ελληνικού πνεύματος» το δρώμενο 30ολοκληρώθηκε και μεταμορφώθηκε σε διονυσιακό χορό με τη συμμετοχή όλων των παρευρισκομένων, υπό την συνοδεία τριών άριστων μουσικών από τις Σέρρες, του Δημήτρη, της Ιουλίας και του Κλεάνθη, πού έπαιξαν άσκαυλο, πλαγίαυλο και τύμπανο συνεπαίρνοντας τους θεατές.

Την Κυριακή, από την έμπειρη ομάδα Δελφύς έγινε η ιεροπραξία του θερινού ηλιοστάσιου, για όσους συγκινούνται μεprom2008-d20144 κάτι τέτοια. Έγιναν επίσης ονοματοδοσίες, για όσους νιώθουν την ανάγκη να αλλάξουν όνομα και να υιοθετήσουν ένα άλλο κάπως… ελληνικότερο! Δικαίωμά τους.

Εμείς ως Επικούρειοι τα παρακολουθούμε όλα αυτά. Κι άλλοτε συμμετέχουμε κι άλλοτε όχι, ανάλογα με την διάθεσή μας και με κριτήριο την ηδονή. Εάν δηλαδή μας ευχαριστούν ή όχι. Ξέρουμε ότι κανένας θεός δεν νοιάζεται για τις ιεροπραξίες των θνητών αλλά παρακολουθούμε τις τελετές διότι είναι όμορφες και γιατί ξέρουμε ότι… εκνευρίζουν κάποιους άλλους!

Βεβαίως, όπως κάθε χρόνο, έτσι και τούτη τη χρονιά, κυκλοφόρησαν ανάμεσα στο πλήθος και μερικά φασιστοειδή. Ένας μάλιστα διατύπωσε και απειλές ενάντια σε όσους διαθέτουν αντιχριστιανικά βιβλία, με το επιχείρημα πως «…ό,τι και να κάνετε, το 97% των Ελλήνων παραμένουν Ορθόδοξοι κι εσείς θα εξαφανιστείτε…».

Κανείς δεν μπορεί να εμποδίσει τα φασιστοειδή να κυκλοφορούν. Άλλωστε διαθέτουν και το δικό τους κόμμα στο κοινοβούλιο. Αυτό όμως που μπορεί να αποφεύγεται είναι η πρόσκλησή τους σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, διότι από το νου των φασιστοειδών ποτέ δεν μπορεί να ξεκολλήσει το παπαδοπούλειο σύνθημα «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών». Οι τύποι αυτοί, όσο κι αν παριστάνουν τους «υπερ- Έλληνες» τελικά μόνο φασίστες είναι και τίποτα περισσότερο, που κρύβουν πίσω από την δήθεν «ελληνολατρία» τους την αγάπη τους για τον Χίτλερ, τον Μουσολίνι, τον Μεταξά και τον Παπαδόπουλο.

Πάντως καθόλου δεν αμαύρωσε την επιτυχία των Προμηθείων η περιστασιακή παρουσία μερικών φασιστοειδών. Απομακρύνθηκαν γρήγορα και αθόρυβα. Διότι κανείς δεν τους έδωσε σημασία…

Τα Προμήθεια ολοκληρώθηκαν, όπως κάθε χρόνο, με συζήτηση η οποία φέτος είχε σαν θέμα «Αμφικτυονία συλλογικών φορέων προς τέλεση εορταστικών εκδηλώσεων και πολιτισμικών δρώμενων ανά το πανελλήνιο με σκοπό μια νέα πνευματική αναγέννηση»…

Συζητήθηκαν πολλά και διάφορα, που ευχόμαστε να συμβάλλουν στην ακόμη καλύτερη διοργάνωση των Προμηθείων του χρόνου. Υπάρχουν διαδικαστικά και οικονομικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν.

Σε γενικές γραμμές τα Δέκατα Τρίτα Προμήθεια υπήρξαν τα καλύτερα που έγιναν ποτέ, διότι όλες οι εκδηλώσεις σημείωσαν επιτυχία, διότι δεν σημειώθηκαν δυσάρεστα επεισόδια, διότι τα Δρώμενα το βράδυ του Σαββάτου εξελίχθηκαν σε παράσταση επαγγελματικού επιπέδου και συνάμα μια μυσταγωγία για τους θεατές, και διότι, τέλος, η Πρώτη Ανοιχτή Συνάντηση των Επικούρειων το Σάββατο το πρωί δίδαξε ελληνικό ήθος και φιλοσοφικό στοχασμό σε όσους είχαν την τύχη να την παρακολουθήσουν.

Advertisements

30 Σχόλια to “ΜΑΡΙΟΥ ΒΕΡΕΤΤΑ: «Προμήθεια 2008 – Η Επικούρεια οπτική» (προδημοσίευση)”

  1. Ο ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ said

    Το θέμα με την Προμηθέα έχει δυό χρόνια, που έγινε;

    Βερέττα,
    την εξυπνάδα, που έγραψες
    δυό χρόνια σε πήρε για να την σκεφτείς;

    Φοβερός είσαι!
    Με τέτοιες «σκεπτικές» ιδέες
    θα κάνεις θραύση στα χλαμυδοπανηγύρια.

    Καλό Τριέσπερο!

  2. 12thespis said

    Αν και δεν επιτρέπω χλευαστικά σχόλια ιδίως από δειλούς που κρύβονται στην ανωνυμία και κυρίως για απόψεις φιλοξενούμενων, το παραπάνω σχόλιο το αφήνω όπως είναι γιατί είναι ενδεικτικό του ήθους και του ύφους που χαρακτηρίζει τους ανθέλληνες ρωμιούς, προβατοποιημένους στα μαντριά των κατηχητικών. Διότι:

    α) Ο Κήπος του Επίκουρου ήταν μια από τις γνωστότερες φιλοσοφικές σχολές της αρχαίας Ελλάδας. Ο Κήπος και οι Επικούρειοι μισήθηκαν και κυνηγήθηκαν άγρια μέχρι εξαφανίσεως από το εκκλησιαστικό κατεστημένο των Χριστιανών όταν πήραν την εξουσία. Το να αποκαλεί κάποιος τον Κήπο του Επίκουρου «λουτροκαμπινέ» δεν δείχνει παρά τον ανθελληνισμό του και την βαθιά του απέχθεια προς κάθε τι ελληνικό.

    β) Η ερώτηση που θέτει ο εν λόγω ανώνυμος για το θέμα της Προμηθέας είναι απλώς ακατανόητη. Προφανώς ο κύριος αυτός – αν αντιμετωπίζει πρόβλημα δυσλεξίας έχει την κατανόησή μου – δεν είναι σε θέση να διατυπώσει ούτε ένα ερώτημα με τρόπο που να είναι στοιχειωδώς καταληπτό.

    γ) Αποκαλεί «χλαμυδοπανηγύρια» τις εορτές του αρχαιοπρεπούς χώρου κάποιος ο οποίος το πιθανότερο είναι να συμμετέχει σε ρασοπανηγύρια, πετραχειλοπανηγύρια και λοιπές εκδηλώσεις του εκκλησιαστικού και μοναστηριακού κατεστημένου.

    Αφήνω λοιπόν στην κοινή θέα το σχόλιό του. Είναι αποκαλυπτικό της απέχθειας που ακόμη προκαλούν οι φιλοσοφικές σχολές της αρχαιότητας στους προβατοποιημένους των εκκλησιαστικών κύκλων, σε βαθμό που ακόμη και σήμερα να τις χλευάζουν με εκφράσεις όπως «λουτροκαμπινές» κλπ.

  3. ΡΑΣΣΙΟΒΕΣΠΙΕΡΡΟΣ, ΑΝΘΥΠΟΔΕΚΑΝΕΑΣ ΤΟΥ ΑΓΗΜΑΤΟΣ "ΑΡΕΣ (ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ) ΑΝΑΞ" said

    Ώστε, «κουτοπόνηρος» ο Λάμπρου, o εκδότης του Δαυλού (τον οποίο ο κ. Βερέττας δεν έχει το θάρρος να τον κατονομάσει); Και μάλιστα,τόσο κουτοπόνηρος που… «αξιοποιεί τον αυθορμητισμό ενός κοριτσιού»; Και δημιούργησε έτσι έναν «υπερτιμημένο μύθο»;
    Δεν ασχολείστε καλύτερα με το δικό σας γραφικό παραμύθι (και με τα χάλια σας), ρε χλαμυδοφόροι; Αντί να ψάχνετε για άδηλα κίνητρα και για θεωρίες συνωμοσίας, σαν τίς γεροντοκόρες;
    Άιντε, καλό Τριέσπερο!

  4. Ο ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ said

    Διευκρίνηση:
    Το ερωτηματικό στην πρώτη πρόταση είναι τυπογραφικό λάθος.

    Θέσπη,
    φοβερός είσαι!
    Πώς με ψυχογράφησες έτσι επιτυχημένα;
    Εύγε, μένω άναυδος!

    Άσε με τώρα, πάω στο κατηχητικό μου.
    Πήγαινε κι εσύ φόρα τη χλαμύδα σου
    και ετοιμάσου να γιορτάσεις το Τριέσπερο…

  5. ΡΑΣΣΙΟΒΕΣΠΙΕΡΡΟΣ, ΑΝΘΥΠΟΔΕΚΑΝΕΑΣ ΤΟΥ ΑΓΗΜΑΤΟΣ "ΑΡΕΣ (ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ) ΑΝΑΞ" said

    Το καλύτερο μού ξέφυγε. Θαυμάστε συλλογιστική δεινότητα και σχοινοτενή επιχειρηματολογία:
    Σύμφωνα, λοιπόν, με τα λεγόμενα τού κ. Βερέττα, ένας «άνθρωπος κάποιας ηλικίας και έμπειρος κειμενογράφος», «αξιοποίησε τον αυθορμητισμό ενός κοριτσιού», γράφοντας ένα «περίφημο κείμενο» και έδωσε ένα «αξιέπαινο χτύπημα» στην εκκλησία, εν Σικάγω. Ωστόσο, όλο αυτό δεν ήταν παρά μια τεράστια στημένη «κουτοπονηριά», που σήμερα οι αυτοαποκαλούμενοι «σκεπτικοί» και «επικούρειοι» επίγονοι ξεσκέπασαν με το αστυνομικό τους δαιμόνιο.

    Ωραίος ο ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ: πού ‘σαι Επίκουρε να θαυμάσεις τί φυντάνια φύτρωσαν στην αποχέτευση του Κήπου σου, μετά από τόσους αιώνες.

  6. 12thespis said

    Τελικά όντως, τίποτε κρυπτόν υπό τον ήλιον. Ο προηγούμενος ανώνυμος αποκαλύφθηκε και είναι μάλιστα… ανθυποδεκανεύς!

    Για να σοβαρευτούμε: Ο εκδότης του Δαυλού διαθέτει τέτοιο ειδικό βάρος που σε καμιά περίπτωση δεν έχει την ανάγκη από οποιονδήποτε τυχάρπαστο να μιλήσει εξ’ ονόματός του. Αντιθέτως, υπάρχουν πάρα πολλοί αξιόλογοι άνθρωποι στον Δαυλό που καίτοι διαφωνούν με ορισμένες εκδηλώσεις, είναι εις θέσιν να επιχειρηματολογήσουν με σοβαρότητα και να εκθέσουν τις αντιθέσεις τους, συμβάλλοντας έτσι στον δημόσιο διάλογο. Αυτό έχει αποδείξει μέχρι τώρα η ιστορία του Δαυλού στον τόπο μας και στον χώρο μας.

    Τύποι σαν τον παραπάνω ανθυποδεκανέα μάλλον δεν ανήκουν στην κατηγορία αυτή. «Λουτροκαμπινές» ο Κήπος του Επίκουρου, «άρες μάρες κουκουνάρες» η φράση του ορφικού ύμνου Άρες Άναξ, να δούμε ποια άλλη χλευαστική έκφραση εις βάρος ορφικών ύμνων και φιλοσοφικών σχολών της αρχαιότητας θα σκεφτεί για να προσβάλλει και να ευτελίσει δημοσίως το αρχαίο ελληνικό πνεύμα.

    Αξιόλογο πράγματι το ήθος και το ύφος του! Ελληνοπρεπέστατο!

    Όποιος κι αν είναι πάντως και σε όποιο λάθος κι αν υπέπεσε πάνω στη βιασύνη του «να την πει» στον Βερέττα επιλέγοντας το δικό μου μπλογκ για να το κάνει, ελπίζω να κατάλαβε ότι ο αντίλογος έχει κανόνες κι ότι όποια δημόσια αντίθεση, εκφράζεται με επιχειρήματα, σοβαρότητα κι όχι με χλευαστικά πυροτεχνήματα. Κάτι που επιχείρησε κουτσά στραβά στο τελευταίο του σχόλιο.

    Το ξεκαθαρίζω: Όποιος έχει διαφορετική άποψη, να τοποθετείται με σαφήνεια και σοβαρότητα. Ακόμη κι αν η αντίθεσή του είναι θεμελιακή. Δεν μ’ ενοχλούν οι διαφορετικές απόψεις, δεν μ’ ενοχλεί το να διαφωνεί κάποιος με τον Βερέττα ή μ’ εμένα. Μ’ ενοχλεί το ύφος όταν περιορίζεται να είναι κραυγαλέα περιφρονητικό και κοροϊδευτικό στερούμενο παντελώς επιχειρημάτων.

  7. ΡΑΣΣΙΟΒΕΣΠΙΕΡΡΟΣ, ΑΝΘΥΠΟΔΕΚΑΝΕΑΣ ΤΟΥ ΑΓΗΜΑΤΟΣ "ΑΡΕΣ (ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ) ΑΝΑΞ" said

    Και κάτι τελευταίο:
    O κ. Βερέττας καλά θα έκανε να κατονόμαζε τούς πνευματικούς του ευεργέτες, αντί να τούς μαχαιρώνει πισώπλατα.

    Αφού σε πολύ πρόσφατη συνένετυξή του εδώ:
    http://kleitor.blogspot.com/2008/08/blog-post.html

    αναπαράγει αυτολεξί τις θέσεις που διατυπώθηκαν πριν ενάμισυ χρόνο εδώ:
    http://www.davlos.gr/pdf/07-03-07.doc

    Μήπως ο Λάμπρου «αξιοποίησε με κουτοπονηριά τον αυθορμητισμό» του κ. Βερέττα;

    Καλό Τριέσπερο και τα μυαλά στα κάγκελα.

  8. Ο ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ said

    Θέσπη,

    έγραψες:
    ««Λουτροκαμπινές» ο Κήπος του Επίκουρου, «άρες μάρες κουκουνάρες» η φράση του ορφικού ύμνου Άρες Άναξ, να δούμε ποια άλλη χλευαστική έκφραση εις βάρος ορφικών ύμνων και φιλοσοφικών σχολών της αρχαιότητας θα σκεφτεί για να προσβάλλει και να ευτελίσει δημοσίως το αρχαίο ελληνικό πνεύμα».

    Θέσπη,
    όχι, ότι σε είχα για πιό έξυπνο, αλλά φαντάστηκα,
    ότι θα αντιλαμβανόσουν, ότι ο χλευασμός μου
    δεν απευθύνεται ούτε στον Επίκουρο, ούτε στις φιλοσοφικές σχολές
    της Αρχαιότητος, όπως φαντάζομαι κι ο χλευασμός του ΑΡΕΣ ΜΑΡΕΣ
    ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ δεν απευθύνεται στους Ορφικούς Ύμνους.

    Δεν έχω πρόθεση να χλευάσω το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα,
    ούτε να το ευτελίσω.

    Ο χλευασμός μου απευθύνεται σε κάτι τύπους, που
    δεν ξέρουν τι τους γίνεται, αλλά μέσω
    χλαμυδοκαταστάσεων και πολλών και διάφορων
    άλλων μαιμουδίτικων καραγκιοζιλικιών
    βαυκαλίζονται, ότι έγιναν πάλι Έλληνες,
    ευτελίζοντας οικτρά, παράλληλα, ό,τι
    ωραιότερο έχει γεννήσει
    ο Ανθρώπινος Πολιτισμός.

    Κι άν κανένας τολμήσει να διαφωνήσει
    και τους πεί: «Εεεε, που πάς ρε Καραμήτρο;»,
    θα του την πέσουν άμεσα και θα του κολλήσουν
    την ταμπέλα του χριστιανού, (ή οποιαδήποτε άλλη,
    τους φανεί βολική κατά περίπτωση),
    όπως μόλις προ ολίγου έκανες κι εσύ σ’ εμένα.

    Καλό Τριέσπερο!

  9. 12thespis said

    Τι να σου πρωτοαπαντήσω φίλε μου στο παραπάνω περιβόλι; Κατ’ αρχήν δεν διεκδίκησα δάφνες εξυπνάδας, θεωρώ όμως θετικό το ότι απολογείσαι γι αυτά που είπες τα οποία όπως γράφεις δεν τα εννοούσες έτσι αλλά τα εννοούσες αλλιώς κλπ. Θετικό για σένα (για την προσωπική σου ανάπτυξη) γιατί κατάλαβες τουλάχιστον ότι κάθε τι που λέμε δημοσίως – κι όχι στο καφενείο με τους κολλητούς μας – έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Πιστεύω ότι σε ωφέλησε ο διάλογός μας ώστε την επόμενη φορά που θα παρέμβεις σε κάποιον δημόσιο χώρο θα είσαι περισσότερο προσεκτικός στην διατύπωση των όσων λες ή γράφεις. Αλλιώς θ’ αναγκαστείς και πάλι να απολογείσαι και να διευκρινίζεις ότι το τάδε δεν το εννοούσες έτσι αλλά το εννοούσες αλλιώς.

    Δεν ξέρω τι είδους ψυχικά τραύματα σε προκάλεσαν ορισμένοι από τους συμμετέχοντες σε αρχαιοπρεπείς εορτές, τόσο ώστε να τους τσουβαλιάζεις και να τους ταμπελοποιείς όλους κάτω από προσβλητικά κλισέ. Εμένα δεν ξέρω αν με γνωρίζεις προσωπικά. Αν όχι, αναρωτιέμαι πώς στο καλό με τοποθετείς στην κατηγορία όσων «δεν ξέρουν τι τους γίνεται», όσων «βαυκαλίζονται ότι έγιναν πάλι Έλληνες» κλπ. Μήπως θα πρέπει να ξανασκεφτείς τα πράγματα και να αναθεωρήσεις κάποιες αντιλήψεις που τείνουν να παγιωθούν μέσα σου; Διότι σε τελική ανάλυση, σημασία έχει ο κάθε ξεχωριστός άνθρωπος που έχεις απέναντί σου κι όχι η ταμπέλα που του προσάπτεις ανάλογα με το αν συμμετέχει ή όχι σε εορτές και εκδηλώσεις του χώρου μας.

    Δεν έχω σκοπό να έρθω σε κόντρα μαζί σου αν η στάση σου οφείλεται σε πικρία επειδή σου την έχουν «πέσει» κάποιοι και σου προκαλούν το θυμικό σου (τα ψυχικά τραύματα που λέγαμε). Μήπως όμως φταις κι εσύ; Γιατί αν κρίνω από τον τρόπο που παρενέβης στο μπλογκ (επιθετικά, χλευαστικά, απαξιωτικά και δίχως κανένα επιχείρημα), τότε πρέπει να ξέρεις ότι ό,τι σπείρεις το ίδιο θα θερίσεις. Η επιθετική συμπεριφορά προκαλεί τα ίδια αντανακλαστικά στους συνομιλητές σου.

    Όσο για την «ταμπέλα του χριστιανού» που σου φοράνε όπως έκανα κι εγώ, τι πιο φυσικό απ’ αυτό όταν γράφεις για «λουτροκαμπινέδες» αναφερόμενος σε φιλοσοφικές σχολές ή για «άρες μάρες κουκουνάρες» αναφερόμενος σε ορφικούς ύμνους; Επιδιώκοντας δηλ. να χτυπήσεις «εκεί που πονάει» τον υποτιθέμενο αντίπαλό σου, πέφτεις σε επίπεδο τελείως απαράδεκτο (και μετά αναγκάζεσαι να απολογείσαι λέγοντας ότι δεν το εννοούσες έτσι αλλά το εννοούσες αλλιώς κλπ)! Κι ακόμη περισσότερο απαράδεκτο – πράγμα που δείχνει επιπολαιότητα – όταν έχεις βολευτεί στο λάθος να τσουβαλιάζεις ως αντιπάλους σου όσους ενδιαφέρονται για την επικούρεια φιλοσοφία συμμετέχοντας στο περιοδικό του Μάριου Βερέττα ή όσους φορούν αρχαιοπρεπείς ενδυμασίες σε αρχαιοπρεπείς τελετές! Αδιαφορώντας πλήρως για τον παράγοντα – άνθρωπος μονάδα, αδιαφορώντας πλήρως για την προσωπικότητα του άλλου προκειμένου εσύ να κάνεις το κομμάτι σου και να εκφράσεις κραυγαλέα την αντίθεσή σου σε ό,τι συμβαίνει να διαφωνείς!

    Την επαναλαμβανόμενη ευχή «Καλό Τριέσπερο» δεν την έχω καταλάβει αλλά το αντιπαρέρχομαι υποθέτοντας ότι πρόκειται για κάποια εμμονή σου. Μικρό το κακό και δεν μ’ ενοχλεί, μπορείς να την επαναλαμβάνεις. Διευκρίνισε όμως αν θέλεις τι εννοείς για να καταλαβαίνουμε κι οι υπόλοιποι.

