Θέσπις

Προσωπική δημιουργία, αναθεωρήσεις ιδεών και διαταράξεις ιδεοληψιών

25/4/10: «Υπατία» του Δ. Βαρβαρήγου ως εκπαιδευτική μέθοδος (παρουσίαση βιβλίου της Ξανθίππης Μπαλλή)

Posted by Thespis στο Απρίλιος 19, 2010


Παρουσίαση βιβλίων

«Υπατία»

του Δημήτρη Βαρβαρήγου

&

» Η φιλοσοφία μέσα από τη λογοτεχνία»

της Ξανθίππη Μπαλλή

Εκπαιδευτική αξιοποίηση του μυθιστορήματος «Υπατία» του Δημήτρη Βαρβαρήγου. Εκδοτικός οίκος Αντ. Σταμούλη Θεσσαλονίκη

Ομιλητές:

Ξανθίππη Μπαλλή καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής στη Β/θμια Εκπαίδευση, Υποψήφια διδάκτωρ στο τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ.,

Σωτηρία Τριαντάρη επίκουρος καθ. Φιλοσοφίας στο τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπ. Δυτικής Μακεδονίας, Δημήτρης Βαρβαρήγος, συγγραφέας.

Κυριακή 25 Απριλίου, ώρα 18:00-19:00

Αίθουσα Νίκος Καββαδίας, περίπτερο 15

Οργάνωση: Εκδοτικός Οίκoς Άγκυρα

Βασικός και κύριος σκοπός  του  βιβλίου της Ξανθίππης Σ. Μπαλλή με τίτλο «Η φιλοσοφία μέσα από τη λογοτεχνία», είναι να διερευνηθεί πως η λογοτεχνία, και ειδικότερα το μυθιστόρημα, μπορούν να αποτελέσουν τα εργαλεία διδακτικής μεθόδου για την ιστορία, τη φιλοσοφία, τη γλώσσα, τη ρητορική.

Ως γνωστό το μυθιστόρημα ως είδος της λογοτεχνίας είναι μια ζωντανή πρακτική που εκφράζει δεδομένες κοινωνικές και πολιτισμικές απόψεις και θέσεις, κωδικοποιεί πεποιθήσεις και αξίες μιας συγκεκριμένης κοινωνίας, νομιμοποιεί τους ισχύοντες κοινωνικούς θεσμούς, εξασφαλίζει την ηθική τάξη και θεμελιώνει ορισμένες συμπεριφορές. Το μυθιστόρημα, επιπλέον, αποτελεί μια βιωμένη πραγματικότητα ή ακόμη και μια βιωματική εμπειρία.

Στο εγχείρημα αυτό έγινε προσπάθεια να δειχτεί από κάθε άποψη και με κάθε λεπτομέρεια το πως μπορεί να αξιοποιηθεί εκπαιδευτικά ένα μυθιστόρημα, όπως για παράδειγμα αυτό της «Υπατίας» του συγγραφέα Δ. Βαρβαρήγου. Μεταξύ των άλλων επιχειρήθηκε να προσεγγιστεί η σκοποθεσία του παραπάνω μυθιστορήματος και να αναζητηθεί με αφορμή το μυθιστόρημα αυτό μια εκπαιδευτική-παιδαγωγική προοπτική στην ανάγνωσή του. Μέσα από αυτή την αξιοποίηση αξιολογείται και ο βασικός ρόλος της λογοτεχνίας στη διαδικασία μάθησης στον αρκετά δυσπρόσιτο χώρο της φιλοσοφίας.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: