Θέσπις

Προσωπική δημιουργία, αναθεωρήσεις ιδεών και διαταράξεις ιδεοληψιών

30 Ιανουαρίου, ημέρα της Παιδείας. Εκδηλώσεις Τιμής στην Υπατία την Φιλόσοφο!

Posted by Thespis στο 21 Ιανουαρίου, 2009

To 1842 η ελληνική πολιτεία καθιέρωσε την 30η Ιανουαρίου ως ημέρα αφιερωμένη στην ελληνική Παιδεία και στα ελληνικά Γράμματα.

Η ελληνική παιδεία και τα ελληνικά γράμματα αποτελούν την πεμπτουσία του αγώνα που καταβάλλει ο ελληνοπρεπής χώρος εδώ και πάνω από μια 15ετία. Η ελληνική παιδεία και τα ελληνικά γράμματα αποτελούσαν την πεμπτουσία του αγώνα που κατέβαλλαν ογκόλιθοι του πνεύματος όπως ο Πλήθων, ο Αδαμάντιος Κοραής, ο Θεόφιλος Καϊρης, ο Άγγελος Σικελιανός, ο Γιώργος Σεφέρης, ο Κορνήλιος Καστοριάδης…

Εκτιμώντας την απόφαση της πολιτείας να αφιερώσει την ημέρα αυτή στην ελληνική Παιδεία και στα ελληνικά Γράμματα, συμμετέχοντας ψυχή τε και σώματι σ’ αυτήν την συμβολική εορτή προς τιμήν του ελληνικού πνεύματος και κυρίως προς τιμήν της Παιδείας που αποτελεί το Άλφα και το Ωμέγα του πολιτισμού, της γαλούχησης των αξιών και της συνέχειας (αξίες και θέσφατα που κοντεύουμε να λησμονήσουμε ως λαός και ως έθνος), πρωτοστατούμε κι εμείς από εφέτος στις εκδηλώσεις αυτές.

Ο ελληνοπρεπής χώρος, σε αρμονία με την πολιτεία, συμβάλλει αποφασιστικά στις εκδηλώσεις της 30ης Ιανουαρίου. Τιμώντας την ελληνική Παιδεία και τα ελληνικά Γράμματα στο κατ’ εξοχήν πρόσωπο που θα μπορούσε, στη διαχρονική πορεία της Ιστορίας, να εκπροσωπήσει συμβολικά τις έννοιες των ελληνικών Γραμμάτων και της ελληνικής Παιδείας. Στο κατ’ εξοχήν πρόσωπο που τίμησε τις έννοιες αυτές με την μόρφωσή του, με το ήθος του, με τον τρόπο ζωής του. Στο πρόσωπο που η αγάπη του για την ελληνική Παιδεία και τα ελληνικά Γράμματα, το οδήγησε μέχρι το τραγικό μαρτύριο και τον ακόμη μαρτυρικότερο θάνατο. Σ’ έναν θάνατο που την βαρβαρότητα και τον φανατισμό με τον οποίο προήλθε, σπάνια θα συναντήσουμε σε ολόκληρη την πολιτισμένη ιστορία της ανθρωπότητας.

Τιμούμε την ελληνική Παιδεία και τα ελληνικά Γράμματα στο πρόσωπο της Υπατίας της Φιλοσόφου.

smallelbert-hubbard-hypatia-in-little-journeys-to-the-homes-of-great-teachers-east-aurora-new-york-the-roycrofters-1908web

Υπατία η Ελληνίδα φιλόσοφος, πίνακας του Elbert Hubbard

βλ. επίσης εδώ: Ποια ήταν η Υπατία. Γιατί την τιμούμε στις 30 Ιανουαρίου

και εδώ:  Το Πρόγραμμα της εκδήλωσης.

Απευθύνουμε έκκληση σε όλους τους συνέλληνες, σε κάθε πόλη της Ελλάδος, να τιμήσουν την ημέρα αυτή την ελληνική Παιδεία και τα ελληνικά Γράμματα στο πρόσωπο της Υπατίας, της μεγάλης μαθηματικού και φιλοσόφου.

Απευθύνουμε έκκληση σε όλους τους συνέλληνες, σε κάθε πόλη της Ελλάδος, να τιμώνται από τούδε και στο εξής η ελληνική Παιδεία και τα ελληνικά Γράμματα τιμώντας στις 30 Ιανουαρίου την μνήμη της Υπατίας, της γυναίκας που μαρτύρησε για την ελληνική Παιδεία και τα ελληνικά Γράμματα!

Απευθύνουμε έκκληση στην πολιτεία να σεβαστεί την ελληνική Παιδεία και τα ελληνικά Γράμματα, τιμώντας ως συμβολική εκπρόσωπό τους την Ελληνίδα που ανέδειξε τις αξίες αυτές και που μαρτύρησε γι αυτές. Την Υπατία την φιλόσοφο!

Απευθύνουμε έκκληση στην εκπαιδευτική και πανεπιστημιακή κοινότητα, στους συλλογικούς φορείς της Παιδείας και του πολιτισμού και σε κάθε άνθρωπο του πνεύματος, να τιμήσει την ελληνική Παιδεία και τα ελληνικά Γράμματα στο πρόσωπο και στην προσωπικότητα της πιο ευγενούς και μαρτυρικής μορφής των Γραμμάτων και της Παιδείας: στο πρόσωπο και την προσωπικότητα της Υπατίας της Φιλοσόφου!

Στην Θεσσαλονίκη, εκδήλωση τιμής αφιερωμένη στην Υπατία ως εκπρόσωπο της ελληνικής Παιδείας και των ελληνικών Γραμμάτων,
θα γίνει από το Κοινό των Θεσσαλονικέων

30 Ιανουαρίου, ώρα 19:30

Αίθουσα εκδηλώσεων (ημιόροφος)

Ξενοδοχείου ΗΛΕΚΤΡΑ ΠΑΛΑΣ

(Πλατεία Αριστοτέλους και Μητροπόλεως, στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης)

Πρωτοβουλία για την διοργάνωση:
Πολιτιστικός Σύλλογος Προμηθεύς Πυρφόρος

Είσαστε όλοι προσκεκλημένοι!

smallceb7cebcceb5cf81ceb1-cf84ceb7cf83-cf85cf80ceb1cf84ceb9ceb1cf83web

26 Σχόλια to “30 Ιανουαρίου, ημέρα της Παιδείας. Εκδηλώσεις Τιμής στην Υπατία την Φιλόσοφο!”

