Θέσπις

Προσωπική δημιουργία, αναθεωρήσεις ιδεών και διαταράξεις ιδεοληψιών

5 Ιουλίου: Πανηγυρική τελετή καθ-ιερώσεως του Ελληνικού Ναού!

Posted by Thespis στο 22 Ιουνίου, 2009

Απο την ιστοσελίδα του Κοινού των Θεσσαλονικέων

Στις 5 Ιουλίου τελείται η καθιέρωση του Ελληνικού Ναού

στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.

Ένας οίκος για τους Θεούς και τους Ήρωες

της ελληνικής παράδοσης.

Είσαστε όλοι προσκαλεσμένοι!

SMALLAFISSA NAOU_01web

Ο Ναός των Ελλήνων αναδιαμορφώνεται και ανακαινίζεται κατασκευαστικά (μεγαλώνει σε όγκο, έκταση και καλλιέπεια) ώστε να είναι έτοιμος να υποδεχθεί τον κόσμο κατά την τελετή καθιερώσεώς του στις 5 Ιουλίου. Οι φωτογραφίες που ακολουθούν παρακάτω είναι παλαιότερες, από την περίοδο του χειμώνα 2009.

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων της καθιέρωσης καθώς και των φορέων ή ατόμων που θα μετέχουν και θα επιληφθούν της ευθύνης των επιμέρους δρώμενων, θα αναρτηθεί εντός των προσεχών ημερών.

smallbweb

Ο Ναός των Ελλήνων είναι κατασκευασμένος στο Ωραιόκαστρο, λίγα χιλιόμετρα έξω απ’ την Θεσσαλονίκη. Βρίσκεται σε μεγάλο και καταπράσινο ιδιόκτητο χώρο και γειτνιάζει με άλσος με παρθένα βλάστηση (της ίδιας ιδιοκτησίας), πλησίον ενός παραποτάμου γεμάτου με δέντρα.

3222_1092621970033_1661049120_199731_3214992_n
Hera

Εντός του άλσους, σ’ ένα μικρό πλάτωμα μέσα στην άγρια βλάστηση, δεσπόζει το μαρμάρινο άγαλμα της Ήρας, ενώ διάσπαρτα καθώς προχωράει στο μονοπάτι ο επισκέπτης ανάμεσα στα δέντρα, συναντάει τα κεραμικά ομοιώματα του Ηρακλέους και του Ποσειδώνος (κατασκευές που φιλοτέχνησε ιδιοχείρως ο ίδιος ο κ. Κακογεωργίου).

Hercules

Προβλέπεται το άλσος να κοσμηθεί με περισσότερα κεραμικά και μαρμάρινα αγάλματα (έχουν ήδη έρθει τρία νέα μαρμάρινα και πανέμορφα αγάλματα θεοτήτων που περιμένουν την τοποθέτησή τους) ενώ έχουν αρχίσει οι εργασίες διαμόρφωσης του άλσους με μικρά μαρμάρινα πλακόστρωτα μονοπάτια (για να διευκολύνονται οι επισκέπτες λόγω της απότομης κλίσης σε ορισμένα σημεία) και με ξύλινες κατασκευές πάγκων και καθισμάτων για αναψυχή, συζητήσεις και ελληνικά συμπόσια μέσα στην φύση. Οι εργασίες για τη διαμόρφωση του άλσους, οι οποίες είχαν διακοπεί λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς από εθελοντές. Οι εργασίες για την ανακαίνιση του κτιρίου του Ναού έχουν αρχίσει από τον Μάιο από επαγγελματικά αλλά και εθελοντικά συνεργεία.

smallellinonnaos

Στον καθαυτό περίβολο του Ναού δεσπόζει το μαρμάρινο άγαλμα της Θεάς Δήμητρας το οποίο ζυγίζει δύο τόνους. Στα χέρια της κρατάει δεμάτια από σιτάρι (η φωτογραφία είναι απο το πολυσέλιδο και εξαίρετο ρεπορτάζ της δημοσιογράφου Μαρίας Παράσχου στο περιοδικό «ΩΡΑΙΟ» του Ωραιοκάστρου (εκδόσεις ΤΡΑΠΕΖΟΥΣ).

4. ΕΛΛ. ΝΑΟΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ3. ΚΥΠΡΙΣ, ΕΛΛ. ΝΑΟΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ

Στον ίδιο χώρο είναι στημένο το επίσης μαρμάρινο άγαλμα της Αφροδίτης (ζυγίζει 1,5 τόνο). Στην περίπτωση αυτή, προτιμήθηκε η αναπαράσταση του αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου όπως έχει διασωθεί μέχρι τις μέρες μας.

Μαρμάρινο επίσης είναι το άγαλμα της Κουροτρόφου Αρτέμιδος (ως Θεάς προστάτιδος των βρεφών) που κρατάει τρία χαριτωμένα παιδάκια ενώ στο κέντρο δεσπόζει το μαρμάρινο σύμπλεγμα των Χαρίτων.

small4-ceb9ceb1cebdcebfcf85ceb1cf81ceb9cebfcf85-2008_-cebdceb1cebfcf83-ceb1cf81ceb9cf83cf84cebfcf84ceb5cebbceb7_cf89cf81ceb1ceb9cebfceba7

EPSILON-04 (3)EPSILON-04

Αριστερά: Το χάλκινο άγαλμα της Θεάς Θέμιδος στο εσωτερικό του Ναού. Κρατάει το ζύγι και το ξίφος της δικαιοσύνης και έχει δεμένα τα μάτια.

Δεξιά: Χάλκινο επίσης είναι το άγαλμα της Τροφού, ύψους 1,90 μ. Μια όμορφη νεαρή και δυναμική γυναίκα που κρατάει ένα δοχείο απ’ το οποίο ρέει συμβολικά το νέκταρ.

Στον περίβολο υπάρχουν αποφθέγματα της αρχαίας ελληνικής σοφίας και κοσμοθεάσεως όπως «Γνώθι σ’ αυτόν», «Έσω εγκρατής», «Μηδέν άγαν», «Μέτρον άριστον», «Έσω ενάρετος» κλπ.

gnothisauton

smallimgp2951web

Οι εργασίες στο χώρο του περιβόλου, ανάμεσα στις οποίες είναι και η κατασκευή του κεντρικού βωμού, ξεκίνησαν και πάλι, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, μόλις καλυτέρεψε ο καιρός. Οι εργασίες αυτές και οι SMALLΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ 08 075webκατασκευές που απαιτούνται γίνονται με χειρωνακτική εργασία από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη του τεράστιου αυτού χώρου (εμπνευστή και δημιουργού του Ναού των Ελλήνων) με την εθελοντική βοήθεια ορισμένων φίλων και μελών ελληνοπρεπών συλλόγων που συμπαρίστανται στο έργο του. Ιδιοκτήτης, δημιουργός και ιδρυτής του Ναού των Ελλήνων είναι ο κ. Αριστοτέλης Κακογεωργίου.

Ο Αριστοτέλης Κακογεωργίου είναι βετεράνος Μαραθωνοδρόμος διεθνούς φήμης, με πάμπολλα αθλητικά μετάλλια στο ενεργητικό του. Παράλληλα είναι πρόεδρος της Αναγέννησης Ομάδος «Ε» και του Συλλόγου Μαραθωνίων Μακεδονίας, ο οποίος σύλλογος έχει την ευθύνη πέντε Μαραθωνίων διοργανώσεων κατ’ έτος στον χώρο της Μακεδονίας.

Ο κ. Κακογεωργίου έκανε μόνος του τα σχέδια όλου αυτού του μεγαλεπήβολου (για τα μέτρα ενός και μόνον ανθρώπου) έργου, επιστράτευσε όλες του τις δυνάμεις και τα έθεσε σ’ εφαρμογή όπως τα συνέλαβε, εργαζόμενος σ’ ένα μεγάλο μέρος της όλης κατασκευής χειρωνακτικά. Ταξίδεψε εκτός Ελλάδος προς αναζήτηση καλλιτεχνικών συνεργείων για την κατασκευή των πανάκριβων αγαλμάτων από μάρμαρο και χαλκό, οι οποίοι καλλιτέχνες εργάστηκαν και τα ολοκλήρωσαν σύμφωνα με τις δικές του οδηγίες.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….

small4-ceb9ceb1cebdcebfcf85ceb1cf81ceb9cebfcf85-2008_-cebdceb1cebfcf83-ceb1cf81ceb9cf83cf84cebfcf84ceb5cebbceb7_cf89cf81ceb1ceb9cebfceba1

Ο ναός έχει κατεύθυνση από την Ανατολή προς τη Δύση ενώ το εμπρόσθιο τμήμα του ναού είναι κατασκευασμένο πάνω σε βάθρο το οποίο φέρει κλίμακα. Η αρχική κατασκευή του αποτελείται από ένα τετράγωνο κτίσμα περιστοιχισμένο από (ισάριθμους στην κάθε πλευρά του) απλούς κίονες, χυτούς χωρίς ραβδώσεις. Οι κίονες στηρίζονται σε βάσεις και φέρουν κιονόκρανα Ιωνικού ρυθμού, δίνοντας έτσι την αίσθηση της αρχαιοπρέπειας.

Οι εργασίες ανακατασκευής του έχουν αρχίσει όπως είπαμε, ανάμεσα στις οποίες είναι η επέκταση του οικοδομήματος και η αύξηση του αριθμού των κιόνων.

naosopist

Οπισθία άποψη του ναού (πριν αρχίσουν οι εργασίες ανακατασκευής).

Το επιστύλιο είναι συμπαγές. Στην οπισθία όψη του Ναού το επιστήλιο φέρει διακόσμηση μαιάνδρου σε όλο το μήκος του (διακόσμηση στο επιστήλιο είχαν ορισμένοι ναοί όπως λ.χ. ο ναός της Άσσου), ενώ στην εμπρόσθια όψη δεν έχει διακόσμηση αλλά φέρει στο μέσον τη φράση ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ.

naosempr

Εμπρόσθια άποψη του ναού (πριν αρχίσουν οι εργασίες ανακατασκευής).

small4-ceb9ceb1cebdcebfcf85ceb1cf81ceb9cebfcf85-2008_-cebdceb1cebfcf83-ceb1cf81ceb9cf83cf84cebfcf84ceb5cebbceb7_cf89cf81ceb1ceb9cebfceba5

small4-ceb9ceb1cebdcebfcf85ceb1cf81ceb9cebfcf85-2008_-cebdceb1cebfcf83-ceb1cf81ceb9cf83cf84cebfcf84ceb5cebbceb7_cf89cf81ceb1ceb9cebfceba4

Ο θριγγός, αποτελούμενος από το επιστήλιο και το γείσο (χωρίς μετόπες ή ζωφόρο) εδράζει απ’ ευθείας στο αέτωμα όπως συνηθιζόταν σε ιωνικούς ναούς της Μικράς Ασίας.

Τα χρώματα που κυριαρχούν, κατά μίμηση των αρχαίων ναών, είναι το ερυθρό (κεραμιδί) και το κυανό.

Το σύστημα τοιχοποιίας μιμείται εκείνο των αρχαίων ναών (ισόδομον, ψευδισόδομον) χωρίς να σημαίνει ότι το μέγεθος και οι αναλογίες ταιριάζουν απολύτως με τη δομή των αρχαίων κατασκευών.

Δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμη οι κατάλληλες θύρες διότι προείχε η ασφάλεια του οικοδομήματος. Θα κατασκευαστούν στη συνέχεια θύρες με ξύλινη επένδυση, όσο το δυνατόν πιο συμβατές με τα αρχαία πρότυπα ναοδομής.

small4-ceb9ceb1cebdcebfcf85ceb1cf81ceb9cebfcf85-2008_-cebdceb1cebfcf83-ceb1cf81ceb9cf83cf84cebfcf84ceb5cebbceb7_cf89cf81ceb1ceb9cebfceba6

Το εσωτερικό του ναού είναι συμβολικά διακοσμημένο με πίνακες που φιλοτέχνησε ο ίδιος ο κ. Κακογεωργίου με πολύ δουλειά και αγάπη σε θέματα από την ελληνική ιστορία και μυθολογία, καθώς και με αγάλματα θεοτήτων, φιλοσόφων κ.α. (στην άνω φωτο το χάλκινο ομοίωμα της Περσεφόνης, στην κάτω φωτο του Αριστοτέλους).

esotarististol

SMALLIMGP2961.web

Το σημαντικότερο σε έναν ναό είναι βεβαίως ο βωμός, ο οποίος κατασκευάζεται αυτή την περίοδο.

Στον ίδιο χώρο, λίγο πιο πέρα από τον ναό, έχει κατασκευαστεί ένας μεγάλος, κλειστός και καλαίσθητος εσωτερικός χώρος με άπλετο φυσικό φωτισμό για την διοργάνωση συναντήσεων, ημερίδων, συνεδρίων, σεμιναρίων, εκδηλώσεων κλπ που προάγουν το αρχαίο πνεύμα και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.

small4-ceb9ceb1cebdcebfcf85ceb1cf81ceb9cebfcf85-2008_-cebdceb1cebfcf83-ceb1cf81ceb9cf83cf84cebfcf84ceb5cebbceb7_cf89cf81ceb1ceb9cebfceba3

small4-ceb9ceb1cebdcebfcf85ceb1cf81ceb9cebfcf85-2008_-cebdceb1cebfcf83-ceb1cf81ceb9cf83cf84cebfcf84ceb5cebbceb7_cf89cf81ceb1ceb9cebfceba2

Εννοείται ότι όλα αυτά για τα οποία μιλούμε δεν έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Ο ναός, ο γύρω περιβάλλων χώρος, η αίθουσα εκδηλώσεων κλπ, θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση στους επισκέπτες και τους μετέχοντες καθώς και σε όλους τους θαυμαστές του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

Όπως δήλωσε ο κ. Κακογεωργίου «Πρόθεσή μου ήταν να δημιουργήσω ένα τέτοιο έργο με ευσυνειδησία και αγάπη. Ένας οίκος που δικαιούνται ν’ αναπαύονται οι Έλληνες Θεοί και Ήρωες και ν’ αποτελέσει χώρο συνευρέσεων όλων των ελληνικά σκεπτομένων, ανεξαρτήτου φυλής και εθνικότητας. Έλαβα υπόψιν την Ανατολή και την Δύση για να τοποθετήσω την κατεύθυνση της κατασκευής, αλλά δεν ακολούθησα τα πλήρη αρχαία πρότυπα παρά μόνον υποτυπωδώς. Γνωρίζω τις κατασκευαστικές αδυναμίες. Θέλω να επισημάνω όμως ότι είναι πολύ δύσκολο να κατασκευάσεις έναν ναό με τα μέτρα και σταθμά που αναφέρονται στην αρχαία κλασική ναοδομή. Διότι για να πετύχει η ακρίβεια των προδιαγραφών, απαιτούνται πολλά και διαφορετικά τεχνικά συνεργεία όπως και μελέτες από αρχιτεκτονικά γραφεία, πράγμα που κάνει το κόστος απλησίαστο για τα μέτρα ενός και μόνον ανθρώπου. Αν ακολουθούσα τις κλασικές προδιαγραφές, η οικονομική μου αντοχή θα έφτανε μόνο μέχρι την τοποθέτηση των αρχικών θεμελίων. Για μένα όμως, ήταν και είναι πολύ σπουδαίο να υπάρχει ένα ομοίωμα Ναού. Ήταν μια αυθόρμητη κίνηση να ενσαρκώσω έναν διακαή πόθο για έναν Ναό των Ελλήνων στην Β. Ελλάδα».

smallceb1cebdcf84ceafceb3cf81ceb1cf86cebf-ceb1cf80cf8c-img_1320web

Ο Αριστοτέλης Κακογεωργίου σε εκδήλωση Θεσσαλονικέων.

Μην ξεχνούμε ότι ο αρχαίος ναός είχε σε πολλές περιπτώσεις τη μορφή απλού οίκου (λ.χ. ο αρχικός ναός της Ήρας στη Σάμο, του Απόλλωνος στο Θέρμο Αιτωλίας, ο αρχικός ναός της Ερέτριας αλλά και οι επιβιώσεις στο χώρο της Μακεδονίας μέχρι τα ύστερα κλασικά και τα πρώιμα ελληνιστικά χρόνια, όπως ο ναός της Δήμητρας στο Δίον και του Διός στη Φλώρινα κ.α.).

Είναι αλήθεια ωστόσο ότι οι αρχιτεκτονικές και αισθητικές γνώσεις δεν επαρκούν για την κατασκευή ενός ναού που να σχετίζεται με τα κλασικά αριστουργήματα των προγόνων μας, αν δεν υπάρχουν και οι απαραίτητες οικονομικές δυνατότητες που να δύνανται να υλοποιήσουν την αντίστοιχη αρχιτεκτονική. Στο δίλημμα όμως του να περιμένουμε να δεήσουν οι ενδεχόμενοι – και πάντοτε καλοδεχούμενοι – «χρηματοδότες» ή να μην κάνουμε τίποτα μέχρι τότε, εμείς προκρίνουμε την δράση, έστω κι αν δυσαρεστήσουμε ορισμένους θαυμαστές της αρχαίας ελληνικής τέχνης που βάζουν μεν πολύ ψηλά τον πήχη των αισθητικών απαιτήσεών τους, αλλά… περιμένουν από τους άλλους την πρωτοβουλία. Στις σημερινές συνθήκες προέχει η ύπαρξη ενός Ναού, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει ως έναυσμα για ακόμη καλύτερες, πλουσιότερες και αισθητικά πολύ πιο άρτιες κατασκευές. Μακάρι ν’ ακολουθήσουν κι άλλοι το παράδειγμα τείνοντας στην τελειότητα υπό τον ζήλο της ευγενούς άμιλλας.

small4-ceb9ceb1cebdcebfcf85ceb1cf81ceb9cebfcf85-2008_-cebdceb1cebfcf83-ceb1cf81ceb9cf83cf84cebfcf84ceb5cebbceb7_cf89cf81ceb1ceb9cebfceba

Ιανουάριος 2009

Για όλους εμάς στην Θεσσαλονίκη, η ύπαρξη ενός Ναού δεν κρίνεται μόνον από την όποια αντίληψη περί καλαισθησίας ενός περικαλλούς οικοδομήματος, αλλά θέτουμε ως βασική επίσης παράμετρο τη ζωντάνια και την ψυχή με την οποία θα επενδυθεί. Ως προς αυτό, ο Ναός των Ελλήνων και οι γύρω χώροι είναι ένα απολύτως λειτουργικό έργο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων εργασιών και την καθοσίωσή του στις 5 Ιουλίου, θ’ αποτελέσει τόπο καθημερινών συνευρέσεων όλων όσων σκέπτονται ελληνικά και θαυμάζουν το αρχαίο ελληνικό πνεύμα. Θ’ αποτελέσει δηλ. τόπο λειτουργικό και ζωντανό, χώρο εκδηλώσεων, ημερίδων, συνευρέσεων, τελετών και οτιδήποτε άλλου προάγει την ανάδειξη και προβολή της κοσμοαντίληψης και της κοσμοθέασης των αρχαίων Ελλήνων.

Είναι πολύ σημαντικό το ότι η διοίκηση του Δήμου Ωραιοκάστρου και οι δημότες της περιοχής έχουν αγκαλιάσει την πρωτοβουλία αυτή και την θεωρούν κόσμημα για τον τόπο τους.

SMALLΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ, ΔΡΑΜΑ 2009 001webΟ Αριστοτέλης Κακογεωργίου με την καθηγήτρια του Καποδιστρίου Πανεπιστημίου Αθηνών κα Μαρία – Αθηναϊδα Τζάνη και τον Γιώργο Φωτεινό (Δράμα 15/3/09, 52ος Αριστοτέλειος Μαραθώνιος).

13 Σχόλια to “5 Ιουλίου: Πανηγυρική τελετή καθ-ιερώσεως του Ελληνικού Ναού!”

  1. Koupakia said

    Καλή η προσπάθεια, δεν λέω, και μπράβο στους ιδρυτές, που δεν αρκούνται σαν κάποιους άλλους στην απαλλοτρίωση των αρχαίων ναών!
    Έχω όμως την εντύπωση, ότι η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από ναούς, αλλά από Έλληνες και προφανώς όχι τυπου Καρατζαφέρη και Άνθιμου!

  2. I KAT IMAS ANATOLI said

    TΤ ΘΑ ΠΕΙ «ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΟΣ».ΟΙ ΤΠΟΛΟΙΠΟΙ 98% ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ?ΜΑ ΤΙ ΛΕΤΕ?

  3. ΜΝΗΜΩΝ said

    09.02΄03΄΄ 28/6/2009

    Σαλτάρατε μου φαίνεται
    και χάσατε την μπάλα
    καθώς μυαλό δεν έμεινε
    για σκέψη ούτε στάλα

    και στήνεται αγάλματα
    του Δία και της Ήρας,
    καθώς υψώνεται μωροί,
    προς γύψους κούφιους….χείρας….

    Κι αν είστε Έλληνες εσείς,
    εμάς τι θεωρείτε;
    Πως κάτι άλλο είμαστε;
    Κοπιάστε να μας πείτε….

    Κι αυτοί που μας λευτέρωσαν
    μη λέγαν για τον Δία;
    Ή για Χριστού μη λέγανε
    την πίστη την Αγία;

    Καλό ξενύχτωμα φτωχοί,
    καλή ξελευθερία,
    που μόνοι σας φορέσατε,
    πλάνης ζουρλομανδύα…..

  4. Antiopi said

    ΠΡΟΣ ΜΝΗΜΩΝ

    Γιατί καλέ μου διάλεξες
    για όνομα το Μνήμων;
    Άλλαξ’ το καλύτερα
    και κάνε το Αμνήμων

    Αμνήμων λέγεται αυτός
    που η μνήμη του εχάθη,
    που των Ελλήνων ξέχασε
    το κλέος και τα πάθη.

    Τ’ αγάλματα και τους ναούς
    Θεών τε και Ηρώων
    με πλήθος Δελφικών ρητών
    ως και βωμών πατρώων

    οι Έλληνες ήταν αυτοί
    που τα φιλοτεχνήσαν
    που εν σοφία διέδωσαν
    και τα δημιουργήσαν.

    Αφού εσύ τους πρόγονους
    χυδαία εξυβρίζεις
    τους λες «μωρούς» σε δίστιχα
    και τους εξευτελίζεις

    κι αφού με λόγια βάναυσα
    τους καθυβρίζεις πλέρια
    λέγοντας πως «υψώνανε
    σε κούφιους γύψους χέρια»

    Πώς θεωρείσαι Έλληνας;
    Ποιο μίσος σε αγγίζει;
    Πώς γίνετ’ ένας Έλληνας
    τους πρόγονους να βρίζει;

    Κι όταν αυτούς που άδολα
    τ’ αρχαίο κλέος θάλλουν
    που μ’ έργα και με διάρκεια
    τολμούν να το προβάλλουν

    εσύ χωρίς ίχνος αιδούς
    αναίτια τους προγκίζεις
    τους λοιδορείς με προσβολές
    και τους προπηλακίζεις

    Πώς θεωρείσαι Έλληνας;
    Γιατί τοσούτο μένος;
    Πού είν’ η υπερηφάνεια σου
    για των Ελλήνων γένος;

    Η μνήμη σου, Αμνήμονα
    αν κάποτε επιστρέψει
    για την αρχαία την ψυχή
    που σου ’χουνε διαστρέψει

    και αν την αντιπάθεια σου
    μπορείς να εξαλείψεις,
    τότε ίσως νοιώσεις Έλληνας
    χωρίς να νιώθεις τύψεις.

    Τον φθόνο σου, Αμνήμονα
    αν θα περιορίσεις
    και την αρχαία θέαση
    μπορέσεις να εκτιμήσεις

    ώστε να την αποδεχθείς
    με τα σεβάσματά της
    κατανοώντας την ψυχή
    και τα σοφά ρητά της

    όπως το «Μέτρον άριστον»
    μα και τις επικλήσεις,
    το «επαινείτε αρετήν»,
    τις θείες προσφωνήσεις,

    το «υπέρ βωμών και εστιών»
    και το «Ω ξειν, αγγέλλειν»
    τότε μπορεί, Αμνήμονα,
    να ξαναγίνεις Έλλην!

  5. ΜΝΗΜΩΝ said

    16.39΄18΄΄ 28/6/2009

    Ω Αντιόπη μου καλή
    σε βλέπω παθιασμένη
    και μες σε σύγχυση πολλή
    βαθειά φουρτουνιασμένη

    Αμνήμονα με θεωρρείς
    πως τάχα ‘χω ξεχάσει
    προγόνους κι Ήρωες γλυκείς
    κι έχω χολή χορτάσει

    υπενθυμίζεις και ρητά
    όπως το «ξειν αγγέλειν»
    και όποιος λες αυτά ξεχνά
    δεν είναι πλέον Έλλην

    αλλά δεν βλέπ’ απάντηση
    για το εικοσιένα
    κι αν Τον Χριστό λατρεύανε
    κι εκείνοι σαν και μένα

    κι ούτε θυμάσαι βέβαια
    το ένδοξο Σαράντα
    που τον φασίστα Ιταλό
    τον κάναμε στην μπάντα

    και είχαν οι παππούδες μας
    στον κόρφο με λατρεία
    το φυλαχτό με τον σταυρό
    κι όχι κάποιο του Δία….

    Άμα θα πρόσεξες μωρούς,
    εσάς ονοματίζω
    κι όχι τους πρόγονους εκειούς
    που λες εγώ πως βρίζω

    κι αν κάποιος είν Αμνήμονας,
    ευθύς θ’ ανακαλύψεις
    σε ποιον Θεό βαπτίστηκες….
    ρώτα μα μην το κρύψεις

    κι ομοίως τα αδέρφια σου
    και οι γονείς σου ίδια
    και οι παππούδες σου να δεις,
    ποιανών ξεχνάς γονίδια

    κι υπέρ βωμών κι εστιών
    όσ’ έχουν πολεμήσει,
    μες τους αιώνες πως εσύ
    λες λάθος είχαν κρίση,

    αφού λατρεύανε Χριστό
    και με το λάβαρό Του
    Τον Τίμιό Του Τον Σταυρό
    λυτρώναν τον λαό Του

    και Έλληνες δεν θεωρείς,
    αυτούς που δώσαν αίμα,
    να σαι εσύ ελεύθερη,
    πες μου αν είναι ψέμα…..

