Θέσπις

Προσωπική δημιουργία, αναθεωρήσεις ιδεών και διαταράξεις ιδεοληψιών

Επικοινωνήστε (ένας – ένας για να μην στριμώχνεστε)…

Posted by Thespis στο 13 Απριλίου, 2008

Μην σας πτοεί ο κύριος στην απο κάτω φωτο, τον έχω για να διώχνει τα κακά πνεύματα.

Όμως τα νορμάλ πνεύματα…

…μπορούν άνετα να επικοινωνήσουν μαζί μου στέλνοντάς μου μήνυμα, κείμενο ή ό,τι άλλο θέλετε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που φέρει την διεύθυνση: thespisblog@yahoo.gr

………

Και μην ξεχνάτε: τα γέλια δεν είναι για τους πολύ σοβαρούς. Οι πολύ σοβαροί είναι για γέλια (Γιάννης Τσατσάγιας εκ της ποιητικής του συλλογής «Ο Ξεβράκωτος»).

..

46 Σχόλια to “Επικοινωνήστε (ένας – ένας για να μην στριμώχνεστε)…”

  1. Polydoros Polydoropoulos said

    Εύχομαι πάντα καλή επιτυχεία στα Προμήθεια, Θερμοπύλεια, τέλεση Ελληνικών γάμων και γενικά επιτυχία σε όλες τις εκδηλώσεις επανελλήνισης του Γένους μας.

    Με πολλούς θερμούς χαιρετισμούς από τη Αυστραλία,
    Πολύδωρος

  2. […] στο Διακήρυξη της 24η…Polydoros Polydoropo… στο Επικοινωνήστε α…Διακήρυξη … στο ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2008 – Έ…12thespis στο […]

  3. 12thespis said

    Σ’ ευχαριστούμε Πολύδωρα.

    Θερμούς χαιρετισμούς σε όλους τους συνέλληνες της μακρινής Αυστραλίας. Η τέλεση ελληνικών γάμων θα εξαπλωθεί παρ’ όλες τις αντιδράσεις του κατεστημένου – μικρή γεύση των οποίων πήραμε προ ημερών με την αντίδραση που ξέσπασε απ’ τη γνωστή ιστοσελίδα για την οποία έκανα ιδιαίτερη μνεία με 4 άρθρα. Δεν τόλμησαν βέβαια να επανέλθουν – και πολύ καλά έκαναν.

    Με αφορμή την ευχή σου για τους γάμους, έκανα κάποιες σκέψεις για τις οποίες όμως, για να μην καταλαμβάνω εδώ χώρο, άνοιξα καινούργιο άρθρο με τίτλο «Γάμοι με το πατρώο ελληνικό τυπικό ή… με αλλότριο;».

  4. Philippos Poulos said

    Oi Ellinikoi gamoi,oi ellinikes yiortes Orfikoi ymnoi chriazonte yia na allaxoume
    ton tropo zois kai skepsis.
    Alla tha prepei oli eseis na exete kapia synergasia yia na exoume ena kalo apotelesma.
    Ayto symenei Elliniki klassiki sineidisi.

    Eyxaristo
    Philippos

  5. 12thespis said

    Συμφωνούμε απολύτως φίλε μου. Θα έχεις παρατηρήσει κι εσύ οτι τον τελευταίο καιρό επικρατεί αρμονία στις σχέσεις όλων των συλλόγων, ομάδων, φορέων, ατόμων κλπ και μάλιστα διάθεση αλληλοϋποστήριξης και ενίσχυσης όλων των εκδηλώσεων, όποιοι κι αν είναι οι διοργανωτές.
    Ειδικά στην Θεσσαλονίκη, σε όλες πλέον τις διοργανώσεις και εκδηλώσεις, επικρατεί απόλυτη σύμπνοια και η συνδιοργάνωση γίνεται απο κοινού. Ο ελληνοπρεπής χώρος εμφανίζεται ενωμένος ως ένα σώμα, χωρίς να απεμπολείται η αυτονομία και η ιδιαίτερη φιλοσοφική και ιδεολογική-πολιτική αυτοτέλεια κανενός.
    Θέλω να πιστεύω οτι αυτό αποτελεί ένδειξη πως μπαίνουμε στη φάση της ωριμότητος ως κίνημα.

  6. ΝΑ ΣΥΝΑΡΜΟΝΙΣΤΟΥΜΕ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ.ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΝΑ ΛΑΜΠΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΜΕΝΗ.

  7. ΜΑΡΙΟΣ ΠΕΤΡΙΔΗΣ said

    ΗΘΟΠΟΙΟΣ Μόνο στην Ελληνική γλώσσα σημαίνει ότι ποιεί Ήθος.
    Σχεδόν άγνωση λέξη για όλη την χριστιανική Δύση η οποία πήρε τα φώτα του αρχαίου θεάτρου και τα κρέμασε στα πορνεία για να φωτίζουν τον νεό α ηθικό τρόπο ζωής που επέβαλαν δια της βίας.
    Κανείς όμως σκεπτόμενος δεν τρομάζει με τις μάσκες των ηθοποιών διότι παράγουν πλεόναμα ήθους.
    Πέρσης Αργυρός

  8. Chaeréphon said

    Βρήκα τυχαία τον ιστότοπον σας και το βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα.

    Μια ερώτηση όμως μ’απασχολεί. Τι είναι το «Θέσπης»

    Φιλικά

  9. 12thespis said

    Ο Θέσπης ως ιστορικό πρόσωπο είναι εκείνος που, μετέχοντας στα διονυσιακά δρώμενα, δημιούργησε την Τραγωδία ως θεατρικό είδος γύρω στα μέσα του 6ου π.κ.ε. αιώνα.

    Ο Θέσπης ως ψηφιακό πρόσωπο είναι ιδιώτης που μετέχει στα δρώμενα του ελληνοπρεπούς χώρου, κυρίως στο χώρο της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας, συμβάλλοντας στην προβολή τους μέσα από το διαδίκτυο.

  10. Chaeréphon said

    Αγαπητέ Θέσπη,

    Αυτό ακριβώς σκέφτηκα και … φοβόμουνα …

    Γιατί εν τοίς πράγμασιν πρόκειται για Θέσπις, Θέσπιδος με *Ι* !!!

  11. 12thespis said

    Το γνωρίζω. Θέσπις με Ι ήταν το αρχικό όνομα που χρησιμοποίησε για καιρό κι ο ψηφιακός Θέσπης.

    Στη συνέχεια προτίμησε την εν τοις πράγμασι εκδημοτικισμένη σημερινή γραφή με ήτα. Στο κάτω – κάτω (της γραφής) ένας ήταν ο Θέσπις. Όσο κι αν θέλουμε οι σημερινοί να θεσπίσουμε το όνομά του, δεν θα καταφέρουμε ποτέ να γίνουμε Θεσπιείς. Θα παραμείνουμε απλοί Θέσπηδες.

  12. Chaeréphon said

    Κατάλαβα, αλλά κρατώ πολλές επιφυλάξεις…

    Δυστυχώς, Θέσπις, Θέσπιδος κάνει στο πληθυντικό Θέσπιδες.
    οἱ Θεσπιεῖς εἰναι οι κατοικοί της Θεσπίας ή των Θεσπιών της Βοιωτίας. Καμία σχέση.

    Κρίμα που ο προσηλυτισμός σας σάς κάνει να σκοτώσετε τη γλώσσα και την ιστορία…

    Δεν θα έπρεπε ένας Ελληνοπρεπής να ξέρει τα αρχαία ??
    Μόλις διάβασα τη σελίδα για το καρναβάλι… Έμεινα !!!!

  13. 12thespis said

    Κρίμα που τόνισα και με bolt τις ομόηχες λέξεις. Ως φαίνεται από διάθεση ευθυμίας (αγγλιστί humor) δεν έχεις και ιδιαίτερα πάρε-δώσε. Αλλιώς δεν θα καθόσουν να μας κάνεις με ξινισμένο ύφος «μάθημα» για τα αυτονόητα, δηλ. περί Θέσπιδος και… Θεσπιών της Βοιωτίας(!)

    Αφού όμως μιλάς περί… προσηλυτισμού(!!), άσε, κατάλαβα… Πάντως, αν χρειαζόμασταν «μαθήματα» γλώσσας και ιστορίας, σίγουρα θα προτιμούσαμε κάποιον με ελληνικό φρόνημα κι όχι κάποιον χριστιανοθρεμμένο ταλιμπάν που πασχίζει εκ του μηδενός ν’ ανακαλύψει κάποιο δήθεν λάθος για να μας την πει.

    Αλήθεια, πού «έμεινες» – όπως λες – όταν διάβασες για το καρναβάλι; Μήπως εκεί που γράφει για τον σκοταδισμό της εκκλησίας, του μακαρίτη Χριστόδουλου και όλου αυτού του μεσαιωνικού παπαδαριού που ακόμη το απαγορεύει; Αν αυτό εννοείς, θα συμφωνήσω μαζί σου.

  14. Chaeréphon said

    Αποκάλυψες το αληθινό εαυτό σου…

    >αν χρειαζόμασταν “μαθήματα” γλώσσας και ιστορίας,
    αφου λες πράγματα που δεν είναι αλήθεια…

    >σίγουρα θα προτιμούσαμε κάποιον με ελληνικό φρόνημα κι όχι >κάποιον χριστιανοθρεμμένο ταλιμπάν που πασχίζει εκ του μηδενός >ν’ ανακαλύψει κάποιο δήθεν λάθος για να μας την πε

    αυτή είναι η σκέψη σου, όχι δική μου. Κι αφου δε ξέρεις τι να απαντήσεις, λασπώνεις τον άλλον…

    Απλώς είμαι φιλολογος και αρχαιολόγος, και όταν βλέπω τέτοιες ανακρίβειες, αναρωτιέμαι αν κάνουν καλό στο σκοπό που δήθεν εξυπηρετούν…

    Αν θες να σε πιστέψουν, μη γραφεις ανακρίβειες. Κάθε φορά που γράφεις τέτοιες, δίνεις όπλα στους άλλους…

  15. 12thespis said

    Το χιούμορ με τις ομόηχες λέξεις το εξέλαβες ως… «σκότωμα της γλώσσας και της ιστορίας»! Συγχαρητήρια για την αντιληπτικότητα!

    Παρόλο που σου το εξήγησα, επανέρχεσαι και επιμένεις ότι «λέω πράγματα που δεν είναι αλήθεια»! Και πάλι «συγχαρητήρια»!

    Φίλε μου, απλώς ψεύδεσαι. Αν παρέμβαινες «απλώς ως φιλόλογος και αρχαιολόγος» όπως διατείνεσαι, θα το δεχόμουν ακόμη κι αν πρόκειται περί παρανόησης (όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση). Ανθρώπινα τα λάθη, και κατανόηση διαθέτω απεριόριστη.

    Ένας «απλώς φιλόλογος και αρχαιολόγος» όμως θα εξαντλούσε την παρέμβασή του στον εντοπισμό του λάθους – πραγματικού ή όχι. Δεν θα το συνέδεε με άμεση εκτόξευση κατηγοριών περί «προσηλυτισμού» και ούτε, το ενδεχόμενο λάθος ενός ατόμου, θα το χρησιμοποιούσε για να εξαπολύσει κατηγορίες κατά ενός ολόκληρου ιδεολογικού χώρου γράφοντας στον πληθυντικό: «ο προσηλυτισμός σας, σάς κάνει να σκοτώσετε τη γλώσσα και την ιστορία».

    Οι καυστικές αυτές «νουθεσίες» ενέχουν ιδεολογικό χαρακτήρα, θέση «απέναντι». Πράγμα που δείχνει με άλλα λόγια ότι ο λόγος της παρέμβασής σου ήταν απλώς για να την «πεις». Εκμεταλλευόμενος (όπως νόμιζες) το ήτα στο ψηφιακό ψευδώνυμο Θέσπης αντί του ιώτα.
    Πράγμα που βέβαια είναι ανεπίτρεπτο για έναν φιλόλογο, ο οποίος θα έπρεπε να γνωρίζει ότι το όνομα Θέσπις γράφεται και με ήτα στη μετατροπή του στη σημερινή καθομιλουμένη, δηλ. Θέσπης. Όπως ο Οιδίπους γράφεται και προφέρεται και ως Οιδίποδας, όπως ο Οδυσσεύς γράφεται και προφέρεται και ως Οδυσσέας και όπως πλείστα άλλα παραδείγματα.

    Φιλόλογος δεν ξέρω αν είσαι, κι αν είσαι μάλλον τζάμπα και βερεσέ σου έδωσαν το πτυχίο αφού έχεις άγνοια στοιχειωδών πραγμάτων. Το σίγουρο πάντως είναι – εκ των δεδομένων – ότι η παρέμβασή σου δεν ήταν όσο αθώα θέλεις να την παρουσιάσεις.

    Όπως βλέπεις λοιπόν δεν σε «λασπώνω». Αποκαλύπτω τις προθέσεις σου μέσα από τα δικά σου γραφόμενα.

    Κατά τα άλλα… «αποκάλυψα τον αληθινό εαυτό μου»(!!) όπως γράφεις.

    Μάλλον ξέχασες να κοιτάξεις στον καθρέφτη.

  16. 12thespis said

    Υ.Γ.
    Ξαναμελέτησε το ενδόμυχο των προθέσεών σου, κοίταξε μέσα σου, δες ποιο ήταν το βαθύτερο κίνητρο της παρέμβασής σου, χαλάρωσε πάνω απ’ όλα από μια – μάλλον ακατανόητη – αντιπάθεια που τρέφεις απέναντί μας, κοίταξε τον εαυτό σου με ειλικρίνεια, προσπάθησε να μας δεις χωρίς το στίγμα της αντιπαλότητας, κι ύστερα ξαναέλα. Δεν απορρίπτω κανέναν. Ούτε μου αρέσει να εκθέτω δημοσίως κανέναν, ακόμη και ως ψηφιακή προσωπικότητα. Αλλά και δεν δέχομαι από κανέναν να χρησιμοποιεί κουτοπόνηρες μεθόδους για την πρόκληση εντυπώσεων.

  17. aristofilos said

    Φιλε χαιρεφωνε! Δεν κοιτας καλυτερα να τα βαλεις με την αρχαιολογικη υπερεσια που χαντακωνει ο,τι καλο βρισκεται σε αυτην την Ιερη γη, να χρονολογησει της πυραμιδες της Ελληνικες για να δουμε ποιες ειναι παλαιοτερες των αιγυπτιων.Και να μαθεις τους μαθητες σου γραμματα γιατι η νεολαια ειναι αγραμματη χαρη και στους φιλολογους!!Παρολα αυτα δεν φτανει να ξερεις γραμματα μονον αλλα πρεπει να σκεφτεσαι και Ελληνικα!! Το μονο που ζηλευω στους φιλολογους ειναι τα Ελληνικα τους, για την επιστημονικη τους διαυγεια αμφιβαλω λιγο. Ειδικα για αυτους που προσκυνουν ξενους θεους! Ερρωσο!

  18. Chaeréphon said

    Αγαπητέ Αριστοφιλων,

    Έτρεξες στη βοήθεια του Θέσπη, με τις ίδιες μεθόδους: κατηγορείς χώρις να ξέρεις τίποτα για μένα.

    Αν τα Ελληνόπουλα είναι αγράμματα όπως λες, δε ξέρω αν φταίνε οι Έλληνες φιλόλογοι, αλλά σίγουρα δε φταιν οι εκ των Αλπεων σαν εγώ.
    25 χρόνια εδίδασκα τα αρχαία στη Ελβετία. Κι όταν βλέπω τη κατάσταση στην Ελλάδα, στεναχωριέμαι πολύ. Αλλά βεβαίως, φταιν κι οι Έλληνες γενικά, που δε δέχονται ότι μερικοί ξένοι ξέρουν τα αρχαία καλύτερα απο αυτούς που τά ΄μαθαν παπαγαλιστικα επί χούντας, … και μετά.

    Και δε νομίζω ότι λέγοντας ανακρίβειες, π.χ. το καρναβάλι που θα προερχοταν από το καρ (βλ. Μπαμπινιώτη) θα γίνει καλύτερη προβολή του ελληνισμού.

    για μένα
    Φίλος μεν ο Πλάτων, φίλτερος δε η αλήθεια…

  19. Chaeréphon said

    Χαιρεφων Θέσπη χαίρειν,

    πράγματι δεν είχα καταλάβει το αγγλιστι χιουμορ σου– είμαι Γαλλόφωνος. Αλλά το bold δεν ταιριάζει, γιατι κατάλαβα ότι μου δινες εξηγήσεις. Και το χιουμορ που χρειάζεται bold για να φανεί τέτοιο…

    Κατάλαβα ότι κάνεις μια διαφορἀ μεταξυ Θέσπις και Θέσπης. Και από ταπεινοφροσύνη, διάλεξες το δεύτερο.
    Αλλά μετά έγραψες
    >δεν θα καταφέρουμε ποτέ να γίνουμε Θεσπιείς. Θα παραμείνουμε >απλοί Θέσπηδες
    και κατάλαβα

    Θέσπις θεσπιεις
    —— = ——–
    θέσπης θέσπηδες

    εξ ου το σχολιο μου.

    Μάλλον θα μείνουμε για πάντα Θεσπιεις…

    Ουσιαστικά δε, η ετυμολογία του καρναβάλι παραμείνει γελοία…

    Chaeréphon = André Ch.

    Υ.Γ.
    στο προηγούμενο μήνυμα, βεβαίως έπρεπε να γραφεί
    Φίλος μεν ο Πλάτων, φιλτέρα δε η αλήθεια.

    Υ.Γ.2
    για το ελληνικό φρόνημα, έμαθα απ΄τους Αρχαίους να κρίνω εκ των πραγμάτων, και δεν ακούω πολύ τα μεγάλα λόγια. Λοιπόν, θα συνεχίσω, αλλά δε θέλω να πληγώσω την εθνικοφροσύνη σου, και δε θα ψἀξω το παρἀμικρο λάθος στις σελίδες σου. Κάθε αναγνώστης θα κρίνει. Αλλά έτσι φοβάμαι πολύ να τραβήξετε ποσότητα κι όχι ποιότητα… Αλλά κι αυτό είναι μέρος του Ελληνικόυ φρονήματος του σημερινού…

  20. Chaeréphon said

    Αριστόφιλος έγραψεν

    >Παρολα αυτα δεν φτανει να ξερεις γραμματα μονον αλλα πρεπει να >σκεφτεσαι και Ελληνικα!! Το μονο που ζηλευω στους φιλολογους >ειναι τα Ελληνικα τους, για την επιστημονικη τους διαυγεια >αμφιβαλω λιγο. Ειδικα για αυτους που προσκυνουν ξενους θεους! >Ερρωσο!

    Αν κατάλαβα καλά, ο καλός επιστήμονας είναι αυτο΄ς που έχει την ίδια πίστη με σένα…

    Και πιο γενικά, η επιστημονική διαυγεια εξαρτάται από τη θρησκεία…

    Πρε΄πει λοιπόν γρήγορα να ετοιμάσω την απολογία μου

    Χαιρεφων, όχι ο Σφηξ

  21. 12thespis said

    Αγαπητέ φίλε

    Η έναρξη της επικοινωνίας μας ήταν προβληματική. Ωστόσο εκτιμώ την επιμονή σου όπως και την νηφαλιότητα που επιδιώκεις να δείχνεις – παρόλο που δεν έχω καθόλου το χρόνο για αλληλογραφία και αντιπαράθεση ιδεών αυτή τη συγκεκριμένη περίοδο.
    Καλά κάνεις και δεν ακούς τα μεγάλα λόγια. Συμφωνώ. Και επίσης δεν πληγώνεις την «εθνικοφροσύνη» μου. Δεν δέχομαι όμως τον χλευασμό και την εκτόξευση αμέσων ή εμμέσων κατηγοριών κατά ενός ολόκληρου ιδεολογικού χώρου με αφορμή επιμέρους αναφορές.
    Σαφώς μας ενδιαφέρει η «ποσότητα» που αναφέρεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υποτιμούμε την ποιότητα. Αντιθέτως. Για όποιον το καταλαβαίνει αυτό, καλώς. Όποιος δεν το καταλαβαίνει, δεν έχω το χρόνο ν’ ανοίξω τώρα διάλογο επί θεμάτων που άπτονται των σχέσεων θεωρητικής εμβάθυνσης και πολιτικής.

    Για το καρναβάλι έχεις λάθος. Το μόνο επιχείρημα που πρόβαλες (στο σχόλιό σου στο αντίστοιχο θέμα το οποίο δεν είχα καν το χρόνο να σχολιάσω και τ’ άφησα αναπάντητο – χωρίς όμως να το σβήσω όπως είδες) ήταν η περίοδος που γιορταζόταν τα Κάρνεια στη Λακεδαίμονα, παραβλέποντας τη χρονική μετάθεση εθίμων αναλόγως της χρονικής μετάθεσης εορτών, πράγμα που βλέπουμε να επαναλαμβάνεται σ’ όλη τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας. Δεν ξέρω τι λέει ο Μπαμπινιώτης για τη ρίζα «καρ» γιατί δεν έχω πρόχειρο το λεξικό του. Αντί λοιπόν να εμφανίζεσαι προκλητικός με φράσεις αφοριστικές όπως «γελοία», μπορούσες να αναπτύξεις εμπεριστατωμένα την άποψή σου και να το ανατρέψεις, κανείς δεν σ’ εμπόδισε. Αν έχεις άποψη που μπορείς να υποστηρίξεις. Η προκλητική στάση οδηγεί πάντοτε σε ανάλογη αντίδραση κι έπρεπε να το γνωρίζει αυτό ένας εκπαιδευτικός (αφού, όπως λες, υπηρέτησες το λειτούργημα).

    Προκλητικά λοιπόν και αφοριστικά τα σχόλιά σου δίχως κανένα επιχείρημα επί της ουσίας, προκλητικότατη η φράση σου περί «προσηλυτισμού» («προσηλυτισμός», σε τι; Στην ελληνική θέαση; Τόσο πολύ ενοχλείσαι απ’ αυτήν); Τι περίμενες λοιπόν; Να σε υποδεχθώ μετά βαϊων και κλάδων; Όταν θεωρείς «προσηλυτισμό» την άποψη για την ελληνική ρίζα της λέξης «καρνα-βάλι» ενώ αντιθέτως, ουδόλως ενοχλείσαι για τον διαρκή προσηλυτισμό των ελληνοπαίδων στην αβρααμική πλύση εγκεφάλου;

    Η στάση κάποιου (και μάλιστα εκπαιδευτικού!) που αποκαλεί με έπαρση «προσηλυτισμό» οποιαδήποτε απόπειρα διερεύνησης των ελληνικών εθίμων και της ελληνικής ρίζας λέξεων ενώ αντιθέτως, αποδέχεται πλήρως ως απολύτως ακριβείς τις ερμηνείες της ιουδαιογενούς αιρέσεως (βλ. «απο-κριά» εν σχέσει με τη δήθεν λατινική αντίστοιχη «carnem levare» ή «carnis levamen»), είναι ενδεικτική και των προθέσεών του και των λόγων που επιχειρεί παρέμβαση σε μια ιστοσελίδα. Όλα τα υπόλοιπα (περί φιλολογικής «ευαισθησίας») είναι είτε εκ του πονηρού είτε υποδεικνύουν αφέλεια λόγω πλήρους ενστερνισμού της ιουδαιοχριστιανικής προπαγάνδας.

  22. Chaeréphon said

    Χαιρεφῶν Θέσπηδι χαίρειν.

    Καρναβάλι είναι ακριβώς ένα αντίγραφο του απόκριες < απόκρεως, δηλ. απομακρύνω το κρέας.

    Μπαμπινιώτης:
    μεταφορά στην Ελλην. ξέν. όρου, πβ. γαλλ. carnaval < ιταλ. carnevale < λατ. carnelevare.

    Η μεταφορά αυτή έγινε με τους Φραγκους ή μάλλον τους Ενετούς, γιατί η λέξη εμφανίζεται στα Γαλλικά μόνο το 1595.

    Και αν η λέξη προερχόταν από καρ, πως να εξηγήσουμε το ναβαλι ?

    Για τα υπόλοιπα, τα έθιμα και τις προσπάθειες της εκκλησίας, συμφωνω μαζι σου. Αλλά κρίμα να αρχι΄σει η σελίδα με ανακρίβειες, που αποδυναμώνουν τα υπόλοιπα. Ότι τα έθιμα τα σημερινά προέρχονται από την αρχαιότητα, καμία αμφιβολία.

    Κι αυτό είναι πιο σημαντικό κατά την άποψη μου παρά την ετυμολογία.

    Σε μια βδομάδα αρχιζουν τα Διονύσια, ήθελα να κάνω κάτι γι΄αυτό σε άλλο forum.

    Amicalement. Chaeréphon

    «Je ne crains rien, je n’espère rien, je suis libre».

  23. aristofilos said

    Φίλε Χαιρέφωνε! είμαι άθρησκος και ακουλουθώ το «μέμνησο απιστείν» των προγόνων μας.Αλλά εάν πίστευα σέ κάτι θά ήτανε οι Ελληνες Θεοί, καί όχι ο ιαχβές η τα παράγωγα του.Παρ’όλα αυτά τους τιμώ τούς Ελληνες Θεούς γιατί είναι η παράδοση μας.Τούς ξένους που σκέπτονται Ελληνικά ( ιδεαλιστικά ή υλιστικά) τούς τιμώ εξίσου ,οπότε δέν μπορείς να μέ κατηγορείς γιά εθνικοφροσύνη. ¨Οσο γιά τών Μπαμπινιότη δέν σε συνιστώ νατόν παίρνες υπόψη σου γιατί είναι και περισσότερο αγράμματος από εμένα και… Οι κάτοικοι τού χωριού Κοπανός ήθελαν να ονομάσουνε το χωριό τους Μίεζα όπως ήταν και στην αρχαία εποχή (από την κόρη του βασιλιά Μίδα) και αυτός είπε οτι η λέξη δέν είνε Ελληνική. Επειδή υπάρχουν πολλοί σάν καί δάυτον η Ελλάς είναι σε αυτά τα χάλια!!!¨οσο γιά την επιστημονική διαύγεια φυσικά καί εξαρτάται από τήν θρησκεία. Δέν μπορείς νά πιστεύης σέ παραμύθια χωρίς νά τά ερευνήσης, επιδή κάποτε κάποιος κάπου είπε κάποτε οτι είνε θεός καί πού κανείς δέν ξέρη πότε γεννήθηκε. Ερρωσο!

  24. 12thespis said

    Ωραία, χαίρομαι που βρήκαμε μια κοινή βάση αναφοράς. Στο ότι δηλ. συμφωνούμε στην ανθελληνική στάση της εκκλησίας σε ό,τι αφορά τα ελληνικά έθιμα και κυρίως τις ιδιαίτερες νοηματοδοτήσεις τους.

    Στην ίδια ακριβώς ανθελληνική στάση της οφείλεται και η ερμηνεία που η ίδια (μέσω των φερέφωνών της φιλολόγων, γλωσσολόγων κλπ, λ.χ. σαν τον κ. Μπαμπινιώτη) επεχείρησε να δώσει και στον όρο καρνα-βάλι: να τον ταυτίσει δηλ. με μια λατινική έκφραση που επινόησε η ίδια ή τα φερέφωνά της: Παίρνοντας την λέξη carnem (κρέας) και κολλώντας δίπλα της τη λέξη levare (αίρω, σηκώνω), εφηύραν την αυθαίρετη λέξη carne-vale που δήθεν σημαίνει «αίρω, αποχαιρετώ το κρέας».
    Για ποιο λόγο μπήκαν σ’ όλη αυτή την ταλαιπωρία; Πολύ απλά, για να μας πείσουν ότι η χριστιανική περίοδος των από-κρεω (= αποχή από το κρέας, Αποκριά) έχει δήθεν τις ρίζες της σε αντίστοιχες ρωμαϊκές γιορτές κι έτσι να δώσουν ιστορική επίφαση στη χριστιανική αυτή εορτή της εισόδου στην Σαρακοστή.

    Το ότι τις ίδιες παπαριές λέει και ο Μπαμπινιώτης (στον οποίο αναφέρθηκες) δεν μας εκπλήσσει καθόλου. Αυτό δα έλειπε, να έλεγε κάτι διαφορετικό! Ο κ. Μπαμπινιώτης, άνθρωπος καριέρας, γνωρίζει πολύ καλά ποιο είναι το συμφέρον του και αντιστοίχως πράττει. Απόδειξη; Το ότι δεν αρκέστηκε στο επιστημονικό του έργο αλλά επιτέθηκε δημοσίως στο χώρο μας με ένταση. Όχι με ένα αλλά με δύο άρθρα του στην εφημερίδα Το Βήμα (Αύγουστος 2003). Όχι για να μας εγκαλέσει για κάποιο… ορθογραφικό σφάλμα μας, όχι για λόγους που άπτονται της επιστήμης του –δεν υπήρχε ουδεμία νύξη για θέματα γλωσσολογίας – αλλά για να επιτεθεί απερίφραστα κατά όσων θέλουν να αναδείξουν στις μέρες μας τις πανάρχαιες ελληνικές αξίες. Αποκαλώντας μας «Νεοπαγανιστές» (ο «παγανισμός» ήταν όρος υβριστικός που επινόησε η πρώιμη εκκλησία για να μειώσει τους Έλληνες), κατασυκοφαντώντας μας ότι δήθεν… προβαίνουμε σε θυσίες ζώων(!!), καλώντας τα ΜΜΕ να μας «απομονώσουν»!

    Το βιβλίο λοιπόν αυτού του ανθρώπου φέρνεις ως παράδειγμα για να μας αποδείξεις ότι ο όρος «κάρνα-βάλι» είναι λατινικός κι ότι δήθεν σημαίνει τη γελοία έκφραση που ακούγεται συχνάκις εδώ κι εκεί «κρέας… έχε γεια» ή «κρέας… αντίο»;

    Αν το υποστηρίζει στα σοβαρά αυτό ο κ .Μπαμπινιώτης και οι λοιποί, ας προσκομίσουν μία έστω απόδειξη για το ότι οι Ρωμαίοι, την περίοδο αυτή, έμπαιναν σε μια πολυήμερη και αυστηρότατη νηστεία κρέατος. Τόσο πολυήμερη και αυστηρή (όσο π.χ. οι σαράντα μέρες της Σαρακοστής), που χρησιμοποιούσαν τη λέξη carnevale για να την δηλώσουν. Ή έστω τη λέξη carnelevare ή carnumlevare ή οποιαδήποτε παραπλήσια. Αν δεν προσκομίσουν κάποια απόδειξη, τότε απλώς ψεύδονται εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της εκκλησίας!

    Όσο για σένα, δεν θα πως ότι ψεύδεσαι. Ακολουθείς απλώς την πεπατημένη που άκουσες από τους διάφορους Μπαμπινιώτηδες. Ακολουθείς δηλ. την αστήρικτη, ανιστόρητη και ανόητη επιχειρηματολογία τους αναμασώντας τα ίδια μ’ αυτούς, εντελώς άκριτα.

    Αυτό που θα σου προσάψω είναι ότι, δίχως κανένα σοβαρό στοιχείο που να υποστηρίζει την άποψή σου, μπαίνεις σε ένα ιστολόγιο αποκαλώντας επανειλημμένα και με περισσή θρασύτητα τον διαχειριστή του ότι γράφει «ανακρίβειες» κι ότι φιλοξενεί απόψεις «γελοίες».

    Το ποιος υποστηρίζει ανακρίβειες σε βαθμό γελοιότητας, νομίζω ότι φάνηκε καθαρά στα όσα με στοιχεία αναφέρω πιο πάνω.

    Σε ό,τι αφορά το ερώτημά σου για το συνθετικό «ναβάλι» (όπως γράφεις), βαριέμαι να το αναπτύξω κι αυτό. Κάνε κλικ στη σελίδα μου με τίτλο Γιατί το “Κάρνα – βάλι” είναι ελληνική λέξη και πανάρχαια ελληνικότατη γιορτή; και θα δεις το γιατί. Μην περιμένεις μασημένη τροφή, διάβαζε πρώτα τα άρθρα πουν έχουν προηγηθεί πριν αποτολμήσεις να μπεις σε ένα ιστολόγιο ως ταύρος εν υαλοπωλείο εκτοξεύοντας κατηγορίες για δήθεν «ανακρίβειες». Γιατί τέτοια συμπεριφορά μαρτυρεί τουλάχιστον, αν μη τι άλλο, επιπολαιότητα.

    Και το συνθετικό δεν είναι «ναβάλι». Είναι «βάλι» ή «βάλε». Αν έκανες τον κόπο να διαβάσεις το άρθρο πριν βιαστείς να εκτεθείς, θα το γνώριζες.

  25. Chaeréphon said

    Χαιρεφών Θέσπη χαίπειν.

    Εγώ κάνω μια διαφορά μεταξύ της λέξης και της εορτής.

    Για τους Γαλλους, Ιταλους και άλλους πολλούς γλωσσολόγους – αν όχι για τους πάντες – η λέξη είναι από χριστιανο-λατινικές ρίζες όπως είπα.

    Αλλά η γιορτή είναι άλλο πραγμα.
    Στην αρχαία Ρώμη λέγοταν Saturnalia.

    Στα χωριά μου, εν μέσω Αλπεων, χρησιμοποιούμε τη λεξη carnaval ή Fastnacht επειδή τα χωριά αυτά μιλάν Γερμανικά (αυτή η λέξη δε έχει καμία σχέση με το κρέας…). Αλλά τα έθιμα είναι παναρχαία, μάλλον από τη παλαιολιθική εποχή. Οι άνδρες ντύνονται δένδρα, πέτρες ή αχυρον, ενώ άλλοι άνδρες, ντυμένοι με δέρματα από γίδες, με μεγάλα κουδούνια στη ζώνη, με ξυλινές μάσκες που μοιάζουν περισσότερο με μάσκες των ιθαγενών της Αυστραλίας, με ρόπαλα να ζηλεψει ο Ηρακλής, κάνουν πολύ θόρυβο για να διώξουν τα κακά πνεύματα. Αυτή η τελετή αρχίζει μετά τα Χριστούγεννα, δηλ. στο ηλιοστάσιο, και τελειώνει στο καρναβάλι, δηλ. περιπού στη ισημερία. Αυτο είναι παναρχαίο έθιμο, αν και η περιοχή είναι από τις πιο καθολικές της Ελβετίας.

    Η λέξη καρναβάλι υποδεικνύει μόνο για μένα την προσπάθεια της εκκλησίας να βάλει τάξη στον παγανισμό, προσπάθεια που τελικά απέτυχε. Αλλά οι άνθρωποι δεν νοιάζονται για αυτό, για τη θεολογία, αρκεί να γιορτάσουνε όπως οι πατέρες τους.

    Τώρα το καρναβάλι έγινα μπιζνες, με Βραζιλιάνες και άλλες βλακείες, στις πόλεις. Αλλά στα χωριά, έμεινε το πνεύμα. Τώρα θα κολλήσουμε στο όνομα…

    Ο Μπαμπινιώτης είναι γλωσσολόγος, εξηγεί τις λέξεις. Δεν είναι ιστορικός των θρησκειών ή αρχαιολόγος. Να μη μπερδέψουμε τις δυο ιστορίες, των λέξεων και των πραγμάτων. Και να μην αλλάξουμε τη μεν για όφελος της δέ.

    Έρρωσο

    http://users.otenet.gr/~sarbonne/index.htm

  26. aristofilos said

    Φίλε Χαιρεφωνε! Εάν ο μπαμπινιότης είνε γλωσσολόγος τότε καί εγώ είμε αστρον’αυτης!!!!!!Ο καθένας στην Ελλάδα είνε ότι θέλη καί ότι δηλώση!Οσο γιά τα κουδούνια που λές στην Ελβετία η οπουδήποτε στην Ευρώπη να ξέρεις ότι έχουν πάει οι Ελληνες (λ.χ. ΗΡΑΚΛΗΣ)από τα μυθικά έπη και διαδώσανε της εορτές αυτές γιατι κανεις απο αυτούς δέν ήξερε τή σημαινει ηλιοστάσιο η ισημερία,μόνον οι Ελληνες γνωρίζανε από αυτά,και δεν τα λέω εγώ αλλά Γερμανικη εφημερίδα έγραψε οτι την Γερμανία την ανακαλύψαν Ελληνες.Για περισσοτερες πλειροφορίες πάρε τηλέφωνο την εκπομπή του τηλε-αστυ τηλ.2310-252320μέ τον καθηγιτή Αντονάκο, 5-6 ώρα να,σε πει σε ποία εφημερίδα. Ερρωσο!

  27. Φίλε Αρειστωφιλωσωνε!

    == Ο καθένας στην Ελλάδα είνε ότι θέλη καί ότι δηλώση!
    Ισχύει και για τον καθ. Αντονάκο ??

    Ο Ελληνικός μύθος ο ίδιος λέει ότι οι Έλληνες τά΄μαθαν όλα από τους Αιγύπτιους…

    –την Γερμανία την ανακαλύψαν Ελληνες
    εννοείς ότι οι πρώτοι κάτοικοι της Γερμανίας ήσαν Έλληνες και δεν υπήρχε τίποτα εκεί πριν τους Έλληνες ?

  28. aristofilos said

    Φιλε χαιρέφωνε! Μπορείς να το λές και για τον Αντωνάκο, συμφωνώ! Αλλά δέν είναι του Αντωνάκου αλλά της Γερμανικής εφημερίδας.Και 2ον, ο Αιγυπτιος ιερέας τί είπε στον Σόλωνα (νομίζω)? «Ο πολιτισμος σας είναι κατά 1.000 χρόνια παλαιότερος από τόν δικό μας. Όσο για το εάν ζούσαν άλλοι κάτοικοι αυτά να τα ρωτήσεις τους Γερμανούς δημοσιογράφους!Ισως κατά την δική σου γνώμη και αυτοί είναι «εθνικόφρονες».Και μιά που λές οτι είσαι αρχαιολόγος γιά πές μας οι Αιγύπτιοι από πού πήρανε το όνομά τους???Και πές μου πώς χτίσανε τις πυραμίδες χωρίς να γνωρίζουν μαθηματικά και άλγεβρα? Και χωρίς να ξέρουν το Φ και το Π 3,14 που τυγχάνουν να είναι Ελληνική ανακάλυψη?? Σέ καλώ να σκέφτεσαι λογικά και όχι με αυτά πού μας μαθαίνουνε!!! ΑΡΙΣΤΟΦΙΛΟΣ

  29. Από προηγούμενη αναφορά.
    Αυτό που σήμερα λέμε αποκριά, ξεκινά από την μυθική Ελλάδα. Κάρνιος ήταν ο κερασφόρος κριός, το κριάρι, αντίστοιχο του τράγου. Το περίβλημα του κέρατος-κέρας, χρησιμοποιήθηκε ως μεγάφωνο, που ακόμα το λέμε κόρνα. Από το κέρας, βγαίνει το λατινικό κόρνο-κέρατο, ο δε κερατάς κορνούτο και από την διατροφή του κρέατος το κάρνε. Εξ ου και το κάρνε-βάλε, αποχή από το κρέας. Το δρώμενο διακωμωδεί την ερωτική συνεύρεση με Διονυσιακούς, χορευτές προσωπιδοφόρους, σάτυρους, μαινάδες και άλλες κωμικές μορφές κατά περιοχή, για την ενθάρρυνση της ζωικής γονιμοποίησης. Ήταν μια ευκαιρία για εκτόνωση, με ποτά και άθυρα πειράγματα. Μεγαλύτερα κέντρα ξεφαντώματος ήταν, η Θράκη με τα Ορφικά, η Μακεδονία με τα Καβείρια, η Ήπειρος με τα Δωδώνια, η Θήβα με τον βλάχικο γάμο, η Πλάκα των Αθηνών, η Πελοπόννησος και γενικότερα όλη η Ελληνική επικράτεια, για την αναζωογόνηση της φύσης. Έθιμο αφιερωμένο και στην έκπτωση του Κρόνου και την άνοδο του Διός, με αποκορύφωμα τα Διονύσια. Κάτι που πέρασε και στους Ρωμαίους σαν «εθνική» γιορτή, με τον όρο «κάρνε βάλε».

  30. 12thespis said

    Στον Chaeréphon:
    Έχεις αρχίσει να μιλάς σωστά, τόσο που απορώ για την κατηγορία του «προσηλυτισμού» που μας απέδωσες με την είσοδό σου.

    Ωστόσο: Είναι αλήθεια ότι για πολλούς η λέξη καρνα-βάλι έχει χριστιανολατινικές ρίζες (όπως γράφεις), αποτέλεσμα της μακρόχρονης προσπάθειας των χριστιανών γλωσσολόγων και φιλολόγων η οποία απέφερε καρπούς. Και μόνο ο όρος «χριστιανολατινικές» που αναφέρεις είναι ενδεικτικός.
    Ας μας προσκομίσουν όμως όλοι αυτοί που το υποστηρίζουν αυτό, έστω και μία απόδειξη για το ότι οι Ρωμαίοι, την περίοδο αυτή, έμπαιναν σε μια πολυήμερη και αυστηρότατη νηστεία κρέατος. Τόσο πολυήμερη και αυστηρή (όσο π.χ. οι σαράντα μέρες της Σαρακοστής), που χρησιμοποιούσαν τη λέξη carnevale για να την δηλώσουν. Ή έστω τη λέξη carnelevare ή carnumlevare ή οποιαδήποτε παραπλήσια.

    Αν δεν υπάρχει τέτοια απόδειξη, θα σημαίνει πολύ απλά ότι όλοι αυτοί (Γάλλοι, Ιταλοί κ.α. γλωσσολόγοι), ότι στην προσπάθειά τους να βρουν εξήγηση για τη λέξη, έπεσαν θύματα της πολυετούς προπαγάνδας των χριστιανών φιλολόγων και θεολόγων.

    Σαφώς οι γιορτές αυτές έχουν τις ρίζες τους σε προχριστιανικά έθιμα, και απαντούνται σε όλους τους λαούς (κι όχι μόνο στους Έλληνες, ποτέ δεν υποστηρίξαμε κάτι τέτοιο). Η δε εκκλησία ΔΕΝ προσπάθησε «να βάλει τάξη στον παγανισμό» όπως γράφεις. Αυτό που επεδίωξε λυσσαλέα ήταν να ξεριζώσει κάθε τι που σχετιζόταν με φυσικά ήθη και έθιμα. Άλλο «βάζω τάξη» κι άλλο «ξεριζώνω».

    Ο Μπαμπινιώτης αν ήταν απλώς γλωσσολόγος που «εξηγεί τις λέξεις» και όχι «ιστορικός των θρησκειών ή αρχαιολόγος» όπως γραφεις, ας παρέμενε προσηλωμένος στην επιστήμη του και ας μην παρενέβαινε δημοσίως για να καταδικάσει, μέσω καθημερινής εφημερίδας μεγάλης κυκλοφορίας, όσους θέλουν να επαναφέρουν τις πανάρχαιες ελληνικές αξίες. Η παρέμβασή του δεν δείχνει παρά την ενδεδειγμένη ενέργεια που επιβαλλόταν για να κερδίσει την εύνοια της εκκλησίας και του ισχυρού χριστιανοθρεμμένου πανεπιστημιακού κατεστημένου, πράγμα που εντέλει κατάφερε με τη θέση του κοσμήτορα που του δόθηκε.

    Έχεις δίκιο στο ότι δεν θα κολλήσουμε στο όνομα. Αλλά εσύ ήσουν που μπήκες στο ιστολόγιο κολλώντας στο όνομα, όχι εμείς. Με εκφράσεις απρεπείς, χαρακτηρίζοντας την επιχειρηματολογία μας ως «γελοία» και ως «ανακρίβειες». Όπως βλέπεις λοιπόν, δεν χρησιμοποιούμε εμείς ανακρίβειες. Οι ανακρίβειες είναι εκείνων που χωρίς κανένα στοιχείο, παραπέμπουν σε αντίστοιχη γιορτή των αρχαίων Ρωμαίων με το όνομα ”carnevale”.

    Στον Παν Ελλήνιο:
    Καλα τα λες μέχρι ένα σημείο αλλά με εξαναγκάζεις, με τη φράση σου «Εξ ου και το κάρνε-βάλε, αποχή από το κρέας», να σε ρωτήσω από πού βγάζεις το συμπέρασμα αυτό; Υπήρχε γιορτή «κάρνε-βάλε» στους Ρωμαίους; Γιόρταζαν στην γιορτή αυτή την επερχόμενη «αποχή από το κρέας» με χορούς και ξεφαντώματα; Έχουμε καμιά απόδειξη για το ότι οι Ρωμαίοι, την περίοδο αυτή, έμπαιναν σε μια πολυήμερη και αυστηρότατη νηστεία κρέατος; Τόσο πολυήμερη και αυστηρή (όσο π.χ. οι σαράντα μέρες της Σαρακοστής) που χρησιμοποιούσαν τη λέξη carnevale για να την δηλώσουν;

    Αν όχι, με ποια αιτιολογία επιμένεις ότι «Εξ ου και το κάρνε-βάλε, αποχή από το κρέας»; Η πολυήμερη (σχεδόν δύο μήνες) αποχή από το κρέας είναι καθαρά χριστιανική επιβολή, γι αυτό και ονόμασαν οι χριστιανοί την περίοδο Απόκρεω. Εκτός κι αν ισχυριστείς ότι η λατινική εκκλησία χρησιμοποιεί την λέξη Carnevale για την περίοδο νηστείας των Απόκρεω.

  31. Οι Ρωμαίοι, δεν ανέπτυξαν ποτέ κάτι αυθεντικό δικό τους. Επομένως, ό,τι προβάλλεται σαν Ρωμαϊκό είναι πλαστογράφημα και αντιγραφή από τα Ελληνικά δρώμενα, με λατινική ονομασία. Όπως λόγου χάριν, το πάνθεο, η φιλοσοφική αντίληψη, η πολιτισμική προσπάθεια, οι προσωποποιημένες καταστάσεις, τα σύμβολα, η πολιτική συμπεριφορά, και η κοινωνική τους συγκρότηση, σε κάθε εξελικτική πορεία της ιστορίας τους, μέχρι ακόμα και το λεγόμενο Ρωμαϊκό Δίκαιο.
    Εάν κανείς μπορεί να διακρίνει κάτι σαν γνήσιο Ρωμαϊκό, είναι πάντα και μόνον κατά την χριστιανική περίοδο, που διαχρονικά τους οδήγησε στην διαφθορά της κραιπάλης, και αναζήτησαν λυτρωμό στην Ελλάδα, την οποία μετονόμασαν σε Ανατολική Ρώμη, με πρωτεύουσα την Κων/πολη. Αργότερα, η αρχική Ρώμη οδηγήθηκε έως και στην περίοδο της Λουκριτίας Βοργία.
    Γι αυτό και, με την αποδοχή της ιουδαϊκής μυθολογίας, ως επίσημο δόγμα πλέον, δια της ανεξιθρησκίας, παγιδεύτηκαν και στους κανόνες της μοιρολατρικής της διδασκαλίας, σε βάρος της Ελληνικής γραμματείας, μαζί φυσικά με όλα τα συνακόλουθα. Ένα από τα οποία ήταν και το καρνε-βάλε. Τι σαφέστερο!

  32. ΘΕΡΣΙΤΗΣ said

    Ένα πρωτότυπο και επίκαιρο οικονομικό άρθρο σε μια νεοεμφανιζόμενη ιστοσελίδα:
    http://freeinquiry.gr/webfiles/pro.php?id=408

  33. MIXAΛΗΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ said

    Αμερικανός Πανεπιστημιακός για τα Σκόπια Τετάρτη, 4 Μάρτιος 2009

    Στο αμερικανικό περιοδικό «Αρχαιολογία» φιλοξενήθηκε στις 22 Ιανουαρίου 2009
    επιστολή του καθηγητή του Πανεπιστημίου του Μπέρκλευ της Καλιφόρνια, κ. Stephen G.
    Miller. Η επιστολή αυτή που μεταφράσαμε και την δημοσιεύουμε αυτούσια, εστάλη ως
    απάντηση σε δημοσίευμα του ίδιου περιοδικού με τίτλο «Γράμμα από την Μακεδονία»
    του κ. Matthew Brunwasser. Να σημειώσουμε εδώ πως η παρακάτω επιστολή έχει
    σημαίνουσα βαρύτητα, δεδομένου ότι, το περιοδικό «Αρχαιολογία», είναι έκδοση του
    Ινστιτούτου Αρχαιολογίας των ΗΠΑ.

    Προς τον Δ/ντή Σύνταξης του Περιοδικού Αρχαιολογία
    36-36 33rd Street
    Long Island City, NY 11106
    ΗΠΑ

    Κύριε Διευθυντά,

    Διάβασα στην έκδοση του περιοδικού Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου Αρχαιολογία, μια
    «Επιστολή από τη Μακεδονία», για να διαπιστώσω ότι αυτή ήταν γραμμένη από την
    Αρχαία Παιονία, την περιοχή βόρεια των Ορέων Βάρμους και Όρβηλο. Οι υπολογισμοί
    του Livy για τη δημιουργία της Ρωμαϊκής Επαρχίας της Μακεδονίας, ξεκαθαρίζουν ότι οι
    Παίονες, ζούσαν βορείως αυτών των ορέων (τα οποία αποτελούν σήμερα και τα
    γεωγραφικά σύνορα με την Ελλάδα) και νοτίως των Δαρδάνων, οι οποίοι κατοικούσαν
    στο σημερινό Κόσσοβο. Ο Στράβων γίνεται πιο συγκεκριμένος λέγοντας ότι, η Παιονία
    ήταν βορείως της Μακεδονίας και ότι ο μόνος σύνδεσμος από τη μια πλευρά στην άλλη
    ήταν και παραμένει η κοιλάδα του Αξιού ποταμού. Με άλλα λόγια, η περιοχή η οποία
    προσδιορίζεται από τον επιστολογράφο σας Matthew Brunwasser στην αναφορά του
    Owning Alexander, ήταν η αρχαία Παιονία.

    Ενώ θεωρείται αληθές ότι αυτός ο λαός ήταν υποτελής του Φιλίππου του Β’, πατέρα του
    Μεγάλου Αλεξάνδρου, το 359 π. Χ., δεν υπήρξε ποτέ μακεδονικό φύλο και ποτέ δεν έζησε
    στη Μακεδονία. Ο Δημοσθένης μας λέει ότι είχαν υποδουλωθεί από τον Φίλιππο τον
    Μακεδόνα, και γι’ αυτόν τον λόγο είναι σαφές ότι δεν ήταν Μακεδόνες. Ο Ισοκράτης
    υποστηρίζει το ίδιο επιχείρημα. Όπως για παράδειγμα οι Αιγύπτιοι, οι οποίοι
    υποδουλώθηκαν από τον Μέγα Αλέξανδρο, μπορεί να κυβερνήθηκαν από τους
    Μακεδόνες, συμπεριλαμβανόμενης και της περίφημης Κλεοπάτρας, ποτέ δεν
    αποδέχθηκαν τον εαυτό τους ως Μακεδόνα και η Αίγυπτος ποτέ δεν ονομάστηκε
    Μακεδονία (και μέχρι σήμερα υποθέτω πως δεν έχει τεθεί από την πλευρά των Αιγυπτίων
    τέτοιο ζήτημα).

    Σίγουρα όπως μας λέει ο Θουκυδίδης, οι Μακεδόνες είχαν καταλάβει μια στενή λωρίδα
    της Παιονίας, που περικλείονταν από την κοιλάδα του Αξιού Ποταμού, μέχρι το
    εσωτερικό της Μακεδονίας, την Πέλλα και την θάλασσα. Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος
    να δεχθεί ως λογική προσέγγιση, εάν οι λαοί που κατοικούν στην σημερινή Δημοκρατία
    με κέντρο τα Σκόπια, επιθυμούσαν να ονομάζονται Παίονες και διεκδικούσαν την
    περιοχή που περιγράφει ο Θουκυδίδης.

    Αλλά γιατί θα έπρεπε οι σημερινοί κάτοικοι της αρχαίας Παιονίας να αποκαλούν τον
    εαυτόν τους Μακεδόνες; Ο κ. Brunwasser αναφέρεται στα επιχειρήματα των Ελλήνων,
    πως «αυτή η εμμονή των σκοπιανών καλλιεργεί την επιθυμία τους για ελληνικά εδάφη»
    επισημαίνοντας ότι «η βόρεια επαρχία της Ελλάδας ονομάζεται επίσης Μακεδονία».
    Πέρα από το γεγονός ότι αυτή η βόρεια επαρχία της Ελλάδας ονομάζεται για 2.500
    χρόνια Μακεδονία, διαπιστώνει κανείς ότι οι ελληνικοί ισχυρισμοί είναι θεμιτοί.
    Για παράδειγμα, ένας χάρτης που χαράχθηκε στα Σκόπια το 1992, δείχνει καθαρά τις
    αξιώσεις των σκοπιανών ότι, η Μακεδονία εκτείνεται έως νοτίως του όρους Όλυμπος.
    Συνενώνει δηλαδή τις περιοχές της αρχαίας Παιονίας και της αρχαίας Μακεδονίας σε μια
    μοναδική γεωγραφική οντότητα. Η ίδια αξίωση διαπιστώνει κανείς ότι γίνεται
    σαφέστερη από ένα χαρτονόμισμα της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας» το οποίο δείχνει
    ως ένα από τα μνημεία της χώρας, τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης. Και υπάρχουν
    εδώ να αναφέρουμε πολλά παρόμοια παραδείγματα τυπωμένα σε χριστουγεννιάτικες
    κάρτες, διαφημιστικά κλπ που δηλώνουν τις ίδιες αξιώσεις.

    Ακόμη παραπέρα ο κ. Brunwasser αναφέρει με την έγκρισή του «Μακεδονικού
    Ινστιτούτου Στρατηγικών Ερευνών» (International Herald Tribune 10/1/08), το όνομα στο
    οποίο αναφέρεται στις πράξεις των Αποστόλων, μια ρήση στην Καινή Διαθήκη, στην
    οποία ένας Μακεδόνας εμφανίζεται στον Απόστολων Παύλο και τον παρακαλεί: «Έλα
    στην Μακεδονία και βοήθησέ μας». Αλλά σε ποιά Μακεδονία πήγε ο Απόστολος Παύλος;
    Στη Νεάπολη της Καβάλας, στους Φίλιππους, την Αμφίπολη, στην Απολλωνία, στη
    Θεσσαλονίκη και στην Βέροια. Τι αξίωση είναι αυτή που προβάλει ένα σκοπιανό
    ινστιτούτο που έχει την έδρα του στα Σκόπια, το οποίο αναφέρεται σε ένα ταξίδι σε
    αυτήν την περιοχή που ήταν η αρχαία Μακεδονία και είναι η βόρεια επαρχία της
    Ελλάδας;

    Αναρωτιέμαι τι θα γίνονταν εάν ένα συγκεκριμένο μεγάλο νησί (σ.σ. Κούβα) στη
    νοτιοανατολική ακτή των ΗΠΑ, άρχιζε να αποκαλεί τον εαυτό του Φλόριδα, εμφάνιζε στα
    χαρτονομίσματά του εικόνες από την Disney World και τύπωνε χάρτες που έδειχναν να
    συμπεριλαμβάνεται σε αυτούς η Μεγάλη Φλώριδα.

    Οπωσδήποτε ο Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Edward Stettinius ήξερε τι έλεγε τον
    Δεκέμβρη του 1944, όταν έγραφε:

    «Το Υπουργείο Εξωτερικών, έχει διαπιστώσει σοβαρότατη ανάπτυξη προπαγάνδας και
    ημιεπίσημες δηλώσεις προς την κατεύθυνση της δημιουργίας αυτόνομης Μακεδονίας,
    προερχόμενης από την Βουλγαρία αλλά και από τους Γιουγκοσλάβους παρτιζάνους, με
    υπονοούμενα ότι, ελληνικά εδάφη θα έπρεπε να συμπεριληφθούν στο κρατίδιο αυτό.
    Αυτή η κυβέρνηση θεωρεί τις συζητήσεις για «Μακεδονικό έθνος» «Μακεδονικό
    Πατρικό Έδαφος» και «Μακεδονική εθνική συνείδηση» ως απαράδεκτη δημαγωγία που
    δεν αντιπροσωπεύει εθνικό ή πολιτικό ρεαλισμό ενώ διαβλέπει σε αυτές την
    πιθανότητα να κρύβονται επιθετικές διαθέσεις εναντίον της Ελλάδας».

    Ο κ. Brunwasser (κάτοικος Βουλγαρίας) εντούτοις, τονίζει με έμφαση πως η Ελλάδα
    διεκδικεί τον Αλέξανδρο τον Γ’ ως …Έλληνα.

    Αυτή η συμπεριφορά με κάνει να αισθάνομαι αμήχανος. Τι έχουμε εδώ ως διεκδίκηση; Ο
    προπροπάππους του Αλέξανδρου, ο Αλέξανδρος ο Α’, ήταν διαπιστευμένος ως Έλληνας
    στην Ολυμπία, όπως γράφτηκε από τον πατέρα της ιστορίας Ηρόδοτο: «Τυχαίνει να
    γνωρίζω πως οι πρόγονοι του Αλέξανδρου είναι Έλληνες». Ο πατέρας του Αλέξανδρου ο
    Φίλιππος, κέρδισε διάφορους ιππικούς αγώνες στην Ολυμπία και στους Δελφούς
    (Πλούταρχος), στα δύο πιο Ελληνικά Ιερά της αρχαίας Ελλάδας, όπου οι μη Έλληνες, δεν
    επιτρέπονταν να συμμετέχουν. Εάν λοιπόν ο Φίλιππος ήταν Έλληνας, ο γιός του δεν ήταν
    Έλληνας;

    Όταν ο Ευριπίδης – ο οποίος πέθανε και ετάφη στην Μακεδονία- έγραψε το έργο του
    «Αρχέλαος» προς τιμή του θείου του Αλέξανδρου, το έγραψε στην σλαβική γλώσσα;
    Όταν έγραψε τις «Βάκχες» όντας στην αυλή του Αρχέλαου δεν έγραψε στα ελληνικά; Ή
    πρέπει να φανταστούμε ότι ο Ευριπίδης ήταν «Μακεδόνας» ο οποίος έγραψε στα
    Σλαβικά (μια γλώσσα που εκείνη την εποχή δεν υπήρχε) και μεταφράστηκε στη συνέχεια
    στα ελληνικά;

    Σε ποιά γλώσσα δίδαξε τον Αλέξανδρο ο Αριστοτέλης; Ποιά γλώσσα χρησιμοποιήθηκε
    στις εκστρατείες του στην ανατολή από τον Αλέξανδρο; Γιατί έχουμε αρχαίες επιγραφές
    στα ελληνικά σε αποικίες έως το μακρινό Αφγανιστάν και δεν τις έχουμε στα σλάβικα;
    Γιατί η ελληνική ήταν η επίσημη γλώσσα της αυτοκρατορίας του Μεγάλου Αλεξάνδρου
    εάν αυτός ήταν «Μακεδόνας». Γιατί η Καινή Διαθήκη γράφηκε στα ελληνικά και όχι στα
    σλαβικά;

    Στην σελίδα 57 του λεγομένου «Γράμματος από την Μακεδονία» υπάρχει μια
    φωτογραφία του συγγραφέα που κάθεται «μπροστά από ένα μπρούτζινο άγαλμα του
    Αλέξανδρου στην πόλη Πρίλεπ. Το άγαλμα είναι σύγχρονο, αλλά το ερώτημα είναι εάν ο
    πραγματικός Αλέξανδρος θα είχε σλαβική επιγραφή κάτω από τα πόδια του. Με
    δεδομένη την ιστορία της μετοίκησης των σλάβων από το 600 μ. Χ. και εντεύθεν στην
    περιοχή, η απάντηση είναι αυτονόητη.

    Αν και η αρχαιολογική δουλειά του κ. Brunwasser είναι καλοδεχούμενη στην Παιονία, η
    αποδοχή από την πλευρά του και η προώθηση των σημερινών πολιτικών σχεδιασμών που
    γίνονται στην περιοχή για το όνομα Μακεδονία, όχι μόνο δεν είναι καλοδεχούμενη, αλλά
    και κακή υπηρεσία στους αναγνώστες του περιοδικού Αρχαιολογία, οι οποίοι
    φαντάζομαι πως ενδιαφέρονται για την ιστορική αλήθεια. Και επίσης, η απόφαση να
    φιλοξενηθεί από το περιοδικό αυτή η ιστορική ανοησία, σε μια έκδοση του Ινστιτούτου
    Αρχαιολογίας των ΗΠΑ δηλαδή, είναι κακή υπηρεσία για την αξιοπιστία του ίδιου του
    περιοδικού.

    Ας ειπωθεί για μια ακόμη φορά: Η περιοχή της αρχαίας Παιονίας, ήταν τμήμα της
    Μακεδονικής αυτοκρατορίας. Όπως ήταν η Έφεσος, η Τύρος, η Παλαιστίνη, η Μέμφις, η
    Βαβυλώνα και πολλές άλλες περιοχές. Μπορεί να γίνανε προσωρινά «Μακεδονικές» δεν
    έγιναν ποτέ όμως «Μακεδονία».

    Επιτρέψτε μου να ολοκληρώσω την εξήγηση αυτή, με μια πρόταση για να λυθεί το
    ερώτημα της χρησιμοποίησης του ονόματος Μακεδονία σήμερα. Η Ελλάδα θα πρέπει να
    προσαρτήσει την Παιονία, όπως έκανε ο Φίλιππος ο Β΄το 359 π.Χ. Και αυτό φαίνεται πως
    θα γίνει αποδεκτό και από τους σύγχρονους κατοίκους της περιοχής, αφού κατ’ ουσία
    αποδέχονται πως είναι Έλληνες, αποδεχόμενοι το όνομα Μακεδονία και του διάσημου
    στρατηλάτη της. Αμέσως μετά οι σύγχρονοι κάτοικοι αυτής της νέας ελληνικής επαρχίας
    θα έπρεπε να εργασθούν σκληρά για να μάθουν να ομιλούν, διαβάζουν, γράφουν στην
    Ελληνική, με την ευχή να μάθουν να το κάνουν όπως ο Μέγας Αλέξανδρος.

    Ειλικρινά δικός σας
    Stephen G. Miller

    Professor Emeritus,
    University of California,
    Berkeley

  34. 12thespis said

    Αγαπητέ Μιχάλη, με αφορμή το σχόλιό σου ανάρτησα την επιστολή του καθηγητού Μίλλερ.

    Ενημερώνω τους φίλους οτι τους ευχαριστώ για τα ενδιαφέροντα άρθρα και την πληροφόρηση που μου στέλνουν με το ηλεκτρ. ταχυδρομείο. Δεν έχω όμως δυστυχώς το χρόνο να τα αναρτώ όλα λόγω πολλαπλών υποχρεώσεων. Κάνω λοιπόν επιλογή τούτων, αφού στον ελάχιστο χρόνο που μου απομένει, προτιμώ να αναρτώ ενημερώσεις για τις τρέχουσες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στην Β. Ελλάδα.

  35. ΘΕΡΣΙΤΗΣ said

    ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΡΕΥΝΑ Διαδικτυακό Περιοδικό ελεύθερης πρόσβασης

    http://www.freeinquiry.gr

    Διαβάστε ανάμεσα σε δεκάδες άρθρα στην ενότητα ΕΡΕΥΝΕΣ:
    • Ρόκ μουσική και Έλληνες Θεοί.
    • Φορολογικό «Άβατον» η περιουσία της Εκκλησίας.
    • Η σύγκρουση Ανθρωπισμού και Θρησκείας.
    • Από τους Τουρκόφιλους ανθενωτικούς του Βυζαντίου, στους σημερινούς «μάνατζερς».
    • Φαρμακοβιομηχανίες: Η παγκόσμια απειλή.
    • Οι μεγαλοφυείς, όσο και απλές προδιαγραφές της Τριήρους.
    • Τα «κοινά» των Μακεδόνων.
    • Οι κύριες πτυχές της Νέας Διεθνούς Τάξης και του Παγκοσμίου Συστήματος, που την εγκαθιδρύει.
    • Η μη ρυπογόνος Τεχνολογία των αρχαίων κ.ά..

    Δείτε διάφορα βίντεο στην ενότητα ΠΟΛΥΜΕΣΑ, όπως:
    • Πάτ Κόντελ: Αρνούμαι το Άγιο Πνεύμα (με Ελληνικούς υπότιτλους.)
    • Κάρλ Σάγκαν: Χίλια χρόνια σκοτάδι κ.ά..

    Κατεβάστε δωρεάν βιβλία, όπως:
    «Τα υβριστικά κατά των Ελλήνων επίσημα κείμενα της Ορθοδοξίας» κ.ά..

    ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΡΕΥΝΑ

    Για την Εκκοσμίκευση, τον Ανθρωπισμό, τις Επιστήμες,
    την αποβυζαντινοποίηση – απομεσαιωνοποίηση της Ελληνικής κοινωνίας.

    http://www.freeinquiry.gr

  36. ΒΕΡΕΤΤΑΣ ΜΑΡΙΟΣ said

    Τώρα το ΜΕΓΑ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟΝ και στα αγγλικά.

    ANCIENT GREEK NAMES
    Α dictionary of ancient greek names with their meaning & history

    Through the pages of this illustrated dictionary, you can enjoy the beauty of the ancient Greek names. You can learn their meaning and history. In addition, if you like, you can name your children according to a meaningful historical or mythological Greek name!..