  1. Σταυρόπουλος Γιώργος said

    Η μάζα μαντρωμένη,ποίμνιο
    Η Ακαδημία,νεκρή
    Η παιδεία ,πουλημένη
    Το κράτος,βολευτήριο.
    Εμείς,οι λίγοι αισιοδοξούμε προσπαθούμε και ελπίζουμε ότι κάποιοι
    θα διαβάσουν τα ιερά τους βιβλία και ιστορία και τότε θα παραστούν στην γιορτή σας την αληθηνή.

  2. ΔΙΣ-ΕΞΑΜΑΡΤΕΙΝ!
    Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού, αλλά το τρεις είναι αυτοκτονείν

    Εδώ επιβεβαιώνεται και πάλιν η σοφία των αποφθεγμάτων. Και πιο συγκεκριμένα η ρήση, «το δις εξαμαρτάνειν ουκ ανδρός σοφού». Εκείνο που διαφεύγει, τελείως. . .όμως, από τους προβαλλόμενους σαν επαΐοντες αναλυτές, είναι τα επαναλαμβανόμενα συμπτώματα της πανανθρώπινης τραγωδίας σχετικά με τις παγκόσμιες συρράξεις. Διότι, ενώ τα σήμαντρα της Μέσης Αματολής ηχούν εδώ και ογδόντα τουλάχιστον χρόνια, το ίδιο έντονα και ένοχα, όπως κατά την σφαγή του α΄ και β΄ παγκόσμιου πολέμου, τώρα οι επαΐοντες ξανακωφεύουν θανάσιμα. Είναι κάτι που μόνο τυφλοί σε νου, αυτιά και μάτια δεν μπορούν να διακρίνουν. Διότι επαναλαμβάνονται όπως και τότε τα επόμενα τραγελαφικά ανομήματα:
    1. Ξαφνικά και ανεξήγητα, μεθοδεύεται μια γενική οικονομική κρίση.
    2. Οι λεγόμενοι ισχυροί του κόσμου, παραμένουν παγερά αδιάφοροι. 3. Οι υπόχρεοι οργανισμοί για την μέριμνα της Ειρήνης, παρασιωπούν.
    4. Τα συμβούλια των εξουσιαζόντων, μόνο παρατείνουν τις ατασθαλίες.
    5. Οι διαχειριστές της γήινης εξουσίας κατά τον β΄ παγκόσμιο πόλεμο, έχουν κοινή καταγωγή, όπως Ρούζβελτ, Η.Π.Α. Στάλιν Ε.Σ.Σ.Δ. Χίτλερ Γερμανία, Τσιάμπερλεν Μ.Β. Και Πεττέν Γαλλία. Οι οποίοι σημειωτέον ορίστηκαν μετά, και μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του Ο.Η.Ε. που σημαίνει, «Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει».
    Και τώρα οι ανάλογοι, Γ. Μπους, Β. Πούτιν, Α. Μέρκελ. Γ. Μπρόουν και Ν. Σαρκοζί. Είναι οι γενικοί ρυθμιστές της ζωής, που μεθοδεύουν τις τρεις δυνάμεις του κόσμου: οικονομική διαχείριση, καθοδήγηση Μ.Μ.Ε. και θρησκευτικά δόγματα. Τρεις φάσεις που κρυφο-χτυπούν όλοι στο ίδιο καρφί, α΄ παγκόσμιος, να επανέλθουν στην Παλαιστίνη, β΄ παγκόσμιος, να στήσουν το Ισραήλ και γ΄ να επεκταθούν κατά τις γραφές τους!
    Όταν όμως τα ίδια σημάδια επαναλαμβάνονται χωρίς να γίνονται αντιληπτά, ειδικά από τους επαΐοντες, τότε σοφά «το δις αμαρτάνειν», επισημαίνει ότι, κάπου υπάρχει ηλιθιότητα, ίσως το μόνο που διαθέτει ευμαρτά, η δυνατότητα της πανανθρώπινης διανόησης!

    παν ελλήνιος, κοσμοερευνητής και συγγραφέας. τηλ. επικοινων. 2310 93 97 83
    http: panelinios.blogspot.com, http: users.otenet.gr/~elinios/, elinios@otenet.gr

  3. Koupakia said

    Φίλε Θέσπη!
    Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί η συμπεριφορά των Εθνικών, (ελπίζω να μου επιτρέπεις τον αδόκιμο όρο), να είναι ίδια με αυτή που εφάρμοσαν οι χριστιανοί!

    Η ταύτιση των εκδηλώσεων για την Υπατία να ταυτίζεται με τη χριστιανική εορτή των λεγομένων «τριών ιεραρχών». Δεν υπάρχει γιορτή γραμμάτων και τεχνών!

  4. 12thespis said

    Χαίρε Κουπάκια!

    Δεν υπάρχει ημέρα ή γιορτή γραμμάτων και τεχνών (αν κατάλαβα καλά οτι προτείνεις). Υπάρχουν Κέντρα Γραμμάτων και Τεχνών, Σύνδεσμοι Γραμμάτων και Τεχνών, Στέγες Γραμμάτων και Τεχνών σε διάφορες πόλεις (νομικά πρόσωπα συνήθως όλα αυτά ή και άτυπα ορισμένα απ’ αυτά), επίσης Στέγες Φίλων Γραμμάτων & Τεχνών (νομικά πρόσωπα που διαθέτουν συνήθως και κάποια κτιριακή υποδομή), μέχρι και Μετάλλιο του Ιππότη των Γραμμάτων και των Τεχνών δίδεται, ωστόσο όμως ημέρα ή γιορτή Γραμμάτων και Τεχνών όπως (νομίζω οτι) προτείνεις, δεν έχουμε βρει. Αλλά και να υπήρχε μια τέτοια μέρα, δεν νομίζω οτι θα ταίριαζε στην περίπτωση αυτή διότι ναι μεν η Υπατία είχε άμεση σχέση με τα γράμματα, αλλά όσον αφορά τις τέχνες θα ταίριαζε μάλλον κάποια άλλη προσωπικότητα της Ιστορίας (καλλιτέχνης λ.χ.) να τις συμβολίσει.

    Αντιθέτως, η πολιτεία έχει θεσπίσει απο μακρού Ημέρα αφιερωμένη στην ελληνική Παιδεία και στα ελληνικά Γράμματα. Ημέρα κατα την οποία μάλιστα εορτάζουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλες τις βαθμίδες τους ακριβώς γι αυτό το λόγο. Αν κρίνω απο το σχόλιό σου, ουδόλως διαφωνείς στο οτι η Υπατία συμβολίζει πλήρως τις αξίες αυτές (ελληνική Παιδεία και ελληνικά Γράμματα) και τους θεσμούς που τις πλαισιώνουν, και χαίρομαι που συμφωνούμε σ’ αυτό.

    Ο προβληματισμός σου εστιάζεται μόνον στο οτι την ίδια αυτή ημέρα η χριστ. εκκλησία γιορτάζει τους 3 ιεράρχες. Δεν θα φέρω ως επιχείρημα το ότι έτσι κι αλλιώς η εκκλησία έχει καβαντζάρει όλες τις μέρες του χρόνου με μια ή περισσότερες γιορτές κι αν λαμβάναμε αυτό υπόψιν, δεν υπήρχε περίπτωση να βρούμε ούτε μισή μέρα για να καθιερώσουμε μια επέτειο. Γιατί όλο και κάποιος θα μπορούσε να μας προσάψει ότι επιλέγοντας την τάδε ημέρα, το κάνουμε μόνο και μόνο για λόγους αντίθεσης με την εκκλησία. Πράγμα που θα ήταν εν πολλοίς άδικο.

    Δεν θα φέρω τέτοιου είδους επιχειρήματα γιατί θα μπορούσες να τα αποκαλέσεις – και ίσως δικαιολογημένα – σοφιστείες. Θα πω μόνον οτι προφανώς συμφωνείς κι εσύ πως το να ταυτίζονται οι 3 ιεράρχες με τα ελληνικά Γράμματα και την ελληνική Παιδεία, όταν γνωρίζουμε πόσο πολέμιοι στάθηκαν απέναντι στον ελληνισμό και το ελληνικό πνεύμα και πόσο το κατεδίωξαν αυτοί και οι ομοϊδεάτες τους, δεν περιποιεί τιμή ούτε για την πολιτεία που θέλει να αποκαλείται ελληνική ούτε για κανέναν Έλληνα που γνωρίζει στοιχειωδώς ιστορία. Το να ταυτίζει η πολιτεία τους – αποδεδειγμένα – πολέμιους του ελληνισμού με τα… ελληνικά Γράμματα και την ελληνική Παιδεία, ξεπερνάει τα όρια της κωμωδίας και πλησιάζει αυτά της φάρσας.

    Προκειμένου λοιπόν η ημέρα η αφιερωμένη στα ελληνικά Γράμματα και την ελληνική Παιδεία να έχει καταντήσει ένα γεγονός ανούσιο, τελείως ψεύτικο και παραπλανητικό, πράγμα που ούτε τα ελληνικά Γράμματα ούτε την ελληνική Παιδεία τιμάει, είναι προτιμότερο να εναρμονιστεί η ημέρα αυτή με το περιεχόμενο που της αρμόζει. Γι αυτό αναλάβαμε την πρωτοβουλία αυτή. Διευκολύνοντας έτσι και τους εκπροσώπους της πολιτείας να πραγματοποιήσουν εν καιρώ τις απαιτούμενες ρυθμίσεις ώστε η ημέρα αυτή να αποκτήσει το πραγματικό της περιεχόμενο.

    Η Υπατία, με την υψηλοτάτου επιπέδου ελληνική παιδεία της αλλά και τον μαρτυρικό της θάνατο απο τους πολέμιους της ελληνικής παιδείας και των ελληνικών γραμμάτων, εκπροσωπεί πλήρως τον απαραίτητο συμβολισμό αλλά και την δυναμική για μια τέτοια τιμητική αναφορά αλλά και αναγκαία προσαρμογή.

    Δεν νομίζω οτι η συμπεριφορά μας είναι αντίστοιχη μ’ αυτήν που συγκρίνεις. Αντιθέτως, διευκολύνουμε τις αναγκαίες προσαρμογές όπου χρειάζεται κι όταν υπάρχει αναγκαιότητα. Αν η γιορτή των τριών ιεραρχών αποτελούσε απλώς μια θρησκευτική γιορτή όπως οι πλείστες των υπολοίπων (τελεστική λειτουργία, πανηγυρικοί κλπ), δεν θα είχαμε κανένα λόγο να εκφράσουμε καμία αντίθεση διότι η λατρεία και οι δοξασίες είναι αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός. Η ταύτισή της όμως με τα… ελληνικά Γράμματα και την ελληνική Παιδεία, είναι ανεπίτρεπτη για τον καθένα Έλληνα που στοιχειωδώς σέβεται τον εαυτό του.

    Ενδέχεται να διαφωνούμε. Αυτή πάντως είναι η θέση μας για το θέμα αυτό και η οπτική μας για τα πράγματα.

  5. ΘΕΟΦΙΛΟΣ said

    Η ΥΠΑΤΙΑ ΗΤΑΝ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΣΣΑ.

    ΚΑΛΑ ΤΗΝ ΕΚΑΝΑΝ.

  6. Koupakia said

    Φίλε Θέσπη!

    Προφανώς δεν διαφωνώ για τις επισημάνσεις σου δηλαδή σε ότι αφορά την προσωπικότητα της Υπατίας και τον ρόλο των «τριων ιεραρχών» σε βάρος του Ελληνισμού, (πως θα μπορούσα άλλωστε) ούτε βεβαίως διαφωνούμε επί της ουσίας σε ό,τι αφορά την «ημέρα αφιερωμένη στην Παιδεία και στα Γράμματα», διότι πράγματι ούτε την Παιδεία τιμά ούτε τα Γράμματα, παρά μόνο είναι αφιερωμένη στις γνωστές τελετουργίες των χριστιανών!

    Η ένστασή μου αφορά στην επιλογή της ημέρας, διότι δείχνει ανάλογη συμπεριφορά με αυτήν των χριστιανών. Και αυτό προσωπικά με ξενίζει.

    Υ.Γ. Πλούσιο το μπλογκ σου. Θα είναι πηγή έμπνευσης και για τον Κουπάκια!

  7. 12thespis said

    Αν δεν επιλεγόταν αυτή ακριβώς η μέρα, τότε όλο το σκεπτικό που ανέπτυξα στο προηγούμενο σημείωμά μου θα αυτοαναιρούνταν. Το αντιλαμβάνεσαι και σίγουρα συμφωνείς, τουλάχιστον ως προς τη συλλογιστική. Η επιλογή μιας οποιασδήποτε άλλης ημέρας θα άφηνε την «Ημέρα της ελληνικής Παιδείας και των ελληνικών Γραμμάτων» βορά στα χέρια εκείνων που πολέμησαν την ελληνική παιδεία και τα ελληνικά γράμματα, να συνεχίζουν εσαεί την κοροϊδία ασύστολα και ανεμπόδιστα. Σε μια τέτοια περίπτωση, το μόνο που θα μας απέμενε κάθε χρόνο για κάθε τέτοια ημέρα, θα ήταν η διαμαρτυρία. Λέμε να μην μένουμε πλέον στις διαμαρτυρίες. Αλλά να προχωρούμε σε έμπρακτες προτάσεις.

    Αν σε ορισμένες τέτοιες περιπτώσεις η συμπεριφορά μας δείχνει ανάλογη με αυτήν που πρωτολάνσαραν εκείνοι που χτύπησαν κατάστηθα και καίρια τον ελληνικό πολιτισμό, θα απαντήσω ότι είναι πιθανόν κάτι τέτοιο. Δεν το αποκλείω να προκαλούνται σε ορισμένους συμπολίτες μας ανάλογοι συνειρμοί. Θα συμπληρώσω μάλιστα (γενικά μιλώντας) λέγοντας ότι τις ενέργειές σου στην πολιτική δεν τις επιλέγεις ή τις απορρίπτεις με βάση το κριτήριο αν, παρόμοιες ενέργειες, χρησιμοποίησαν και άλλοι (ή «οι άλλοι»). Τις επιλέγεις ή τις απορρίπτεις ανάλογα με την χρησιμότητα που μπορεί να έχουν την δεδομένη στιγμή («πολιτική» λέγεται ότι είναι η τέχνη του εφικτού). Ενέργειες δε που αποδείχθηκαν ιδιαίτερα αποτελεσματικές – και πάλι γενικά μιλώντας – τις ενστερνίζεσαι και τις αξιοποιείς κι εσύ με τον καλύτερο τρόπο και σύμφωνα με τις δυνατότητές σου (πάντοτε κι απαραιτήτως στα πλαίσια της νομιμότητας, της ηθικής τάξης και της κοινωνικής αποδοχής).

    Η πρώτη σκέψη μου οταν διάβασα ότι το μπλογκ μου θα αποβεί «πηγή έμπνευσης για τον Κουπάκια», ήταν «Ωχ τη βάψαμε»!… Αλλά όπως γράφω και στο εικονίδιο του ιστολογίου σου στο μπλογκρολλ, τον Κουπάκια τον αγαπάμε κι ας μας παίρνουν κι εμάς τα σκάγια του… πότε πότε!

  8. Συγχαρητήρια για την επιλογή της Υπατίας ως τιμωμένη προσωπικότης για την «Ημέρα της ελληνικής Παιδείας και των ελληνικών Γραμμάτων»!!!
    Μαζί της εθανατώθη ο Ελληνισμός, ο Πολιτισμός… ο οποίος, παρά την λεγομένην Αναγέννησιν, ακόμη τελεί υπό λήθην ή καλύτερα υπό θρησκοληπτική κατοχή, (βλέπε το σχόλιο ανωτέρω του Θεόφιλου-τι κρίμα/αίσχος, ντροπή και όνειδος…)
    Θα προσπαθήσω να την τιμήσω μαζί σας τραγουδώντας τα Ωραία Φτερά, έργο μου εμπνευσμένο από την Ηρωική Μάρτυρα/Σύμβολο Αθάνατο της Ελευθερίας του Πνεύματος!

  9. aristofilos said

    Στον θεοφιλο. φιλε αλλαξε το ονομα σου σε Θεοδουλο, ισως σου ταιριαζει καλυτερα.Παντως απο Χριστιανοσυνη σκιζεις,αυτα σε μαθανε στο κατηχητικο????

  10. εμένα μου ακούγεται και μου φαίνεται ως της οσιομάρτυρως Υπατίας. Του αγίου Πυθαγόρα πότε θα είναι;
    Φίλε μου καλύτερα μια μέρα να τιμάμε την ΘΕΑ ΓΝΩΣΗ γενικώς, ήτοι την Αθηνά και μετά αν μείνουν μέρες βάζουμε και καναν… άγιο δεν τρέχει τίποτα αν και νομίζω με τους τόοοσους θεούς αποκλείεται να μείνει μέρα κενή ακόμα και αν εορτάζουμε δύο θεούς την ημέρα.Βάλε και τους οικογενειακούς… πολύ πράγμα, τι την θέλουμε την οσία; Κατα τ’ άλλα είμαι της άποψης πως γνώση τέχνες επιστήμες και τα τοιάυτα δεν έχουν πατρίδα, ανήκουν στον ανθρώπινο πολιτισμό.

  11. 12thespis said

    Εσένα μπορεί να σου ακούγεται και να σου φαίνεται ως της «οσιομάρτυρως Υπατίας» φίλτατε Κλείτορα, εμένα όμως που δεν κατατρύχομαι από βυζαντινορθόδοξους ψυχαναγκασμούς, μου φαίνεται απλώς ως ένδειξη χρέους και τιμής. Ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού σε μια γυναίκα που παρά το ηθικό της ανάστημα, την φιλοσοφική και επιστημονική της επάρκεια και τον τραγικό της θάνατο, συνεχίζει να παραμένει άγνωστη για την πλειονότητα των συμπατριωτών μας για λόγους σκοπιμότητας.

    Το ότι η γνώση, οι τέχνες, οι επιστήμες «και τα τοιαύτα» δεν έχουν πατρίδα αλλά ανήκουν στον ανθρώπινο πολιτισμό, σημαίνει ότι ο ανθρώπινος πολιτισμός θα πρέπει να τους ξεχάσει και να μην τιμά τους εκπροσώπους της γνώσεως, των τεχνών και των επιστημών; Μα αν τους ξεχάσει και δεν τους τιμά, τότε τι είδους «πολιτισμός» είναι; Αμνήμων;
    Κι όταν πάλι, ύστερα από 1696 χρόνια σιωπής και λήθης, τιμώνται επιτέλους, τότε χλευάζονται ως «οσιομάρτυρες», «άγιοι» και «οσίες», με δεικτική μάλιστα ειρωνεία. Αναρωτιέμαι προς τι, ειδικά η ειρωνεία και η χλεύη;
    Την σκότωσαν με άγριο τρόπο μια φορά, κατακρεουργώντας παράλληλα τον ελληνισμό και καίγοντάς τον συμβολικά στα τεμαχισμένα μέλη της. Όποιος δεν μπορεί ν’ αφήσει έστω ένα νοερό τριαντάφυλλο στη μνήμη της, τουλάχιστον ας μην την διαπομπεύει.

  12. aristofilos said

    Φιλε κλειτωρ! οι προγoνοι μας τιμουσαν τους νεκρους τους ,ειτε αρεσει σε καποιους ειτε οχι .Ετσι κι αλλιως οποιος θελει μπορει να απεχει απο την εκδηλωση δεν ειναι υποχρεωτικη η παρουσια του.

  13. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΤΟ ΝΑ ΤΙΜΗΘΗ Η ΥΠΑΤΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΣΥΡΘΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΗΘΗ! ΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ! ΟΧΙ ΣΕ «ΓΙΑΦΚΑ», (ΚΛΕΙΣΤΟ ΧΩΡΟ ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΕΩΣ ΟΜΑΔΩΝ) ΑΛΛΑ ΣΕ ΓΝΩΣΤΟ, ΔΙΑΣΗΜΟ, ΕΠΩΝΥΜΟ, ΧΩΡΟ, ΟΠΟΥ ΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ.

    ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ, ΘΕΣΠΗ, ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΟΥ.
    Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΜΑΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΙΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΡΩΣΕΙ ΙΣΩΣ ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΑ!

  14. Πολύδωρος said

    Επιτέλους μια έμπρακτη πρόταση αντι για διαμαρτυρία. Διότι μόνο με έμπρακτες προτάσεις αναστυλώνομε ό,τι δεν πεθαίνει πνευματικά και εξ’αυτού ορμόμενοι κτίζομε κάτι καινούριο. Μόνο με καθαρή, θετική συμπεριφορά μπορούμε να κατανικήσουμε την άρνηση μόνιμα. Ολόθερμα εύχομαι καλή επιτυχία στην εκδήλωση.

    Από το Σύδνεϋ Αυστραλίας,
    Πολύδωρος

  15. ΜΕΛΑΝΘΟΣ said

    Αντί οποιουδήποτε σχολίου θα παραθέσω κείμενα Χριστιανών συγγραφέων (πρωτογενείς πηγές) για την θηριώδη θανάτωση της φιλοσόφου Υπατίας, με ελεύθερη απόδοσή τους στη σύγχρονη Ελληνική γλώσσα:

    ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ (ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ)
    «Και δη συμφρονήσαντες άνδρες
    το φρόνημα ένθερμοι, ων ηγείτο Πέ-
    τρος τις αναγνώστης, επιτηρούσι την
    άνθρωπον επανιούσαν επί οικίαν πο-
    θέν. και εκ του δίφρου εκβαλόντες, ε-
    πί την εκκλησίαν η επώνυμον Καισά-
    ριον συνέλκουσιν, αποδύσαντές τε
    την εσθήτα οστράκοις ανείλον. και με-
    ληδόν διασπάσαντες, επί τον καλούμε-
    νον Κιναρώνα τα μέλη συνάραντες πυ-
    ρί κατηνάλωσαν. Τούτο ου μικρόν μώ-
    μον Κυρίλλω και τη Αλεξανδρέων εκ-
    κλησία ειργάσατο. αλλότριον γαρ πα-
    ντελώς των φρονούντων τα Χριστού
    φόνοι και μάχαι και τα τούτοις παρα-
    πλήσια. Και ταύτα πέπρακται τω τετάρ-
    τω έτει της Κυρίλλου επισκοπής, εν υ-
    πατεία Ονωρίου το δέκατον, και Θεο-
    δοσίου το έκτον, εν Μηνί Μαρτίω, νη-
    στειών ουσών…» Εκκλησιαστική Ιστορία, βιβλίο 7, 15,
    16-26).
    [Ελεύθερη απόδοση: Τότε λοιπόν συναποφάσισαν θερμοκέφαλοι άντρες, με αρχηγό τους κάποιον Πέτρο αναγνώστη (ψάλτη)και παρακολούθησαν τη φιλόσοφο (Υπατία) την ώρα που επέστρεφε στο σπίτι της από κάπου. Αφού την κατέβασαν από την άμαξά της, την έσπρωχναν προς την εκκλησία που ονομαζόταν «Καισάριον», όπου την ξεγύμνωσαν και ξέσχισαν το σώμα της με κοφτερές πέτρες. Και άφού την έκοψαν κομματάκια, πήγαν σε μια τοποθεσία, τον «Κιναιρώνα», κουβαλώντας τα τεμαχιασμένα μέλη της, όπου άναψαν φωτιά και τα έκαψαν. Το γεγονός αυτό δεν ήταν μικρή μομφή για τον πατριάρχη Κύριλλο και την εκκλησία της Αλεξάνδρειας. Γιατί έρχονταν σε πλήρη αντίθεση αυτού του είδους οι φόνοι και οι διαμάχες και τα άλλα παρόμοια με τη διδασκαλία του Χριστού. Και αυτά συνέβησαν τον τέταρτο χρόνο αφ’ ότου είχε γίνει επίσκοπος ο Κύριλλος, τον δέκατο χρόνο της υπατίας του Ονωρίου και τον έκτο χρόνο του Θεοδοσίου, κατά τον μήνα Μάρτιο και μάλιστα σε περίοδο νηστείας].

    ΛΕΞΙΚΟ ΣΟΥΪΔΑ (ΛΗΜΜΑ ΥΠΑΤΙΑ):
    «…ήδη γουν ποτε συνέβη τον επισκοπούντα την αντικειμένην αίρεσιν Κύριλλον, παριόντα διά του οίκου της Υπατίας, ιδείν πολύν ωθισμόν όντα προς ταις θύραις, “επιμίξ ανδρών τε και ίππων”, των μεν προσιόντων, των δε απιόντων, των δε προσισταμένων· ερωτήσαντα δε ό,τι είη το πλήθος και περί ου κατά την οικίαν ο θόρυβος, ακούσαι παρά των επομένων, ότι προσαγορεύοιτο νυν η φιλόσοφος Υπατία και εκείνης είναι την οικίαν. μαθόντα δη ούτω δηχθήναι την ψυχήν, ώστε φόνον αυτή ταχέως επιβουλεύσαι, πάντων φόνων ανοσιώτατον…»

    [Ελεύθερη απόδοση: Συνέβη λοιπόν κάποτε το εξής: Ο Κύριλλος, ο οποίος επέβλεπε την αντίθετη αίρεση, πέρασε από το σπίτι της Υπατίας και είδε στις εξώθυρες μεγάλο συνωστισμό από άντρες και άλογα μαζί. Άλλοι από αυτούς προσέρχονταν, άλλοι αποχωρούσαν κι άλλοι στέκονταν. Αφού, ρώτησε για ποιον λόγο ήταν συγκεντρωμένο εκεί τόσο πλήθος και τίνος ήταν αυτό το σπίτι, όπου γινόταν τόσος θόρυβος, πληροφορήθηκε ότι θα μιλούσε αμέσως η φιλόσοφος Υπατία και ότι δικό της ήταν αυτό το σπίτι. Όταν δε τα έμαθε όλα, τόσο πολύ δηλητηριο μπήκε στην ψυχή του, ώστε αμέσως σχεδίασε με ποιον τρόπο θα την εξοντώσει κι επινόησε γι’ αυτήν τον πιο αποτρόπαιο απ’ όλους τους φόνους.]

    ΔΑΜΑΣΚΙΟΣ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 102)
    «…Προελθούση γαρ κατά το ειωθός
    επιθέμενοι πολλοί αθρόοι θηριώδεις
    άνθρωποι, ως αληθώς σχέτλιοι, ούτε
    “θεών όπιν ειδότες” ουτ’ “ανθρώπων
    νέμεσιν” αναιρούσι την φιλόσοφον,
    άγος τούτο μέγιστον και όνειδος προ-
    στρεψάμενοι τη πατρίδι…»

    [ Ελεύθερη απόδοση: Όταν λοιπόν εμφανίστηκε η Υπατία, όπως συνήθιζε να κάνει, έπεσαν πάνω της μπουλούκια άνθρωποι όμοιοι με θηρία, πραγματικά ελεεινοί, χωρίς να σκεφτούν ούτε των θεών την τιμωρία ούτε την δίκαιη οργή που θα προξενούσε η πράξη τους αυτή στους ανθρώπους και σκότωσαν την φιλόσοφο. Αυτή η δολοφονία ήταν μεγάλο ανοσιούργημα και επιπλέον προσέδωσαν μεγάλη μομφή στην πατρίδα τους.]

    ΗΣΥΧΙΟΣ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 7):
    «Υπατία η Θέωνος θυγάτηρ
    του Αλεξανδρέως φιλοσόφου,
    και αυτή φιλόσοφος, διεσπά-
    σθη υπό Αλεξανδρέων, και το
    σώμα αυτής ενυβρισθέν καθ’
    όλης της πόλεως διεσπάρη.
    Τούτο πέπονθε δια την υπερ-
    υπερβάλλουσαν σοφίαν, και μά-
    λιστα εις τα περί αστρονομίας».
    (Ησύχιος, απόσπασμα 7, 998 – 1003).

    [Ελεύθερη απόδοση: Η Υπατία, θυγατέρα του Αλεξανδρινού φιλοσόφου Θέωνα,η οποία ήταν και η ίδια φιλόσοφος, διαμελίστηκε από τους κατοίκους της Αλεξάνδρειας και τα κομμάτια του σώματός της, αφού προηγουμένως ενυβρίστηκε (το σώμα της) πετάχτηκε στους δρόμους της πόλης. Κι αυτό το έπαθε επειδή ήταν πάρα πολύ σοφή και προπάντων σε θέματα αστρονομίας].

    ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΛΑΛΑΣ (ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ):
    « Κατ’ εκείνον τον καιρόν παρρησίαν λαβόντες υπό του επισκόπου οι Αλεξανδρείς έκαυσαν φρυγάνοις αυθεντήσαντες Υπατίαν την περιβόητον φιλόσοφον, περί ης μεγάλα εφέρετο». (Χρονογραφία, 359, 8 – 15).

    [Ελεύθερη απόδοση: Εκείνη την εποχή, έχοντας το ελεύθερο από τον επίσκοπο οι κάτοικοι της Αλεξάνδρειας, αφού σκότωσαν με τα χέρια τους, έκαψαν πάνω σε ξερά ξύλα,την περιβόητη φιλόσοφο Υπατία, η οποία ήταν φημισμένη παντού].

  16. να βάλω απο ένα τριαντάφυλλο στην μνήμη μου για όλους όσους για τους ίδιους λόγους έχουν εξοντωθεί όπως η Υπατία και χειρότερα ίσως; :)) Δεν θα χωράει τίποτα άλλο στην μνήμη. Προτιμώ να βάλω ένα τριαντάφυλλο για όλους μαζί και να τιμώ την θεά Γνώση.
    Για μένα ψυχαναγκασμός είναι να τιμάς το όλον της γνώσης στο πρόσωπο ενός ανθρώπου και ναι έχω δει και άλλους να το κάνουν λατρέυοντας τον αντίστοιχο όσιο μια αντίστοιχη μέρα που πέθανε μαρτυρικώς και πάει λέγοντας. Οι πολιτισμοί πρέπει να τιμάνε την γνώση. Δηλαδή είχαν οι Αθηναίοι ημέρα Σωκράτους;

  17. προς Κλείτωρα!
    Υπάρχει ένα σχήμα λόγου που λέγεται «συνεκδοχή» και εκφράζει το μέρος αντί του όλου. Η προς την Υπατία λοιπόν Τιμή είναι μία συνεκδοχική εορτή και είναι όντως η ιδανική προσωπικότης εκπροσωπούσα τον Ελληνικό και συνάμα Παγκόσμιο Πολιτισμό· η αποτρόπαιος δολοφονία της εσήμανε το τέλος της Ελληνιστικής /Αλεξανδρινής περιόδου, της τελευταίας – ανεκτιμήτου αξίας – Ελληνικής προσφοράς στον Άνθρωπο· εσήμανε τον θάνατο – μετά από μία Πνευματική πορεία χιλιετηρίδων – των Επιστημών, των Γραμμάτων και των Τεχνών για 1100 χρόνια, μέχρι την «Αναγέννησιν» δικαίως αποκαλουμένην τοιουτοτρόπως. Μαζί της εθανατώθη η Ελλάς και είναι το 1ο και πιό διάσημο θύμα του σκοταδισμού που επεβλήθη δια πυρός και σιδήρου και που δυστυχώς ακόμη υποφέρει η Ανθρωπότης…

  18. Μία διόρθωσις:
    Δεν είναι η Υπατία το 1ο θύμα, αλλά σίγουρα το λαμπρότερο! Προηγήθηκαν μερικές χιλιάδες αθώων Ελλήνων στον Ιππόδρομο Θεσσαλονίκης, το 390 κοινής εποχής, σφαγιασθέντες υπό του «μεγάλου» Θεοδοσίου… Αιωνία η Μνήμη τους…
    και χιλιάδες άλλοι αλλού (βλέπε Σκυθόπολις) κι ακόμη πάτο δεν βρήκε η Συμφορά…
    η Πανέμορφη και Πάνσοφη Αθάνατη Ελλάς ακόμη κακοποιείται… ο φόρος Τιμής προς την Πανέμορφη και Πάνσοφη Υπατία, Αθάνατη ούσα, ίσως σημάνει και την αρχή της Ελληνικής Αναγεννήσεως που τόσο έχει καθυστερήσει…

  19. τώρα κατάλαβα. Περί συνεκδοχικού σχήματος λόγου ιδανικής προσωπικότητας πρόκειται! ΟΚ!

  20. Και ΟΧΙ Μόνον… πάντως αφού κατάλαβες έστω κι αυτό πάλι καλά…κάλλιο αργά παρά αργότερα…

  21. 12thespis said

    Φίλε Κλείτορα, σεβαστές οι όποιες θέσεις εκφράζονται ακόμη κι αν βλέπουμε ορισμένα πράγματα από σχετικά διαφοροποιημένη οπτική γωνία. Δεν έχω σκοπό την αντιπαράθεση εφόσον κατατέθηκαν οι εκατέρωθεν απόψεις.

    υ.γ.
    οι Αθηναίοι δεν είχαν ημέρα Σωκράτους. Κανείς όμως δεν προσπάθησε ούτε να αμαυρώσει ούτε να σβήσει το όνομα και το έργο του Σωκράτη απο τη συλλογική τους μνήμη. Ενώ αντιθέτως, εμείς πρέπει να κάνουμε αγώνα για να ανασύρουμε από τη λήθη αξίες και θέσφατα που θάφτηκαν όσο πιο βαθιά γινόταν και σκεπάστηκαν με τόνους ιδεοληπτικά μπαζώματα. Δεν βλέπω λοιπόν να υφίσταται θέμα σύγκρισης με την των Αθηναίων Πολιτεία. Οι διαφορετικές αναγκαιότητες καθορίζουν και τις διαφορετικές επιλογές σε κάθε εποχή.

  22. George Belkas said

    Αγαπητοί φίλοι,συνέλληνες και φιλοπάτρεις χαίρετε.
    Είμαι ένας Ελλην του Καναδά επί σαράντα επτά έτη. Διάβασα δια την Υπατίαν μερικά και τα οποία με εντυποσιάσαν. Διότι πρώτην φοράν ακούγεται αυτή η αναγνώρησις και ενέργεια εις την Ελλάδα. Προχορείτε, η αρχή το ήμισυ του παντός, αλλά αλλοίμονον, μην γίνεσθαι άλλο ένα μέτωπον, από τα πολλά που υπάρχουν στην διαίρεσιν και διαμελισμόν της πατρίδος μας, της Ελλάδος.
    Τώρα θέλω να σας γνωρίσω έναν, «μη Ελλην, Ελλην.» Πρόκειται διά τον Khan Amore.
    Είναι ένας συγγραφέας και ερευνητής, μάλλον Νοτιοαμερικανός. Το βιβλίον HYRATIA εκδόσεις Amazon, πυθανόν. Δεν θα σας είπω πολλά, αν και θα έπρεπε στην περίπτωσιν αυτήν. Είναι καλλίτερον να αποκτήσετε την δικήν σας γνώμην μέσα από το αρχείον website, http://web.archive.org/web/*/http://www.hypatia-lovers.com
    Διότι έχει διακοπεί η συντήρησις του δικτύου αυτού. Σας συνιστώ διαβάσατε το έννατον μέρος της πρώτης σελίδος «Hypatia Forum» διαβάστε δε 12ην ερώτησιν καταρχήν. Σημειωτέον ότιδήποτε κατεβάσετε εις τον υπολογιστήν σας είναι δωρεάν.
    Δεύτερον όλη η εργασία διά την Υπατίαν ήτο εις το διαδύκτιον διά τέσσαρα χρόνια και διεκώπει νομίζω το 2006. Επί πλέον να σημειωθεί ότι στην νότιον Αμερικήν καθώς και εις τας Ηνωμένας Πολιτείας υπάρχουν αρκετοί σύνδεσμοι γυναικείοι με το τίτλον «HYPATIA» με μέλη μεγάλης πανεπηστημιακής μορφώσεως. Τιμώντας κατ’ αυτόν τον τρόπον την πρώτην γυναίκα, επί αιώνων, Μαθηματικόν, Φιλόσοφον και Ατσρονόμον.
    Περισσότερα θα βρείτε στο παραπάνω website.

  23. ΜΕΛΑΝΘΟΣ said

    ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΗΝΙΔΑ
    ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΑΣΤΡΟΝΟΜΟ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΥΠΑΤΙΑ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ
    ΑΝΤΙ ΧΟΩΝ ΚΑΙ ΣΠΟΝΔΩΝ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ
    ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΒΑΘΡΟ ΠΟΥ ΤΗΣ ΑΡΜΟΖΕΙ (ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΟ ΧΡΕΟΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ).

    Μνήμην ποιούμεθα Υπατίας φιλοσόφου της Αλεξανδρινής,
    οστράκοις αναιρεθείσης, διαμελησθείσης και κατακρεουργηθείσης
    υπό των υπό του Κυρίλλου κατʼ αυτής φανατισθέντων χριστιανών,
    είτα δε ανά τας ρύμας και τας οδούς μεληδόν διασπαρείσης
    και πυρί εν τέλει αφανισθείσης, δια το μη απαρνησαμένην ιερά τε και όσια πατρώα,
    φιλοκαλίαν τε και φιλοσοφίαν, Χαρίτων κλέα και χορόν Μουσών Ελικωνίδων,
    θήκας τε και τας λοιπάς αρετάς και αξίας απάσας του των Ελλήνων γένους.
    Μηνί Μαρτίω θηριοδέστατος αυτής γέγονε φόνος,
    νηστειών διά τους φονείς και την εν Χριστώ Εκκλησίαν ουσών.

    «ΜΕΛΑΝΘΟΣ»

  24. ΨΙΜΥΘΙΑΣΜΑΤΑ
    Η μοιρολατρική ανθρωπότητα, όμηρη δογματικών κυκλωμάτων!

    Φαίνεται πως η πάθηση του ψιμυθισμού, δεν επιτρέπει διανοητική έφεση για ελεύθερα πετάγματα σε διαλεκτική περιήγηση του κόσμου. Ενώ η ανθρωπότητα, παγιδευμένη μοιρολατρικά στην δογματική της κατάντια, ψιμυθίζει φράσεις που φυσικά δεν κατανόησε ποτέ. Γι αυτό και υπομένει το δράμα της, σαν ύπνο δικαίου!
    Εδώ σημειώνονται μόνον μερικές εντολές του χριστιανικού θεού, όπως δοξάζονται!
    Α΄ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ:
    – έξοδος, κγ΄23. «διότι, άγγελός μου θα πορευθεί έμπροσθέν σου, για να σε οδηγήσει στους Χαναναίους, ίνα τους καταστρέψεις και αρπάξεις τα υπάρχοντά τους».
    – Αριθμοί λγ΄ 52. «Και θέλετε εκδιώξει πάντες τους κατοίκους της Χαναάν-Παλαιστίνη, κυριεύσει και κατοικήσει την γην αυτών. Διότι, εάν αυτοί μείνουσι εκεί, θα είναι κέντρο στα πλευρά και γυαλί στα μάτια σας».
    – Δευτερονόμιο ζ΄ 2. « Όταν Κύριος ο θεός σου σε φέρει στην γην αυτών, θα τους πατάξεις κατά κράτος, θα τους εξολοθρέψεις όλους, δίχως έλεος συνθήκης μαζί τους».
    – Ιησούς του Ναυή, γ΄ 9. «Και είπεν ο Ιησούς προς τους υιούς Ισραήλ . . . Ότι ο Θεός τους, θέλει εξολοθρεύσει κατά κράτος απ’ έμπροσθέν σας, τους Χανανέους, τούς Χετταίους, και τους Ευαίους, ίνα τους κληρονομήσετε». Ζηλευτή η χάρη του! Β΄ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ:
    – Δευτερονόμιο κγ΄ 17. «ΠΟΡΝΗ δεν θέλει υπάρχει εκ των θυγατέρων Ισραήλ, ουδέ θέλω είσθαι κίναιδος εκ των υιών Ισραήλ».
    – Πράξεις αποστόλων ιγ΄ 17. «Ο θεός του Ισραηλινού λαού, αφού τους εξήγαγεν από την Αίγυπτο, τους διεμέρησε την γην των Χαναναίων», κατά κλήρον».
    – Αμώς θ΄ 15, «και θέλω φυτεύσει αυτούς, επί την γην αυτών. Και δεν θέλουσι εκσπασθεί πλέον από της γης αυτών, την οποίαν εγώ έδωκα εις αυτούς, λέγει κύριος ο θεός σου». Όσοι δεν είστε Ισραηλίτες, σας αποδέχεται ως πόρνες και κίναιδους!
    Γ΄ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΕΣ:
    – Ψαλμοί, ρλε΄ 21, «Ευλογητός ο Κύριος εκ Σιών, ο κατοικών εν Ιερουσαλήμ. Αλληλούϊα».
    – Ματθαίος, α΄ 1. «Της γεννεαλογίας του Ιησού, υιού του Δαβίδ, υιού του Αβραάμ…Ιακώβ δε εγέννησε τον Ιωσήφ τον άνδρα της Μαριάμ, εξ ης εγεννήθη ο Ιησούς, ο λεγόμενος Χριστός…».
    – Ιωάννης ιβ΄ 15. «Μη φοβού θυγάτερ Σιών, ιδού ο βασιλεύς σου έρχεται καθήμενος επί πόλου όνου». Σιωνιστικά τα κυκλώματα της παγκοσμιοποίησης!
    Δ΄ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΕΣ:
    – Ζαχαρίας, Θ΄ 13, «κι εξήγειρα τα τέκνα σου Σιών, κατά των τέκνων σου Ελλάς».
    – Παύλου επιστολή προς Κορινθίους α΄ 22, «οι Ιουδαίοι σημείον αιτούσι, και οι Έλληνες σοφίαν ζητούσιν, υμείς όμως κηρύττομεν Χριστόν εσταυρωμένον, εις τους Ιουδαίους σκάνδαλον, εις δε τους Έλληνες μωρίαν».
    – «Ο Κωνσταντίνος β΄. . . «Των ιερών παντελώς απηγόρευσε θεραπείαν, δι’ άμεσης θανατικής ποινής» των παραβατών».
    – Πρώτος που «ιερά νεών κατέκαυσε, τους δε βεβήλους αποφήνας πόρνοις ενοικείν έδωκεν».
    – Με το διάταγμα 10.6.336. όριζε την αυτόματη θανατική ποινή, σε όσους τολμούσαν να προσκυνούν άλλους θεούς, εκτός τον νεόφερτο θεό των ιουδαίων!
    – Η διάταξη 16.104. 6. όριζε ότι, κάθε Έλλην, μη χριστιανός, θανατώνονταν ως φονιάς. Τραγικό θύμα τους; γδάρανε ζωντανή την μαθηματική φιλόσοφο Υπατία.
    Είναι φοβερή η περιγραφή της κατάστασης από τους Θεοδώρητο Κύρου, και Λιβάνιο στο, «η Εκκλησιαστική ιστορία», ΧVΙΙ.7 και ΙΙΙ.7.. ΠΑΝ ΕΛΛΗΝΙΟΣ

    παν ελλήνιος, κοσμοερευνητής-συγγραφέας. τηλ. επικοινωνίας. 2310 93 97 83
    http: panelinios.blogspot.com, http: users.otenet.gr/~elinios/, elinios@otenet.gr

  25. ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ
    Οι λανθασμένες πληροφορίες, κατά κανόνα, οδηγούν σε αδιέξοδα.

    Μια ουδέτερη τοποθέτηση και απαλλαγμένη από κάθε μοιρολατρική σύγχυση, όμως άμεσα σχετική με τα δεδομένα που απασχολούν την ανθρωπότητα, συμπεραίνει ότι:
    Αν λείπουν οι αντικειμενικές πληροφορίες από τα κύρια και βασικά δρώμενα, που ρυθμίζουν την ζωή των ανθρώπων, είναι απολύτως βέβαιο αλλά και λογικό, να μην κατανοούνται οι εκάστοτε εξελίξεις και αλλαγές προς κάθε κατεύθυνση, όπως:
    1. Ποιοι ρυθμίζουν την οικονομική διαχείριση της οικουμένης!
    2. Ποιοι κατευθύνουν τα παγκόσμια μέσα μαζικής πληροφόρησης!
    3. Πόσες και ποιες είναι βασικές θρησκευτικές δοξασίες της υφηλίου!
    4. Τι σημαίνει δόγμα και ποιες είναι οι διαφορές τους με την φιλοσοφία!
    5. Ποια η προέλευση, αλλά και αφετηρία των δογμάτων και παρατάξεων!
    6. Σε ποιους είναι τόσον καιρό, καταχρεωμένα όλα τα κράτη της υδρογείου!
    Διότι, αυτά είναι από τα βασικά ζητούμενα των καθημερινών ενασχολήσεων. Όμως,
    είναι αποδεδειγμένο πως, όσο και αν δεν γίνεται αντιληπτό με την πρώτη ματιά, όσοι δεν έχουν σαφή αντίληψη τουλάχιστον αυτών των δεδομένων, τότε αυτόματα μένουν, εκτός τόπου, χρόνου και πραγματικότητας. Για το μόνο πράγμα που μπορούν να είναι βέβαιοι είναι ότι, «η άγνοια και η ευτυχία τους είναι δίδυμα». ΠΕΡΙΚΛΗΣ

  26. sfrang said

    Αν υπάρχει το κείμενο της ομιλίας του Μ.Καλόπουλου στη θεσ/νίκη σε αρχείο doc, θα ήθελα να δημοσιεύσω ορισμένες παραγράφους. Προς το παρόν ανάρτησα τα τρία βίντεο!

Σχολιάστε