  10. ΡΑΣΣΙΟΒΕΣΠΙΕΡΡΟΣ, ΑΝΘΥΠΟΔΕΚΑΝΕΑΣ ΤΟΥ ΑΓΗΜΑΤΟΣ "ΑΡΕΣ (ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ) ΑΝΑΞ" said

    Θέσπη, τόσο ο ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ, κατάλαβε ότι δεν αναφερόμουν στον ύμνο στον Άρη,όσο κι εγώ κατάλαβα ότι κι εκείνος δεν αναφερόταν στον Επίκουρο. Αμφότεροι καταλάβαμε ότι, το αντικείμενο του χλευασμού μας ήταν όλη αυτή η γραφική παρωδία του «ελληνοπρεπούς» χώρου. Μόνος εσύ από τους τρείς μας δεν κατάλαβες το χιούμορ μας και άρα οι διευκρινίσεις τού ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ έγιναν μόνο για δική σου διευκόλυνση. Ώστε να μπορείς να παρακολουθήσεις την συζήτηση.

    Τώρα για το υποτιθέμενο Τριέσπερο, μού κάνει εντύπωση που δεν γνωρίζεις ότι, είναι το μεγαλύτερο ανέκδοτο του «χώρου». Πρόκειται για μια δήθεν αρχαιοελληνική γιορτή-μαϊμού, που την επινόησε ο γνωστός «Ύπατος» αρχιερέας του «χώρου», με σκοπό να δημιουργήσει άλλη μια νεοθρησκεία και να ηγηθεί αυτής. Για την υποτιθέμενη -και ανύπαρκτη- «αρχαιοελληνική» αυτή εορτή, δεν έχει να επικαλεστεί καμιά βιβλιογραφία. Για περισσότερα επ’ αυτού του ανεκδότου δες εδώ:
    http://www.12830.gr/Forum/genika-themata/triespero/

  11. 12thespis said

    Δηλ. μου λες ότι αμφότεροι καταλάβατε
    α) ότι κάνετε χιούμορ σε βάρος του αρθρογράφου που φιλοξενώ στη σελίδα μου. «Χιούμορ» σκαιό και προσβλητικό για την προσωπικότητά του, για τις ιδέες του και για το έργο του. Εγώ όμως πώς θα θέλατε να συμπεριφερθώ σε κάτι τέτοιο; Να επιτρέψω στον καθένα να χλευάζει τους φιλοξενούμενους στο χώρο μου, όταν μάλιστα ο χλευασμός είναι τύπου «χτυπάω και φεύγω» στερούμενος παντελώς οποιασδήποτε σοβαρότητας και επιχειρήματος;

    β) Ότι «αντικείμενο του χλευασμού σας είναι η γραφική παρωδία του “ελληνοπρεπούς” χώρου». Εντελώς απροκάλυπτα δηλ. μου λες ότι προσβάλλεις όχι μόνο τον αρθρογράφο αλλά κι εμένα προσωπικά αφού σε ό,τι συμμετέχω και παίρνω ενεργώς μέρος το αποκαλείς «γραφική παρωδία». Αμφισβητώντας ταυτόχρονα και τον όρο «ελληνοπρέπεια» αφού τον θέτεις εντός εισαγωγικών.

    Δικαίωμά σας (δικό σου και του «Λουτροκαμπινέ») να αμφισβητείτε και τη δράση του ιδεολογικού αυτού χώρου και την ονομασία «ελληνοπρεπή», ακόμη και την ίδια την ύπαρξή του. Κατάλαβες όμως τώρα για ποιο λόγο σου έκανα όλο τον πρόλογο για το «τσουβάλιασμα»; Επειδή παρασυρόμενοι από το πάθος σας «να την πείτε» οπωσδήποτε, προχωράτε σε προσωπικούς προσβλητικούς χαρακτηρισμούς αποκαλώντας «γραφικό» οποιονδήποτε, παρακινούμενος από τα ιδανικά και τα ιδεώδη του, συμμετέχει σε αντίστοιχες εορτές ή τελετές. Φτάνοντας η αντίδρασή σας αυτή μέχρι του σημείου της πλήρους απαξίωσης μέχρι το βαθμό της εμπάθειας. Διότι μόνον εμπάθεια καταδεικνύουν όλα τα αρχικά σου ποσταρίσματα.

    Με την εμπάθεια όμως αγαπητέ δεν δημιουργούμε τίποτα απολύτως. Απλώς μένουμε στον αρνητισμό μας, αυτοτροφοδοτούμενοι από τις κοροϊδίες που εκτοξεύουμε στους άλλους μια που δεν έχουμε τίποτε δημιουργικό να παρουσιάσουμε ως αντίπαλο δέος ή εναλλακτική πρόταση. Κι εντέλει αυτοτροφοδοτούμενοι από εξυπνακίστικες ατάκες του τύπου «Λουτροκαμπινές» ή «άρες μάρες κουκουνάρες», ως την πλέον σημαντική συνεισφορά της ύπαρξής μας και της παρέμβασής μας.

    Για το Τριέσπερο εντάξει, σ’ ευχαριστώ για την παραπομπή στο φόρουμ με την σχετική συζήτηση.

  12. Ανώνυμος said

    Όποιος χλευάζει με όποιονδήποτε τρόπο ιδέες και ανθρώπους με χαρακτηρισμούς και ύβρεις είναι σαν να απευθύνεται σε κάτοπτρον( καθρέπτη ) , καθορώντας τον εαυτό του …

    ΛΕΩΝ

  13. antithesi said

    Υπάρχει παντελής έλλειψη σοβαρότητας όταν κάθε τυχαίος κρυμμένος πίσω από την ανωνυμία του χλευάζει και βρίζει ανθρώπους σαν τον Βερέττα που το έργο του και η προσφορά του ειναι γνωστά σε όλους. Ας αγωνιστούν κι αυτοί επώνυμα γι΄αυτό το χώρο, όπως ο Βερέττας, και μετά να έκφράσουν την γνώμη τους (αν έχουν τα κότσια)

  14. Ο ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ said

    Ότι χειρότερο έχει βγάλει η Ρωμιοσύνη όλους αυτούς
    τους 17 αιώνες της ύπαρξής της έχει μαζευτεί
    μέσα σε αυτό που έχει ονομασθεί «ελληνοκεντρικός χώρος».

    Ο κάθε μικρόνοος, ελλειμματικός, κομπλεξικός κ.λπ. φοράει μιά χλαμύδα,
    μαθαίνει απ’ έξω κανα-δύο αρχαία ελληνικά αποσπάσματα
    και κάνει τον καμπόσο και τον τσοπάνη σε μερικούς άλλους παρόμοιους,
    που αναλαμβάνουν τους ρόλους των προβάτων και επιδοκιμάζουν τον τσοπάνη τους.

    Ασφαλώς κανείς δεν έχει πάρει μυρωδιά, ούτε ο τσοπάνης, ούτε τα πρόβατα
    περί Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος, περί Φιλοσοφίας κ.τ.λ.
    Αυτό βέβαια δεν τους εμποδίζει να το παίζουν ειδήμονες.

    Κατά βαθος επίσης, παραμένουν βαθύτατα χριστιανοί.
    Αντί να φορέσουν μαύρα ράσα, έβαλαν άσπρα, αντί να κάνουν τρισάγιο στην Παναγία, ανάβουν λιβάνια και ψέλνουν ύμνους σε κάποιο θεό κ.ά.

    Μέσω όλης αυτής της πανηγυρο-καραγκιοζο-κατάστασης
    προσπαθούν όλοι να καλύψουν τα κενά τους, την οποία προσπάθεια ονόμασαν αγώνα και τους θλιβερούς εαυτούς τους αγωνιστές.

    Είναι όμως χειρότεροι ακόμα κι από τους χριστιανούς, γιατί
    έχουν βάλει τον φερετζέ του ελληνισμού και το παίζουν ελληναράδες.
    Όποιος δε τους αμφισβητήσει, αυτούς ή τον τσοπάνη τους (αρχι-μανδρίτη) τον στέλνουν στο πύρ το εξώτερο, στα Τάρταρα ή κι εγώ δεν ξέρω που.

    ΟΥΣΤ! ελληναράδες, δήθεν αγωνιστές.
    ΟΥΣΤ! τσοπάνηδες, αλλά και πρόβατα!

  15. Ο ΑΠΑΤΗΜΕΝΟΣ ΤΡΙΕΣΠΕΡΙΣΤΗΣ said

    Όσοι γελούν με τους γραφικούς, δεν το κάνουν από «εμπάθεια». Το γέλιο τους είναι πηγαίο και πηγάζει από την ίδια την γελωτοποιό φύση της γραφικότητας. Eδώ υπάρχει (σε τρεις συνέχειες) ένα κοινωνιολογικό κείμενο με τίτλο «Περί Γραφικότητας»:
    http://kleitor.blogspot.com/2008/07/blog-post_06.html
    http://kleitor.blogspot.com/2008/07/blog-post_07.html
    http://kleitor.blogspot.com/2008/07/blog-post_09.html

  16. antithesi said

    Και ξερεις εσυ, βρε λουτροκαμπινέ,από αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα και φιλοσοφία; που ούτε να γράψεις ξέρεις σωστά Ελληνικά ούτε να εκφραστείς με ευπρέπεια; ΕΛΕΟΣ

  17. 12thespis said

    «Ότι χειρότερο έχει βγάλει η Ρωμιοσύνη όλους αυτούς
    τους 17 αιώνες της ύπαρξής της έχει μαζευτεί
    μέσα σε αυτό που έχει ονομασθεί “ελληνοκεντρικός χώρος”.»

    Κι εγώ που νόμιζα ότι ό,τι χειρότερο έχει βγάλει η Ρωμιοσύνη σ’ όλους αυτούς τους 17 αιώνες της ύπαρξής της, είναι ο σκοταδισμός παπαδαριού – καλογέρων και ο έλεγχός τους επί των ψυχών κι επί δεκάδων χιλιάδων εκτάσεων γης που κατακρατούν στην κατοχή τους! Ή οι παπαδοπουλικές δικτατορίες και τα «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών»! Ή οι μίζαδόροι κι οι κλέφτες του δημοσίου χρήματος! Ή η αναλγησία των κρατούντων απέναντι στα χαμηλά οικονομικώς στρώματα που οδηγούνται στην εξαθλίωση!

    Τίποτα απ’ όλ’ αυτά. Σύμφωνα με τον «Λουτροκαμπινέ», όλοι οι παραπάνω δεν πρέπει να είναι παρά άγγελοι απέναντι σ’ όσους… πηγαίνουν στον Όλυμπο να εορτάσουν τα Προμήθεια! Διότι το χειρότερο που έχει εμφανιστεί σ’ αυτόν τον τόπο δεν είναι ούτε ο σκοταδισμός του παπαδαριού ούτε οι φασίστες ούτε οι κλέφτες κι οι μιζαδόροι κλπ κλπ αλλά… ο «ελληνοκεντρικός χώρος»!

    Ωραία τα λέει ο Λουτροκαμπινές. Απορώ όμως γιατί τα γράφει εδώ και δεν επιλέγει το site της αρχιεπισκοπής ή έστω της ΟΟΔΕ για να τα γράψει. Εκεί σίγουρα θα εκτιμούσαν τα γραφόμενά του (κι ίσως να του πρότειναν και καμιά έμμισθη θέση για να συνεχίσει τα εμπνευσμένα και θεάρεστα γραπτά του).

    Θα προσπαθήσω να του κάνω τη χάρη και να τον πάρω λίγο στα σοβαρά (όσο τέλος πάντων είναι δυνατόν κάτι τέτοιο) για να του πω ότι δεν αποκλείεται, όπως σε κάθε ιδεολογικο-κοινωνικό χώρο, να έχουμε και στον δικό μας χώρο ορισμένους «μικρόνοους, ελλειμματικούς, κομπλεξικούς» κλπ που «φοράν μια χλαμύδα, μαθαίνουν απ’ έξω κάνα δυο αρχαία ρητά και θέλουν να κάνουν τον καμπόσο». Και λοιπόν; Τέτοια φαινόμενα, αν και όταν εμφανίζονται, έχουν ελάχιστη διάρκεια διότι γίνονται αντιληπτά. Τι πρέπει να κάνουμε κατά τη γνώμη του; Να πάρουμε το μικροονόμετρο ή το κομπλεξόμετρο και να ελέγχουμε τον καθένα για το πόσο μικρόνους ή πόσο κομπλεξικός είναι, μην και μας κατηγορήσει ο Λουτροκαμπινές ότι δεν το κάναμε; Να βάζουμε φουσκωτούς στις εκδηλώσεις με τη ρητή εντολή να απαγορεύουν την είσοδο σε όσους τους «κόβουν» ότι είναι «μικρόνοες και κομπλεξικοί»;

    Και μας εγκαλεί κιόλας διότι λέει «δεν έχουμε πάρει μυρουδιά περί Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος, περί Φιλοσοφίας» κλπ. Ποιος μας εγκαλεί; Προφανώς, ένας ειδήμων περί του Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος και περί της ελληνικής Φιλοσοφίας όπως υποθέτω ότι φαντάζεται για τον εαυτό του. Ένας «ειδήμων» του οποίου η εμβάθυνση στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα και στην φιλοσοφία είναι διακριτή από… το ύφος των γραπτών του – δείγματα του οποίου μας παρέχει απλόχερα για να το εκτιμήσουμε (ειδικά η κατακλείδα του κειμένου του «ΟΥΣΤ» – εις διπλούν – που δεν αποκλείεται να είναι αρχαία προσφώνησις, άγνωστη μεν εις τους πολλούς αλλά γνωστή προφανώς εις όσους έχουν εμβαθύνει εις την αρχαία ελληνική γραμματεία).

    Για να πω την μαύρη αλήθεια, εγώ προσωπικά δεν γνωρίζω ΚΑΝΕΝΑΝ που ο ελληνοπρεπής χώρος να τον «έχει στείλει στο πυρ το εξώτερον, στα Τάρταρα» κλπ. Το ότι μπορεί να έχουν διαγραφεί κάποιοι, δικαίως ή αδίκως, από ορισμένες οργανώσεις του χώρου μας, είναι γεγονός. Συνέβαινε, συμβαίνει και θα συμβαίνει σε κάθε μικρότερη ή μεγαλύτερη ανθρώπινη κοινότητα. Τίποτα δεν σ’ εμποδίζει, αν σ’ έχουν διαγράψει από έναν σύλλογο, ομάδα, οργάνωση κλπ, είτε να αυτονομηθείς είτε να ενταχθείς σε άλλη που είναι περισσότερο του γούστου σου ή που σ’ ανέχονται περισσότερο. Το να ρίχνεις όμως κατηγορίες σε ολόκληρο τον ελληνοπρεπή χώρο επειδή διαγράφτηκες για τους Χ λόγους από μια ομάδα, είναι εντελώς βλακώδες και το μόνο που δείχνει είναι εμπάθεια και μίσος απέναντι σε όλους! Μια εμπάθεια και ένα μίσος που το ιδεολογικοποιείς για να δώσεις άλλοθι στον εαυτό σου!