    Price 10,45 €

    Εκδόσεις ΒΕΡΕΤΤΑ
    Μεσολογγίου 3. 10681 ΑΘΗΝΑ
    Τηλ: 2103305139
    http://www.verettas.gr

  37. ΘΕΡΣΙΤΗΣ said

    ΠΑΠΑΡΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΑΘΑ

    Ο Kωνσταντίνος Σάθας εργαζόταν με τη συναίσθηση, ότι βοηθούσε το έθνος να αποκτήσει ιστορική αυτογνωσία κι αυτοπεποίθηση. Οι ιδέες του όμως, επειδή στάθηκαν αντίθετες στη θεωρία του Ελληνοχριστιανικού Πολιτισμού, συνάντησαν τη σφοδρή αντίδραση του Κατεστημένου με προεξάρχοντα τον υποστηρικτή του ελληνοχριστιανικού ιδεολογήματος Κωνσταντίνο Παπαρρηγόπουλο. Στα 1887 ο Σάθας έφτασε να αρνηθεί πλήρως την ελληνικότητα του Βυζαντίου, γεγονός που προκάλεσε την οργή του Παπαρρηγόπουλου. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η υιοθέτηση από το κράτος της ρωμιοσύνης των θεωριών του Παπαρρηγόπουλου με παράλληλο πλήρη παραγκωνισμό του τεράστιου έργου του Σάθα, το οποίο ακόμη και σήμερα παραμένει στους περισσοτέρους Έλληνες άγνωστο.

    (εδώ: http://freeinquiry.gr/webfiles/pro.php?id=456)

  38. Καλημέρα, μήπως υπάρχει περίπτωση να βρεθεί από κάποιον η αν το έχετε εσείς το video των Προμηθείων 2009 που εμφανιζόμαστε εμείς;
    (ΔΕΙΠΝΟΣΟΦΙΣΤΕΣ). Ψάχνω να το βρώ και δεν μπορώ, θα το εκτιμούσα αν κάποιος βοηθούσε.
    Μιχάλης Πρωτοψάλτης
    έρρωσθε

  39. Παρων…

    http://www.toxolyros.gr/index.php?option=com_fireboard&Itemid=986&func=view&catid=1&id=8846&limit=6&limitstart=78#9242

  40. Συγχαρητήρια για την επιτυχία της διοργάνωσης των φετινών Προμηθείων. Καταβάλατε Τιτάνεια προσπάθεια και το αποτέλεσμα σας δικαίωσε. Καταφέρατε επίσης το κυρίως δρώμενο (Προμηθεϊκό πυρ αεί ζωόν και αεί υπάρχων) άψογο και μεστό μηνυμάτων. Αποδείξατε ότι μπορείτε να είστε κάθε όλο και καλλίτεροι. Ευχόμαστε το ίδιο και για τα Προμήθεια του 2010.
    Μηνάς Πατσουράκης, Μαντώ Αντωνακάκου από το «Κοινόν Ευβοέων»

  41. Γεώργιος Καπλάνης said

    Γειά σου Θέσπη.
    Μου άρεσε πολύ η ομιλία σου στην εκδήλωση γιά τον ¨ναό¨, όπως επίσης μου άρεσε πολύ και η ομιλία του Αγρόδιου.
    Θα ήθελα όμως να επισημάνω κάτι.
    Εγώ, όταν πρόκειται να κρεμάσω ένα πίνακα στον τοίχο του σπιτιού μου, τηρώ την Πυθαγόρεια ακολουθία, μετράω τα μήκη, τα πλάτη και τα ύψη, τις αποστάσεις από τις γωνίες εν σχέσει προς το μέγεθος του πίνακα κλπ, κάνω υπολογισμούς με το μηχανάκι και μετά καρφώνω το καρφί.
    Πρόκειται γιά μικρό σπίτι και γιά πίνακες από αφίσες.
    Η διαδικασία δεν κοστίζει τίποτε. Ούτε απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις. Απαιτεί μια ελάχιστη θέληση να καθίσεις να σκεφθείς.
    Η διαδικασία αυτή με γεμίζει ευχαρίστηση, γιατί νοιώθω οτι ενεργώ σύμφωνα με τον Ελληνικό πολιτισμό.Νοιώθω την ένταξη. Με ικανοποιεί και το αισθητικό αποτέλεσμα.

    Το κάλος και η αρμονία δεν βγήκαν από ανεξέλεγκτες συναισθηματικές παρορμήσεις.
    Επίσης δεν βγήκαν από το σύστημα του άρπα-κόλα.
    Επίσης δεν βγήκαν από το σύστημα του ξερόλα.
    Αυτά τα παραπάνω δεν έχουν σχέση με τον Ελληνικό πολιτισμό.
    Αυτά τα παραπάνω βιάζουν την Ελληνική ψυχή.

  42. Ξούθος said

    Εν Κατερίνη τη 3η Μεταγειτνίωνος 2785

    Ο Ξούθος στον 12Θέσπη χαίρε.

    Με αφορμή την φετεινή μου απουσία από την πάντα πετυχημένη εορτή των Ελλήνων, επισκέπτομαι τον χώρο σου αντί συγνώμης και επ’ ευκαιρία να σε συγχαρώ και για την επιτυχία της εκδηλωσης.

    Σημειώνω, ότι στάθηκε αδύνατον για προφανείς λόγους, να σου απαντήσω στο συγκεκριμένο σου δημοσίευμα, http://mavroforum.gr/forum/index.php/topic,3543.90.html, πράγμα που με λύπησε υπό την έννοια, ότι θα μπορούσες να το εκλάβεις ως αδιαφορία από την πλευρά μου, άρα με το παρόν μήνυμα αποφεύγουμε μια άνευ λόγου παρεξήγηση (που δεν νομίζω να υπάρξη ούοτως ή άλλλως μεταξύ μας επ’ ουδενί τρόπω).

    Ενημαρώθηκα σχετικά και με την εφετεινή επιτυχία της εκδηλώσεως η οποία εξαρτήθηκε σε μεγάλο βάθμό και πάλι, από την καταλυτική σου παρουσία.

    Οι δεήσεις μου σε περιλαμβάνουν πάντα, ώστε να συνεχίζεις το ίδιο Ελληνικά και το ίδιο πετυχημένα το Θεάρεστο Έργο σου καιεύχομαι να είναι η τελευταία φορά που έχασα το συγκεκριμένο Ιερό Δρώμενο.

    Θα χαρώ να ανταμωθούμε σύντομα, για να ανταλλάξουμε και πάλι απόψεις με την βοήθεια των Θεών.

    Με απέραντη εκτίμηση ο αδερφός σου και πιστός σου φίλος Ξούθος

    Ούλε τα μάλα

  43. Κοινό Ελλήνων Ελευθερία
    http://www.dioiko.gr/

    Με έδρα στον δήμο Ευόσμου νομού Θεσσαλονίκης.

  44. Για το νεο έτος:

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΜΠΑΡΝΤΟΝ, ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΛΗ
    Όπως θα διαπιστώσουμε, καλοί μου συμπατριώτες, πρόκειται για μια κανονική ψωλογιορτή.
    Δεν υπάρχει περίπτωση να βρει κανείς ημερολόγιο που να μη γράφει ότι την πρώτη πρώτου του κάθε έτους εορτάζεται η περιτομή του Χριστού. Εκτός βεβαίως των ελαχίστων περιπτώσεων που αφορούν ημερολόγια που εκδίδονται από ελληνοκεντρικούς φορείς.
    Συμπέρασμα: το κάθε έτος ξεκινά με την περίλαμπρη εορτή του κοψίματος της πόσθης του πέους (ήμαρτον Κύριε) του Ιησού του Ναζωραίου!!!

    Έπεται δε πάντοτε αυτής η εορτή του Μ. Βασιλείου. Αυτού του υψίστου πατρός της χριστιανικής εκκλησίας ο οποίος ήταν τόσο σοφός ώστε όταν ο Ρωμαίος αυτοκράτωρ της εποχής του κατήργησε τους Ολυμπιακούς αγώνες ξεστόμισε την εξής χοντρομαλακία: «καλά έκανε ο αυτοκράτορας και έκλεισε το Ολυμπιακό στάδιο διότι μέσα στα πάμπολλα αγάλματα που το περιέβαλαν κατοικούσαν τρομεροί δαίμονες»!!!

    Τι εορτάζουμε δηλαδή την πρωτοχρονιά; Αφ’ ενός μια εβραιοψωλοτομή κι αφ’ ετέρου έναν δαιμονόπληκτο ανθέλληνα.

    Και μη βιάζεστε να με χαρακτηρίσετε ως ανάγωγο καλοί μου άνθρωποι διότι όποιος λεξικό κι αν ανοίξετε στην λέξη ψωλή θα διαβάσετε ότι πρόκειται για το πέος έχον την βάλανον (κεφαλήν) αποκεκαλυμμένην.

    Επίσης ιδού η καταλυτική απόδειξη:
    Ψωλός = ο περιτετμημένος, έχων την βάλανον του αιδοίου γυμνήν. Από το λεξικό L&S

    Ίσως μάλιστα να μη λέγεται τυχαίως ότι στην χώρα της Ελλάδος όλοι ψωλοκοπανάνε.

    Άντε λοιπόν πατριώτες, με το καλό και φέτος να καταστεί ψωλός ο Χριστούλης μας.

    Σταύρος Βασδέκης
    Μαυροκορδάτου 31
    Σέρρες 62100
    Τηλ. 2321052462

    Επιτρέπεται η αναδημοσίευση όλων των άρθρων δίχως την άδεια του συγγραφέα και χωρίς αναφορά στην πηγή.

  45. katseris Dimitris said

    yparhei hlektronikh ekdosh ths ephimeridos k’ean nai pws mporoume na ginoume syndromhtes;Sas euistw poly gia thn apanthsh.DIMITRIS

  46. 12thespis said

    Αγαπητέ φίλε Δημήτρη

    μπορείς να επικοινωνήσεις με την εφημερίδα στην ηλεκτρ. διεύθυνση hellinonlogos@yahoo.gr . Μπορείς επίσης να αναζητήσεις την εφημερίδα στο Facebook γράφοντας στην αναζήτηση: Hellinon Logos

Σχολιάστε