  6. Γιωργος Δημητριου said

    Κενόμυαλε θρησκόληπτε, για ελληνισμό μιλάμε
    κι έρχεσαι με φανατισμό και μπλέκεις τις θρησκείες
    Αν τόσο φθονερά μισείς αγάλματα, ομοιώματα και κλέη των προγόνων
    να ’χεις το θάρρος να το πεις με δίχως τσιριμόνιες.
    Όποιος μισεί τ’ αγάλματα, την ομορφιά που οι Έλληνες επλάσαν
    δεν ειν’ παρά μισέλληνας.
    Κι αφού απ’ το πρώτο σχόλιο σου τ’ αγάλματα κορόιδευες του Δία και της Ήρας
    – αντίγραφα ομοιώματα αρχαίων αγαλμάτων που οι πρόγονοί μας έφτιαξαν –
    αυτό είναι το ποιόν σου. Μισερό, φθονερό και μισελληνικό.
    Αφού σε πιάνει τόσο μένος όταν βλέπεις αντίγραφα αρχαίου κάλλους
    μείνε λοιπόν στο φθόνο και στο μένος σου και άμε στο μαντρί σου.
    Ο τόπος εδώ ειν’ για Έλληνες και όχι για γραικύλους.

  7. Ιάσων said

    Μπράβο σε όλους και συγχαρητήρια σε όλους! Συγκινητική η τελετή καθιέρωσηςς, οι ύμνοι τα λόγια προς τους Θεους! Πρώτη φορα μετά από 1700 τοσα χρόνια ξανάγινε τελετη καθιέρωσης ναου! Ηταν πραγματικά θυρανοίξια! Μην ακουτε αυτούς που βρισκουν προφάσεις συνεχίστε το εργο σας, είμαι κοντά σας!

  8. Michalis said

    Λοιπόν αν δεν κάνω λάθος είναι η πρώτη φορά που έρχεται και χαιρετάει μάλιστα νομάρχης σε δικιά μας εκδήλωση. Θυμίστε με αν ξαναήρθε ο νομάρχης Θεσσαλονίκης σε δικιά μας εκδήλωση γιατί δεν θυμάμαι. Άντε να δούμε αν θα πει κανείς τώρα ότι δεν ήταν επίσημα τα θυρανοίξια αφού ήταν κι η επίσημη πολιτεία εκεί!

  9. Ελλανοδίκης said

    Πότε θα βγάλετε φωτογραφίες; Υπάρχουν φωτογραφίες του νομάρχη;

  10. Μαρία Λιάπη said

    «Ο κήπος με τα αγάλματα»…
    Ένα παιδικό μου όνειρο και φαντάζομαι για όλους όσους αγαπούν την Ελλάδα και παρακολουθούσαν το υπέροχο εκείνο σήριαλ τη δεκαετία του ’80 στην κρατική τηλεόραση. Όταν ακόμα υπήρχαν εκπομπές που γαλουχούσαν συνειδήσεις και καλλιεργούσαν το ελληνικό αίσθημα…
    Πολύ συγκινητικό…

  11. ionas said

    Ευγε σε ολους.Προχωρηστε.Οσο για τον κ.ΜΝΗΜΩΝ,καλυτερα να διαβασει κανενα σοβαρο βιβλιο,παρα τα συναξαρια.Προτεινω κανενα του Καλοπουλου,μπας και βγει απο το σκοταδι και επανελθει στα ιερα ναματα του κολπου των Φαιδριαδων. Κυριε Μνημων,οι ανθρωποι που καναν Παρθενωνες του λογου ηταν ανοητοι ως προς το Θειον,και οι ρακοσυλλεκτες-τσομπανηδες της μεσης ανατολης οι εξυπνοι;Για σκεψου λιγο….

  12. Παναγιώτης Καραπαναγιώτης said

    Συγχαρητήρια για την οργάνωση αυτού του Ελληνικού ιερού Ναού. Οι υπόλοιποι ορθόδοξοι, έχουν απλά να επιλέξουν αν θέλουν να ξαναγίνουν Έλληνες, ή να συνεχίσουν να υπηρετούν τους Θεούς της Ιουδαίας !
    Έτσι απλά λέγεται η αλήθεια.

  13. Yiannis Hallang said

    Η γλώσα των Αρείων ή Ελληνική τελειότερη γλώσσα. Είναι μαγεία, έλξη σαγήνη, περιεκτική ,σαφής, λακωνική, βαθιά,ωραιότατη.Γλώσα των θεών ,γλώσσα όλων των γήινων γλωσσών.

    (βλγ.Γ. Καλογεράκης)

Σχολιάστε