    Από πού κι ως πού λοιπόν μιλάει ο «φίλος» μας για «πυρ εξώτερον, Τάρταρα» κλπ συνολικά για τον ελληνοπρεπή χώρο, όταν αυτός ο χώρος έχει τέτοια ανοχή που είναι ανεκτικός σε οποιονδήποτε; Όταν ανά πάσα στιγμή μπορεί και ο ίδιος να έρθει στις εκδηλώσεις που διοργανώνονται, να λάβει μάλιστα τον λόγο και να μιλήσει δημοσίως και από μικροφώνου δηλώνοντας απλώς την πρόθεσή του να το κάνει; Αναρωτιέμαι όμως, αν πάρει τον λόγο και μιλήσει δημοσίως από μικροφώνου απέναντι σε ένα κοινό που θα τον ακούσει, θ’ αρχίσει να αυτομαστιγώνεται μετά κατηγορώντας τον εαυτό του για «τσοπάνη»; Παίρνοντας το μικρόφωνο, θα κατηγορήσει όλους τους άλλους ως «πρόβατα» επειδή θα έχουν την ανοχή ή την επιθυμία να τον ακούσουν; Αν ανάμεσα στα όσα πει, αναφέρει και ορισμένα αποσπάσματα αρχαίων ρητών, θα πρέπει να τον εντάξουμε αυτομάτως στην κατηγορία των «μικρόνοων και κομπλεξικών»;

    Όλο το τελευταίο κείμενό του δεν είναι παρά ένα περιβόλι ακατάσχετης ανοητολογίας. Αφορισμοί, αφορισμοί και μόνον αφορισμοί δίχως καμία πρόταση για θεραπεία έστω των όσων «κακών» θεωρεί ότι υπάρχουν. Μηδενισμός!

    Αυτός ο άνθρωπος, με τον μηδενισμό, την κακομοιριά, το μίσος και την εμπάθεια που διοχετεύεται μέσα από τα ίδια του τα κείμενα, εγκαλεί όλους τους υπόλοιπους γιατί λέει… είναι άσχετοι με το αρχαίο πνεύμα και την ελληνική φιλοσοφία! Αυτό θα πει να διαθέτεις… αυτογνωσία!

    Ξαναδιαβάστε το κείμενό του που υποτίθεται ότι αποτελεί κριτική στον ελληνοπρεπή χώρο. Ξαναδιαβάστε το και πείτε μου αν δεν είναι λουκούμι ένα τέτοιο κείμενο για την ΟΟΔΕ, τον Απολογητή κλπ.

    Θα μπορούσε μάλιστα να ανοίξει ένα δικό του site και να τα γράφει όλα αυτά με τον «γλαφυρό» τρόπο που το κάνει. Μέσα σε τόσο εχθρικό περιβάλλον που κινείται ο ελληνοπρεπής χώρος, μέσα σε τόση γκαιμπελίστικη προπαγάνδα που δεχόμαστε από τους κρατούντες, ένας παραπάνω οχετός δεν θ’ άλλαζε και τίποτα, σιγά το πράμα!
    Θα μπορούσε μάλιστα να δώσει στο site το όνομά του: ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ. Όνομα και πράμα!

  18. Ο ΑΠΑΤΗΜΕΝΟΣ ΤΡΙΕΣΠΕΡΙΣΤΗΣ said

    Όσοι γελούν με τους διάφορους γραφικούς, δεν το κάνουν φυσικά από …»εμπάθεια» (όπως οι γραφικοί βολεύονται να πιστεύουν). Απλώς η γραφικότητα διαθέτει από τη φύση της μιά κυρίαρχη γελωτοποιό διάσταση (πίσω από την οποία κρύβονται συνήθως ψυχικά αδιέξοδα και… δράματα).
    Για περισσότερα σχετικά με την κοινωνιολογική και ψυχολογική κατανόηση του φαινομένου της γραφικότητας, δείτε ένα κείμενο με τίτλο «Περί Γραφικότητας», που έχει πρόσφατα δημοσιευθεί (σε τρεις συνέχειες) εδώ:
    http://kleitor.blogspot.com/2008/07/blog-post_06.html
    http://kleitor.blogspot.com/2008/07/blog-post_07.html
    http://kleitor.blogspot.com/2008/07/blog-post_09.html

  19. 12thespis said

    Καταντάει κουραστικό να ανέχεσαι τα διάφορα spam bots τύπου Νίκου Τζήμα ή Λουτροκαμπινέ όπως επιθυμεί να τον αποκαλούν, να παρεμβαίνουν κάθε τόσο με συνεχείς ανοησίες. Ως εκ τούτου, σβήνω το βλακώδες σχόλιό του από το άλλο άρθρο του Μάριου Βερέττα (την συνέντευξη) και θα σβήνω κάθε παρέμβασή του έως ότου ενηλικιωθεί πνευματικά και μάθει τι εστί διάλογος. Τερματίζω πλέον την ανοχή σε όσους αρέσκονται σε συμπεριφορές λωλών και διανοητικά καθυστερημένων.

  20. NIKOΛΑΟΣ ΤΖΗΜΑΣ said

    Δεν είχα κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιήσω το όνομά μου,
    απλά το ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ μου το εμπνεύσατε εσείς!

    Το όνομά μου το κατάλαβες από την ηλεκτρονική μου διεύθυνση,
    που όπως γράφεις δεν θα δημοσιευθεί.

    Η δημοσίευση των στοιχείων είναι αντιδεοντολογική
    κι αυτό δείχνει, ότι δεν αντέχετε την κριτική.

    Για την λογοκρισία να μην το σχολιάσω.
    Εκτός από εμένα έκοψες και τον Ρασσιοβεσπιέρο.

    Γειά σου ελληναρά αγωνιστή!

    ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΖΗΜΑΣ

  21. 12thespis said

    Τον Ροβεσπιέρο δεν τον έκοψα. Οι παρεμβάσεις του εξέφραζαν απλώς αντίλογο με τρόπο κόσμιο. Δεν είχαν καμιά σχέση με τη δική σου ακατάσχετη μωρολογία, αν και στην αρχή έκανα το λάθος να σας ταυτίσω. Μην ψάχνεις να βρεις άλλοθι βάζοντας άλλους μπροστά.

    Είσαι όμως θρασύς διότι ούτε εσένα έκοψα. Τις τελευταίες ανοησίες που έγραψες έσβησα. Διότι καταντάς αφόρητα κουραστικός κι αυτό που δεν ανέχομαι πάνω απ’ όλα είναι η βλακεία.

    Αποτελεί θράσος να αποκαλείς «κριτική» τις βλακείες που αραδιάζεις και τον απαράδεκτο τρόπο που το κάνεις, θεωρώντας ότι είναι τσιφλίκι του παππού σου κάθε δικτυακός τόπος. Εννοείται ότι θα σε κόψω τελείως αν συνεχίσεις αυτό το βιολί.

    Όποιος έχει πρόβλημα με αρχές δεοντολογίας τα παράπονά του στον δήμαρχο.

  22. Ο ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ said

    Ο Ρασσιοβεσπιέρος
    -φλιος μου είναι, ορθώς δεν μας ταύτισες-
    με διαβεβαιώνει, ότι σου έχει στείλει αρκετά μηνύματα,
    αλλά τρώει πόρτα.
    Εσύ λές, ότι δεν τον έκοψες.

    Ασφαλώς και έχεις κάθε δικαίωμά να μην τον φιλοξενείς
    στην ιστοσελίδα σου, αλλά να έχεις και το θάρρος
    να το παραδέχεσαι, ε;
    Δεν ξέρω τι συμβαίνει και τι να υποθέσω.

    Πάντως το ψευδώνυμό του δεν είναι Ροβεσπιέρος.
    Είναι Ρασσιοβεσπιέρος.
    Και στο ψευδώνυμο λογοκρισία, βρε Θέσπη;
    Τι φοβάσαι, μην πάρεις κίτρινη από τον Ύπατο;

    ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΖΗΜΑΣ

  23. antithesi said

    Θέσπη, γιατί ασχολείσαι μαζί τους; Το επίπεδο τους φαίνεται από τα γραφόμενα τους. Προφανώς θα είναι αργόσχολοι που δεν έχουν άλλη δουλειά από το να χλευάζουν σε διάφορα blog και με διάφορα ψευδώνυμα . Τους ενοχλεί πολύ ότι το έργο του Βερέττα και του Ρασσιά είναι αναγνωρισμένο απ’ όλους, ενώ αυτοί προσπαθούν με χυδαιολογίες και μωρολογίες να βγουν από την αφάνειά τους. Προτείνω πλήρη αδιαφορία σε τέτοιους σχολιαστές, που δεν έχουν να πουν τίποτα ουσιαστικό.

  24. Ο ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ said

    Και πάλι δεν μπορώ να στείλω τίποτα, παρ’ όλο που με άφησε να γράψω μόνο τη λέξη «τεστ».

    Ας κάνει λοιπόν την καταχώρηση ο φίλος ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ αντί για εμένα:

    Θέσπη, όσοι γελούν με τους διάφορους γραφικούς δεν το κάνουν φυσικά από «εμπάθεια» (όπως βολεύονται να πιστεύουν οι γραφικοί). Το γέλιο τους πηγάζει από την ίδια τή γελωτοποιό φύση της γραφικότητας. Η παραπομπή περί της ιστορικώς ανύπαρκτης «αρχαιοελληνικής» γιορτής «Τριέσπερον», που σου έδωσα ενισχύει του λόγου μου το αληθές και επίσης καταρρίπτει τα περί σημαντικού «έργου» των κ.κ. «υπάτων» και λοιπών… «ανθυπάτων».

    Kαι επειδή το ζήτημα της γραφικότητας είναι πιο σύνθετο από όσο φαίνεται, έχει δημοσιευθεί και ένα κοινωνιοψυχολογικό κείμενο (σε τρεις συνέχειες) εδώ:

    http://kleitor.blogspot.com/2008/07/blog-post_06.html

    http://kleitor.blogspot.com/2008/07/blog-post_07.html

    http://kleitor.blogspot.com/2008/07/blog-post_09.html

    ΡΑΣΣΙΟΒΕΣΠΙΕΡΡΟΣ, ΑΝΘΥΠΟΔΕΚΑΝΕΑΣ ΤΟΥ ΑΓΗΜΑΤΟΣ «ΑΡΕΣ (ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ) ΑΝΑΞ»

  25. 12thespis said

    Δεν θα κάτσω ν’ απολογούμαι εγώ αν ο Ροβεσπιέρος ή οποιοσδήποτε άλλος αναγνώστης αντιμετώπισε κάποιο τεχνικό πρόβλημα πρόσβασης. Αν ήθελα να τον κόψω θα το είχα κάνει – πρωτίστως βέβαια θα είχα κόψει εσένα. Αποδεικνύεις ότι εκτός από τελείως βλαξ είσαι και θρασύδειλος πασχίζοντας εκ του μηδενός να προκαλέσεις εντυπώσεις.

    Τα άλλα περί «λογοκρισίας στα ψευδώνυμα», «κίτρινη από ‘Υπατο» κλπ είναι τόσο βλακώδη που απαξιώ να απαντήσω. Αν ονομάζει ο καθένας τον εαυτό του όπως του καπνίζει, το ίδιο δικαίωμα έχω κι εγώ. Τρέχουν όμως αρκετά πράγματα που πρέπει να κάνω και δεν έχω την πολυτέλεια να σπαταλώ το χρόνο μου στις ανοησίες που γράφεις. Δώσε πρώτα απάντηση (με κόσμιο τρόπο και επιχειρήματα) σ’ αυτά που σου καταλογίζω στα προηγούμενα κείμενά μου και μετά συζητάμε. Αν όμως το επόμενο ποστάρισμά σου αναλίσκεται και πάλι σε παρόμοιες ανοησίες θα σε αποκλείσω εντελώς. Και με άλλο μέηλ να μπεις, θα κοπείς με το που θ’ αρχίσεις τις βλακείες, τα χλεύη και τις ασύστατες κατηγορίες προς όποιον σου ξινίζει. Πράξε όπως καταλαβαίνεις.

    Φίλε Antithesi, το βλέπω ότι πρόκειται για αργόσχολο. Αν ασχολήθηκα μαζί του ήταν για να του αποδείξω μέσα από τα προηγούμενα κείμενά μου το ποιόν του και το Τίποτα που τον χαρακτηρίζει – απαντώντας στα ίδια τα δικά του γραπτά. Δεν είμαι υπέρ της αδιαφορίας γιατί ο βλαξ με την αδιαφορία αποθρασύνεται εντελώς. Στον βλάκα δίνεις απαντήσεις κατ’ αρχήν στα ζητήματα που θέτει ώστε να του δώσεις μια ευκαιρία κι αν διαπιστώσεις ότι είναι τελείως γκάου μπίου, ανίατη περίπτωση, τον αποκλείεις από την πρόσβαση στο χώρο σου χωρίς πολλά – πολλά. Ας πάει σε καμιά παιδική χαρά να συνεχίζει να παίζει.

    Κέρδισε όμως και κάτι απ’ όλα αυτά. Του έμεινε το όνομα αφού ο ίδιος το επέλεξε και επιμένει σ’ αυτό: Τζήμας Λουτροκαμπινές (ποιο είναι το μικρό του όνομα, ποιο το επίθετο θα σε γελάσω).

  26. 12thespis said

    Τελικά διαπίστωσα τι συνέβη με τα ποσταρίσματα του Ροβεσπιέρου (δεν είμαι συνεχώς μπροστά στον υπολογιστή, έχω κι εξωτερικές δουλειές κι υποχρεώσεις). Για κάποιον λόγο που δεν είμαι σε θέση να εξηγήσω, το σύστημα AKISMET μπλόκαρε όλα τα τελευταία του μηνύματα ως spam – και δεν μπορώ να είμαι σίγουρος αν έχει μπλοκάρει κι αλλονών γιατί μετά από κάποιο χρονικό διάστημα τα σβήνει εντελώς.
    Τα βρήκα και θα κάνω μια προσπάθεια να τα επαναφέρω. Ελπίζω να πετύχει. Προβληματίζομαι αν πρέπει να καταργήσω εντελώς το σύστημα μπλοκαρίσματος spam AKISMET. Αν είναι κάποιος γνώστης ας μου δώσει τη γνώμη του.

  27. 12thespis said

    Τελικά πέτυχε και τα πέρασε όλα όπως βλέπω στη χρονολογική τους σειρά.

  28. O ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ said

    Θέσπη,

    στις 2:51 π.μ. έγραψες:
    » Καταντάει κουραστικό να ανέχεσαι τα διάφορα spam bots τύπου Νίκου Τζήμα ή Λουτροκαμπινέ όπως επιθυμεί να τον αποκαλούν, να παρεμβαίνουν κάθε τόσο με συνεχείς ανοησίες. Ως εκ τούτου, σβήνω το βλακώδες σχόλιό του από το άλλο άρθρο του Μάριου Βερέττα (την συνέντευξη)».

    Στις 3.00 μ.μ. έγραψες:
    » Αν ήθελα να τον κόψω θα το είχα κάνει – πρωτίστως βέβαια θα είχα κόψει εσένα».

    Τη μία λές, ότι θα με είχες κόψει, αλλά δεν το έκανες,
    αλλά την άλλη παραδέχεσαι, ότι με έκοψες.

    Γιατί βρε Θέσπη, τη μία τα λές έτσι και την άλλη αλλιώς;

    Σε πείραξε, που είπα με την πείρα των Προμηθείων να
    συνεχίσει τον αγώνα του ο κ. Βερέττας
    σκηνοθετώντας και το Πατρινό Καρναβάλι
    και το έσβησες;

    ΤΖΗΜΑΣ – ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ
    ( ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ )

  29. ΡΑΣΣΙΟΒΕΣΠΙΕΡΡΟΣ, ΑΝΘΥΠΟΔΕΚΑΝΕΑΣ ΤΟΥ ΑΓΗΜΑΤΟΣ “ΑΡΕΣ (ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ) ΑΝΑΞ” said

    Οκ Θέσπη, συμβαίνουν αυτά. Μπορείς να σβήσεις λοιπόν τα μηνύματά μου υπ’ αρ. 12, 14, 15, 18, 27 και 28 αφού λένε λίγο πολύ το ίδιο πράγμα. Εξ’ άλλου το μήνυμά μου το δημοσίευσαν αντ’ εμού ο φίλος ΛΟΥΤΡΟΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ αλλά και ο επίσης φίλος ΑΠΑΤΗΜΕΝΟΣ ΤΡΙΕΣΠΕΡΙΣΤΗΣ, οι οποίοι υπήρξαν αυτοί που με ξύπνησαν από τον λήθαργο του «Τριέσπερου».

  30. 12thespis said

    Εντάξει, σβήνω τα (πρώην) 12, 14, 15, 18, 27 και 28 για να μην επαναλαμβάνονται τα ίδια.

    Όπως φαίνεται, το spam blocked AKISMET (δεν μπορώ να εξηγήσω για ποιο λόγο) κατακράτησε ως spam τα μηνύματα που περιείχαν παραπομπές με λινκ. Όλα εκτός από το πρώτο του Ροβεσπιέρου που το είχε περάσει κανονικά.

    Στον Λουτροκαμπινέ: Άλλο να κόβεις (να αποκλείεις κάποιον από την πρόσβαση σε σχόλια) κι άλλο να σβήνεις σχόλια. Το σχόλιό σου έσβησα, δεν σε απέκλεισα από την πρόσβαση.

    Ναι, με πείραξε αυτό που γράφεις. Διότι υποδηλώνει εσκεμμένη πρόθεση στο να προσβάλλεις, χωρίς να εξηγείς το γιατί. Παραπονιέσαι ότι σου την πέφτουν όταν τολμήσεις να διαφωνήσεις με τις εκδηλώσεις του ελληνοκεντρικού χώρου. Εγώ δεν είδα πουθενά στα γραπτά σου διαφωνία διότι η διαφωνία εκφράζεται με επιχειρήματα και απόψεις. Το μόνο που βλέπει κανείς στα γραπτά σου είναι εσκεμμένη πρόθεση προσβολής λες και ηδονίζεσαι μ’ αυτήν. Τι περιμένεις να κάνουν οι άλλοι όταν τις εκδηλώσεις τους, στην προσπάθειά τους να προβάλλουν τον ελληνισμό (παρά τα λάθη που μπορεί να προκύπτουν όταν τα μέσα είναι λιγοστά και η εμπειρία ελάχιστη ακόμη), τις αποκαλείς «πατρινό καρναβάλι»; Να σου πουν ευχαριστώ για την «κριτική»; Ή μήπως έχεις την εντύπωση ότι τα όποια λάθη ή παραλείψεις συμβαίνουν, δεν τις λαμβάνουν υπόψιν οι διοργανωτές ώστε να καταφέρουν να είναι καλύτεροι την επόμενη φορά; Προχωράμε μόνοι μας, χωρίς την παραμικρή βοήθεια από πουθενά, μέσα σε ένα χριστιανοθρεμμένο περιβάλλον. Ένα απλό θεατρικό δρώμενο να κάνεις απαιτεί προϋποθέσεις ηθοποιών, μουσικών, ενδυματολόγων, τεχνικών μέσων, οικονομικής κάλυψης για να βγει άρτιο. Όταν τίποτε απ’ αυτά δεν υπάρχουν, αποτελεί τόλμη το να καταφέρεις στοιχειωδώς να το φέρεις εις πέρας. Κι όμως, έχουμε φτάσει σε σημείο να προκαλούμε συγκίνηση στον κόσμο, κι αυτό λόγω της αυθεντικότητας και της αλήθειας που εκφράζουμε παρά την έλλειψη μέσων και εμπειρίας.

    Ακόμη και μια εντελώς ερασιτεχνική παράσταση από έναν πολιτιστικό σύλλογο γειτονιάς, ο κόσμος την αντιμετωπίζει με συμπάθεια έστω για τον κόπο που κατέβαλλαν οι ερασιτέχνες καλλιτέχνες. Είμαστε ο μοναδικός ιδεολογικός χώρος που αντιμετωπίζει στενόκαρδα και χλευαστικά τα ίδια τα παιδιά του, που δείχνουμε ανίκανοι να κάνουμε έστω αυτό, να προφέρουμε έστω δυο λόγια συμπάθειας. Αντίθετα, ελαφριά τη καρδία και κραυγαλέα, αποκαλούμε «καραγκιοζιλίκια» και «πατρινό καρναβάλι» κάθε προσπάθεια αυτού του χώρου να αποκτήσει ερείσματα μέσα στην κοινωνία με εκδηλώσεις που περιλαμβάνουν και καλλιτεχνική διάσταση.

    Σαφώς λοιπόν με πείραξε διότι υποδηλώνει απαξία. Και κυρίως δηλώνει απαξία προς το πρόσωπο ενός ανθρώπου που έχει παράγει και προσφέρει ουσιαστικό έργο μέχρι τώρα.

    Τα σχετικά λινκ για το θέμα της γραφικότητας δεν τα επισκέφτηκα ακόμη λόγω μεγάλης πίεσης που έχω αυτές τις μέρες. Θα τα επισκεφθώ και σκοπεύω να αναπτύξω τις σκέψεις μου επ’ αυτού του θέματος μόλις ξεμπερδέψω απ’ τις υποχρεώσεις μου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: